Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All B3/B4] Wymiana nagrzewnicy

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
lascik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 26 lip 2011, 09:41

Post autor: lascik » 29 wrz 2018, 09:29

Z tego co patrze po swoim zdjęciu, to wygląda że dobrze podłączyłeś. Zdjęcie stare, ale coś tam widać.

Remik_KrK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 31 sie 2018, 10:04
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Remik_KrK » 29 wrz 2018, 11:37

dzięki za odpowiedź, jednak podumałem i przełożyłem cięgna odwrotnie, teraz jest ok... jednak dziś najgorsze przede mną-czyli zakładanie deski, zobaczymy ile mi śrubek zostanie hehe

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 01 paź 2018, 17:16

Witam i mnie w koncu dopadło wymienianie nagrzewnicy. wiem juz ze tylko nissen lub bher.

ale moje pytanie jest następujące jakiej grubości pianki użyć do wyklejenia klap.
ogólnie chciałbym zastosować taka pianka 3mm samoprzylepna

pytanie czy nie bedzie zagruba, jakościowo wiem ze jest wytrzymała bo używałem grubszej do wyciszenia drzwi w agregacje.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 paź 2018, 17:19

3mm będzie jak ulał ja stosuje gms a 3mm, martwi mnie tylko to że do 85sC tam panuje 90stC a nawet czasem wiecej.

Awatar użytkownika
vangorre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 paź 2018, 00:44

Post autor: vangorre » 30 paź 2018, 01:24

Hej. co trzeba zdemontować aby dostać się do kanałów (rur) wentylacyjnych. nie posiadam klimy ale rurki w tak wiekowym pojeździe na pewno są już ostro zapchane syfem (czuć przy ogrzewaniu, ponadto kichać się chce).
Wystarczy panel środkowy i licznik aby te rurki wyjąć czy cały kokpit trzeba demontować?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 16 lis 2018, 12:48

vangorre pisze:Hej. co trzeba zdemontować aby dostać się do kanałów (rur) wentylacyjnych. nie posiadam klimy ale rurki w tak wiekowym pojeździe na pewno są już ostro zapchane syfem (czuć przy ogrzewaniu, ponadto kichać się chce).
w takim wypadku bym się nie pchał w demontowanie konsoli, bo to zbyt dużo roboty. psiknij tam środek do odświeżania nawiewów typu np. Plak http://plak.pl/linie-produktow/ppl-czys ... a-nawiewy/ ale uważaj żeby nie zalać elektroniki - tzn. nie psikaj zbyt dużo. dobry jest też też środek z K2 https://k2.com.pl/produkty?search=klima+doktor&button= bo nie pozostawia tak intensywnego zapachu ale on się szybciej rozpuszcza i w porównaniu z plakiem w mojej opinii łatwiej nim coś zalać. używałem obu i mi akurat bardziej podchodzi ten z K2. jest skuteczny w usuwaniu smrodu z klimy

Awatar użytkownika
redek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 sie 2018, 21:26

Post autor: redek77 » 15 sty 2019, 08:26

Mnie również dopadła wymiana nagrzewnicy. Przy okazji okazało się, że trzeba okleić klapy. Wykonałem z filcu samoprzylepnego 3mm. Klej jest bardzo mocny i łatwo wykonać. Bez rozpoławiania całego regulatora nawiewu.

Swoją drogą, pierwsza wymiana nagrzewnicy to kosmos. Szczególnie w samochodzie z klimatyzacją. Obyło się bez rozszczelnienia. Wystarczy chwycić za przewody i delikatnie pociągnąć w stronę fotela pasażera.

hej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:10
Lokalizacja: Tenczynek

Post autor: hej » 02 lut 2019, 15:35

Witam rozebrałem deske odkręciłem śruby 2 wkomorze silnika zdjołem węże z nagrzewnicy i dalej nie mogę wycągnoć obudowy z nagrzewnicą coś jeszcze trzyma pomoc gdzie jest coś jeszcze do odkręcenia?

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 02 lut 2019, 17:30

O ile dobrze pamiętam to jeszcze przy wyjściu nagrzewnicy nakrętka czy śruba m6

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 02 lut 2019, 20:26

krzych900 pisze:O ile dobrze pamiętam to jeszcze przy wyjściu nagrzewnicy nakrętka czy śruba m6
Potwierdzam, jak mnie pamięć nie myli to właśnie jest jeszcze na grodzi od strony przedziału silnika nakrętka M6 trzymająca obudowę.

Od siebie dodam... przy okazji wymiany chłodniczki ogrzewania koniecznie zajrzyj do klapek mieszalnika powietrza. Ja bym te dziury w klapach zakleił jakimś plastikiem, ew.blaszkę cyknął migiem. U mnie wyklejenie pianką pod panele nie zdało egzaminu.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 02 lut 2019, 21:56

Patrique pisze:U mnie wyklejenie pianką pod panele nie zdało egzaminu.
To znaczy? Szybko się rozpadło? Ja użyłem pianki bliźniaczej do panelowej tylko kolorystycznie grafitowa, były to usztywnienia nowych butów z pudełka. Wcześniej miał ktoś na taśmie u mnie przyklejoną piankę właśnie pod panele i jakoś nie wyglądało to na stopione czy odklejone.
Patrique pisze:Ja bym te dziury w klapach zakleił jakimś plastikiem, ew.blaszkę cyknął migiem
Można też poliuretanem wkleić blachę, a plastik nie każdy się nada. Lepiej jednak wrzucić odporną na takie temperatury piankę na styk z obudową, by klapy z delikatnym ocieraniem pracowały. Tu pisałem o tym, jak też o pomyśle samego zaślepienia otworów:
https://audi80.pl/topics75/all-b3-b ... tm#1046815
Dzięki temu oklejeniu chciałem mieć jak oryginał i osiągnąć maksimum temperatur zarówno ciepłego jak i zimnego powietrza. Szczególnie, że nie mam klimatyzacji.
redek77 pisze:Swoją drogą, pierwsza wymiana nagrzewnicy to kosmos. Szczególnie w samochodzie z klimatyzacją. Obyło się bez rozszczelnienia. Wystarczy chwycić za przewody i delikatnie pociągnąć w stronę fotela pasażera.
No i fajnie. Ja wiem, że to nie Golf 2, gdzie nagrzewnicę wymienić to kilka chwil, ale z tego, co słyszałem B4 to łatwizna w porównaniu z wieloma młodszymi autami.

Awatar użytkownika
cyssiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cyssiek » 28 lut 2019, 17:00

Ciekawostka jest taka że okleiłem klapy taśmą do wydechów K2 BANDEX i zdało egzamin pierwsza klasa, nie gwiżdże, nie szura, na bank wytrzyma temperaturę powietrza :-D i montaż jest łatwy i przyjemny i w ogóle.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl