Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 all] jaki akumulator?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 30 sty 2019, 08:16

Loteria. Nawet średnia kasa i znane marki nie dają gwarancji.
Jak masz znajomego w sklepie(nie w jego własnym! To ma być pracownik, bo kolega-biznesmen to niekoniecznie dobra wykładnia) jedź i spytaj. Które nie wracają szybko na reklamacje, która firma mniej więcej jakość trzyma.
Kieruj się... masą. Jak masz dwa "chyba dobre będą" o tej samej pojemności lepszy będzie teoretycznie ten cięższy. Teraz cuda robią z płytami, aż wstyd.
W serwisie, gdzie kiedyś pracowałem kolega mówi krótko:
-tych nie znam, a z tamtych wybierz cięższy i licz na szczęście, że się trafi.
Wczoraj w innym sklepie brałem części dla ojca i brał facet Maxgeara Akku.
Zdziwiony i rozbawiony zarazem pytam kolegi czy...
A on mówi, że sprawdzali je(kilka sztuk z kilku dostaw) i pojemność trzymają z deklarowaną, a i nie mają problemów z nimi(niewiele reklamacji).
Facet brał trzeci i od razu chciał z tej... firmy, bo auta jak zrozumiałem firmowe ma i do kolejnego kupował.
Ale i tak uważam, że to więcej szczęścia teraz trzeba niż wiedzy. Chyba, że już konkret w dużej kasie ale i tak pewne sprawy nie wrócą.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 sty 2019, 12:16

Mam w sedanie centra futura 72 / 720 , chyba ponad 6 lat już będzie i nadal trzyma , choć w tym roku wyjąłem z auta na zimę , bo coraz mniej jeżdzę nim na codzień i wkładam tylko gdy uruchamiam auto,
Problemu z nim nie miałem , w miedzy czasie użytkowania akumulatora zmieniłem alternator z 90 na 120 A w pełni zregenerowany.

W avancie mam jenox gold , ale zbyt młody akumulator by coś powiedzieć o nim.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 sty 2019, 12:27

miron72, nawet badziewie potrafi kilka lat wytrzymać pod warunkiem że ładowanie jest fabryka i w dobrym stanie rozrusznik o czym wiele osób nie wie.
WRC is for boys.
Group B was for men.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 30 sty 2019, 12:46

I tak i nie -to nadal loteria i samo ładowanie może popsuć ale też często nie uratuje.
Badziewie to badziewie -teraz robią jakieś cudaczne zabiegi nadlewania płyt na mocno przestrzennych stelażach celem zmniejszenia kosztów, opłaca się jak miedziowanie kabelków z alu czy powlekanie wirników tanich myjek (jakieś techniki nanoszenia aluminium na wirnik z "komponowanych tworzyw" czyli nabłyszczany gównolit). Pracownicy kilku znanych firm(jak wspomniałem pracowałem na serwisie auto) nie bardzo potrafią zlokalizować miejsce produkcji ich akumulatorów(!).
Oczywiście -kiepskie ładowanie potrafi zabić akumulator ale paradoksalnie niższe nieco mu służy o ile JEST pokrycie w prądzie i akumulator jest doładowywany. Czyli jak będzie 13.7 to nic mu nie będzie, lepsze to niż 15v. O ile pobór nie będzie przekraczał "dostawy".
Gwałtowne zaciążenie przez uszkodzony rozrusznik, brudne klemy, przeciążanie częste przez car audio... OK.
Ale badziew dalej będzie badziewiem.
Powiem więcej -nawet przyzwoita firma i sprawność instalacji/ładowania nie dają gwarancji, że akumulator pochodzi kilka lat
W A4 mi się skończył w zasadzie w sekundę. Zero problemów z ładowanie, a rozrusznik do dzisiaj(półtora roku?) zapiernicza bez jąkania. Postawiłem auto, 23:00 podjeżdża kolega w201 na robotę i... na podjeździe stoi A4 z kompletnie martwym akku. Ledwo co się kontrolki żarzyły. Po ładowaniu(a mam konkretny sprzęt, bezpieczny, nie jakiś "lasator") odpalił rano, a za dwie godziny trup.

W A6 mi się kondensator w ciągu tygodnia zrobił. Rozładowywany po pełnym naładowaniu prądem 2A już po chyba 3 minutach miał ok. 9V o ile dobrze pamiętam :-D
W garażu ojca stoi 3 letnia Varta z niezłej linii z A6 chyba 7-letniego. Na wymianę pójdzie, bo to złom.

Albo się płaci kupę kasy, taką poważną i jest duża szansa, że będzie dobrze albo liczy się na fart, czy na nowe serie. Te potrafią, jak wódki czy piwa w naszym kraju,. początkowo być "mniam mniam", by po jakimś czasie stać się "bueee"( i przy okazji schudnąć o 1 i więcej kilo na TAKIM SAMYM modelu co na własne oczy kiedyś stwierdziłem przyjmując towar)

A gwarancje...
Kupiłem niedawno od nieświadomego łebka skrzynię z porządnym głośnikiem i wzmacniaczem co się szybko sprzedał. Bo facet mu w sklepie zapisał na gwarancji, że ma CA i ... gwarancji nie uzna. Krew zalewa ale olałem, nie moja sprawa. Ciekawe co by powiedział na fabryczne systemy ze wzmacniaczami i subami po 250 rms, a można takie mieć w autach na życzenie.
"Opad masy czynnej spowodowany złą eksploatacją".
Albo sprawdzają akumulator na miejscu "nowy elektronicznym" -mój tak w dawnej firmie wyszedł "spoko ale musisz doładować, samo ładowanie też super masz". Tyle, że pojemność miał jak UPS hehe. Na szybko pojemności nie sprawdzi ani jednej celi ubitej. Jedynie to co jest i napięcie.
Temat akumulatorów to bagno ogólnie rzecz biorąc.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 30 sty 2019, 16:39

super ja chyba sie zdecyduje na amega kraj producenta ukraina posiada ktos cos wie wiecej ?

Do 1z 72ah wystarczy taki czy lepiej mniejszy? bo instrukcja przewiduje nawet 65ah

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 31 sty 2019, 00:21

Może być i ten większy , abyś miał porządny alternator i nie robił po 3 km w koło komina , szczególnie zimą.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 31 sty 2019, 16:49

Ja w większości samochodów miałem BOSCH'a i nigdy nie narzekałem. Nieraz te samchodody stały po parę tygodni i nadal silnik uruchamiał się bez problemu. Teraz w 2.0tdi mam Vartę i po miesiącu stania akum miał 12,1V. Start wyglądał tak: "hłe, hłee, hłe, hłee, kle, kle, kle, kle, kle" no i komunikat "low battery, continue driving to recharge" i do Krakowa dojechałem oklasky .
OOOO Cztery pierścienie, robią wrażenie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga