[All B3/B4] Wymiana nagrzewnicy
Witam i mnie w koncu dopadło wymienianie nagrzewnicy. wiem juz ze tylko nissen lub bher.
ale moje pytanie jest następujące jakiej grubości pianki użyć do wyklejenia klap.
ogólnie chciałbym zastosować taka pianka 3mm samoprzylepna
pytanie czy nie bedzie zagruba, jakościowo wiem ze jest wytrzymała bo używałem grubszej do wyciszenia drzwi w agregacje.
ale moje pytanie jest następujące jakiej grubości pianki użyć do wyklejenia klap.
ogólnie chciałbym zastosować taka pianka 3mm samoprzylepna
pytanie czy nie bedzie zagruba, jakościowo wiem ze jest wytrzymała bo używałem grubszej do wyciszenia drzwi w agregacje.
Hej. co trzeba zdemontować aby dostać się do kanałów (rur) wentylacyjnych. nie posiadam klimy ale rurki w tak wiekowym pojeździe na pewno są już ostro zapchane syfem (czuć przy ogrzewaniu, ponadto kichać się chce).
Wystarczy panel środkowy i licznik aby te rurki wyjąć czy cały kokpit trzeba demontować?
Wystarczy panel środkowy i licznik aby te rurki wyjąć czy cały kokpit trzeba demontować?
w takim wypadku bym się nie pchał w demontowanie konsoli, bo to zbyt dużo roboty. psiknij tam środek do odświeżania nawiewów typu np. Plak http://plak.pl/linie-produktow/ppl-czys ... a-nawiewy/ ale uważaj żeby nie zalać elektroniki - tzn. nie psikaj zbyt dużo. dobry jest też też środek z K2 https://k2.com.pl/produkty?search=klima+doktor&button= bo nie pozostawia tak intensywnego zapachu ale on się szybciej rozpuszcza i w porównaniu z plakiem w mojej opinii łatwiej nim coś zalać. używałem obu i mi akurat bardziej podchodzi ten z K2. jest skuteczny w usuwaniu smrodu z klimyvangorre pisze:Hej. co trzeba zdemontować aby dostać się do kanałów (rur) wentylacyjnych. nie posiadam klimy ale rurki w tak wiekowym pojeździe na pewno są już ostro zapchane syfem (czuć przy ogrzewaniu, ponadto kichać się chce).
Mnie również dopadła wymiana nagrzewnicy. Przy okazji okazało się, że trzeba okleić klapy. Wykonałem z filcu samoprzylepnego 3mm. Klej jest bardzo mocny i łatwo wykonać. Bez rozpoławiania całego regulatora nawiewu.
Swoją drogą, pierwsza wymiana nagrzewnicy to kosmos. Szczególnie w samochodzie z klimatyzacją. Obyło się bez rozszczelnienia. Wystarczy chwycić za przewody i delikatnie pociągnąć w stronę fotela pasażera.
Swoją drogą, pierwsza wymiana nagrzewnicy to kosmos. Szczególnie w samochodzie z klimatyzacją. Obyło się bez rozszczelnienia. Wystarczy chwycić za przewody i delikatnie pociągnąć w stronę fotela pasażera.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Potwierdzam, jak mnie pamięć nie myli to właśnie jest jeszcze na grodzi od strony przedziału silnika nakrętka M6 trzymająca obudowę.krzych900 pisze:O ile dobrze pamiętam to jeszcze przy wyjściu nagrzewnicy nakrętka czy śruba m6
Od siebie dodam... przy okazji wymiany chłodniczki ogrzewania koniecznie zajrzyj do klapek mieszalnika powietrza. Ja bym te dziury w klapach zakleił jakimś plastikiem, ew.blaszkę cyknął migiem. U mnie wyklejenie pianką pod panele nie zdało egzaminu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
To znaczy? Szybko się rozpadło? Ja użyłem pianki bliźniaczej do panelowej tylko kolorystycznie grafitowa, były to usztywnienia nowych butów z pudełka. Wcześniej miał ktoś na taśmie u mnie przyklejoną piankę właśnie pod panele i jakoś nie wyglądało to na stopione czy odklejone.Patrique pisze:U mnie wyklejenie pianką pod panele nie zdało egzaminu.
Można też poliuretanem wkleić blachę, a plastik nie każdy się nada. Lepiej jednak wrzucić odporną na takie temperatury piankę na styk z obudową, by klapy z delikatnym ocieraniem pracowały. Tu pisałem o tym, jak też o pomyśle samego zaślepienia otworów:Patrique pisze:Ja bym te dziury w klapach zakleił jakimś plastikiem, ew.blaszkę cyknął migiem
https://audi80.pl/topics75/all-b3-b ... tm#1046815
Dzięki temu oklejeniu chciałem mieć jak oryginał i osiągnąć maksimum temperatur zarówno ciepłego jak i zimnego powietrza. Szczególnie, że nie mam klimatyzacji.
No i fajnie. Ja wiem, że to nie Golf 2, gdzie nagrzewnicę wymienić to kilka chwil, ale z tego, co słyszałem B4 to łatwizna w porównaniu z wieloma młodszymi autami.redek77 pisze:Swoją drogą, pierwsza wymiana nagrzewnicy to kosmos. Szczególnie w samochodzie z klimatyzacją. Obyło się bez rozszczelnienia. Wystarczy chwycić za przewody i delikatnie pociągnąć w stronę fotela pasażera.