Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Filtry oleju, paliwa, powietrza

ODPOWIEDZ
migoq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 08 maja 2018, 23:55

[B4 1.9 1Z] Filtry oleju, paliwa, powietrza

Post autor: migoq » 29 sty 2019, 22:08

Cześć,
szykuje mi sie zmiana oleju i chce powymieniac razem z tym filtry. Kabinowy wymienialem niedawno, takze jego pomijam.
Pogooglowalem i znalazlem troche sprzecznych informacji lub niedokladnych, dlatego wychodze z konkretnym pytaniem: czy te 3, które wybrałem są w porządku? W sensie pasują, sa dobrej jakosci i tak dalej i tak dalej.
filtr oleju MANN-FILTER W 730/1
filtr paliwa MANN-FILTER WK 845/1 lub troche tanszy BOSCH 1 457 434 184
filtr powietrza FILTRON AP005 (czy tutaj lepiej tez wziac manna drozszego?)

Dzihard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2014, 19:56
Imię: Kamil
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Dzihard » 29 sty 2019, 22:24

Mann okej jest mam kazdy filtr w swoim zetorku. Filtry beda pasowac. Co do paliwowego polecam Ci zmienic na Filtron pp838 (z golfa 2 bodajze o ile dobrze pamietam), bo nie dosc, że tanszy to prostsza wymiana wtedy i pozbywasz się tej czasami problematycznej glowiczki na filtrze. Na forum masz opis calej konwersji na ten filtr z seryjnego.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 sty 2019, 00:46

Filtry bierz MANN:
Olejowy W730/1
Filtr powietrza MANN-FILTER C 31 152/1
Filtr paliwa FILTRON PP838 , ewentualnie MANN-FILTER WK 842/3
Filtr paliwa KNECHT KL 41

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 30 sty 2019, 01:37

Jak chcesz ekonomicznie a bardzo dobrze wybrac to podam ci jaki ja mam sklad od kilku lat i moge polecic

filtr powietrza filtron Ap005 daje rade i tak kazdy sie 'zapcha"
filtr oleju to Mann w730/1 lub boscha z uwzglednieniem ze mann (wazne zeby posiadal zaworek wzrotny)
filtr palwa to juz ceny kosmos 60zl :) ja stosuje z opla astry f 1,7d koszt manna(WK 842/2) 20 filtron 17 (pp837) i dziala :)

co do hurtowni polecam motonet ktorej jest reklama na forum nad szukajka drugi kwadracik niebieski :) oklasky

quote="Krzysiek 84"]Filtr paliwa FILTRON PP838 , ewentualnie MANN-FILTER WK 842/3
[/quote]

czemu piszesz ze "ewentualnie" miales jakies zle doswiadczenia czy filtron nr 1 podobnie jak sedziszow (mowa o paliwowym)

migoq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 08 maja 2018, 23:55

Post autor: migoq » 30 sty 2019, 02:37

Nie bawiąc się w przeróbki, żeby filtr paliwa podchodził z tego golfa 2 to ten, który zalinkowałem jest ok?

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 30 sty 2019, 10:36

migoq pisze:Nie bawiąc się w przeróbki, żeby filtr paliwa podchodził z tego golfa 2 to ten, który zalinkowałem jest ok?
to zakladasz z astry wykrecasz stary wkrecasz nowy a przerobki masz wlasnie z golfem co ma wystajace kroce pp838

zobacz na zdjeca tych dwoch filtrow

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 sty 2019, 12:12

szczepanek1313, Co kto lubi i co jaki czas zmienia filtry.
Jeśli wymienia co roku przed zimą , to i filtron da radę.

Nie rozcinałem filtrów jeszcze , ale może kiedyś to zrobię i sprawdzę jak wyglądają wkłady w takich filtrach.

