Audi 80 1.8S 90KM z 1991. Wygląda tak jak wygląda chcę je przywrócić do jak najlepszego stanu technicznie już nie jest źle. Wizualnie środek też ogarnę. Pozostaje zewnętrznie z racji że zbyt dużo pieniędzy nie mam pytanie czy samochód trzeba cały lakierować? W najgorszym stanie jest maska. Czy może polakierować część resztę wypolerować? Chodzi o to żeby to zrobić jak najtaniej bo inaczej w ogóle tego nie zrobię. A warto chyba ten samochód uratować. Więc jak zrobić to najtaniej i ewentualnie gdzie (Warszawa, Radom) znacie kogoś kto by pomógł?
Oczywiście trzeba się pozbyć tych syfiastych nalepek które ktoś nakleił.
Co mogę zrobić sam żeby jak najbardziej zaoszczędzić?
W załączeniu zdjęcia Audi.
[B3 1.8 PM] Lakierowanie 80-tki
jak on cały tak wyglada to raczej powinien byc cały lakierowany,pytanie czy to się tobie opłaca bo według normalnych stawek całe auto plus blacharka to pewnie blisko wartosci tego samochodu widzę duże ubytki klaru no i korozje fota takiej jakosci że ciężko coś wywróżyc więcej można popróbowac zmniejszyć koszty przez pomalowanie tylko elementów z dużym ubytkiem klaru,błotnik poszukac w kolorze używany
całe auto to plus-minus 3 tys. zł,cena bedzie sie wahać w zależności od rejonu Polski,lakiernika i jego renomy element średnio 200-350,też są duże wahania cen w Polsce co do malowania samodzielnie to jest to całkowicie wykonalne,pod warunkiem ze masz miejsce,sprzęt,duzo czasu i odrobinę wiedzyXSZYMONXx pisze:A w takim razie jaki orientacyjny koszt całości +/-?
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ja mogę dodać od siebie, że oprócz umiejętności, konieczny jest też odpowiednio dobrany sprzęt.XSZYMONXx pisze:...Ewentualnie druga opcja polakierowanie samemu. Tylko co i jak wtedy zrobić wszystko żeby nic nie zepsuć co potrzebne itp?
Podam Ci przykład... Ja mam swój warsztat samochodowy, a co za tym idzie sprężarkę 100litrów o dużej wydajności... ok, duży osuszacz 30μm -> blok powietrza z filtrem 5μm, a i tak podczas lakierowania mojego starego citroena zrobiły się wtrącenia i lakier zgryzł się z olejem. Powód? Węże do powietrza używane były też do pracy z narzędziami, przez co śladowe ilości oleju z innej części instalacji spr.powietrza wyposażonej w naolejacz dostały się do pistoletu lakierniczego.
Dlaczego o tym wszystkim mówię? Bo chcę uzmysłowić jak ważne jest staranne wyposażenie komory lakierniczej. Ja akurat robiłem to dla siebie i w takim pędziwietrze Citroen AX więc mi zbytnio nie zależało. Audi 80 to jest auto o które warto dbać i jak już coś robić to tylko profi.
Ja nie jestem lakiernikiem, więc wolę zlecić to komuś kto ma sprzęt, wiedzę i umiejętności
[ Dodano: 2019-02-03, 12:53 ]
To tanio.... . W Sosnowcu warsztaty biorą za element od 400zł w zwyż...adamze27 pisze:...element średnio 200-350..
Wszystko drożeje .
podałem średnią z internetu,znam takich co za wymalowanie budy biorą 7 tys. renoma ma swoja cenęPatrique pisze:W Sosnowcu warsztaty biorą za element od 400zł w zwyż...
w tym wypadku musiałoby miec to sens,ponieważ samochód warty 3 tys. zł po lakierowaniu nadal zostanie tym samym samochodem za 3 tys. to nie zadna wersja limitowana,z super silnikiem tylko standard jakich naklepali dziesiątki lub setki tysięcy sztukPatrique pisze:Ja nie jestem lakiernikiem, więc wolę zlecić to komuś kto ma sprzęt, wiedzę i umiejętności
w tym wypadku nie widzę sensu aby wchodzić w niepotrzebne koszty,zabezpieczyć rdzę i wymalować tylko elementy z uszkodzonym klarem aby zachować w miarę poprawny obraz wizerunkowy