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 30 sty 2019, 16:29

Krzysiek 84 pisze:Nie rozcinałem filtrów jeszcze , ale może kiedyś to zrobię i sprawdzę jak wyglądają wkłady w takich filtrach.
ja wymieniam co 10 tys i przewaznie wypada na wiosne niby tak sie nie powinno ale daje rade ;;)

a co do rozcinania puszki filtra to robilem tak z manem i DENCKERMANN i nigdy wiecej tego drugiego niezamontuje z papireu wychodzily wlókna sam wklad produkowal smieci... nie wspomne o korozji calej puszki

co do mana papier rewelacja tylko puszka na dnie miala slady korozji zaluje ze nie porobilem zdjec ale to byly moje doswiadczenia

migoq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 08 maja 2018, 23:55

Post autor: migoq » 03 lut 2019, 01:37

wymienione dzis wszystkie, koniec koncow wzialem caly zestaw z manna ;). Dzieki za porady

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 03 lut 2019, 23:48

a jaka decyzja na paliwowy padla dedykowany audi czy oplowski

aandrzejj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 16 lut 2014, 10:12
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Podhale

Post autor: aandrzejj » 07 lut 2019, 18:45

Co do filtru paliwa to może się wypowiedzą użytkownicy bo ja swoją mam już swoją 12 lat , 3 lata temu czyściłem nastawnik i teraz mi szarpie na małym gazie szczególnie jak zimny odkręciłem górny dekiel i na płytce nastawnika jest brud wymieniam filtr co ok 25tyś [co dwie wymiany oleju] czy to za rzadko czy wina filtra 'firmy' poprzednio nie miałem tego problemu pompa według mnie w dobrym stanie zero opiłków czyściłem sam jestem elektromechanikiem i starałem się jak najlepiej zrobić autko po przekładce u Trepka a komp od Kostrza 16bit normalnie jedzie super jak na swoje lata jestem zadowolony albo nie wiem może brud w baku a filtru dziadowskie jaki kupić?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lut 2019, 19:21

aandrzejj pisze: 3 lata temu czyściłem nastawnik i teraz mi szarpie na małym gazie szczególnie jak zimny odkręciłem górny dekiel i na płytce nastawnika jest brud
Zwykły brud nie jest grożny dla nastawnika indukcyjnego ,na płytce może go być sporo i nie zakłuca to jego pracy .Zaklócenia w pracy nastawnika powoduje "brud elektomagnetyczny " czyli opiłki które "produkuje " sama pompa i jakość filtra paliwa nie ma tu nic do tego . Te "opiłki "powstają od zbyt "suchego " paliwa ,ktorym ktoś kiedyś musiał "poczęstować " pompę i podtarł gładzie na stalowych utwardzanych podzespolach w pompie .Przed takim "suchym " paliwem nie uchroni żaden nawet najlepszy filtr .Oczywiscie fakt ze "za filtrem " jest brudno ,nie świadczy dobrze o filtrze i o samym paliwie .Wyjatkiem jest tu nastawnik potencjometryczny ,bo tam w skrajnych przypadkach ,brud osadzajacy się na ścieżkach oporowych powoduje brak styku i może nawet uniemożliwić odpalanie

aandrzejj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 16 lut 2014, 10:12
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Podhale

Post autor: aandrzejj » 08 lut 2019, 09:58

Dlatego pytałem bo ostatnio dużo było brudu tam gdzie chodzi elekromagnes a opiłków nie było widać nawet na magnesach , może się coś zużyło trzeba rozebrać dla mnie największy problem to trafić bolcem w pierścień czy jest może na to jakiś sposób? No i wcześniej pasuje wymienić filtr paliwa.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 lut 2019, 18:22

aandrzejj pisze:dla mnie największy problem to trafić bolcem w pierścień czy jest może na to jakiś sposób?
Musisz trafić i tyle , nie ma na to sposobu.
Jak trafisz w pierścień , to będziesz mógł przesuwać nastawnik w całym jego zakresie pracy.

aandrzejj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 16 lut 2014, 10:12
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Podhale

Post autor: aandrzejj » 18 lut 2019, 08:47

Dzięki tak ostatnio robiłem ale mam do swojej audi sentyment i nie lubię coś zepsuć.

[ Dodano: 2019-02-18, 08:47 ]
MUNIOR pisze:.Zaklócenia w pracy nastawnika powoduje "brud elektomagnetyczny " czyli opiłki które "produkuje " sama pompa i jakość filtra paliwa nie ma tu nic do tego . Te "opiłki "powstają od zbyt "suchego " paliwa ,ktorym ktoś kiedyś musiał "poczęstować " pompę i podtarł gładzie na stalowych utwardzanych podzespolach w pompie .Przed takim "suchym " paliwem nie uchroni żaden nawet najlepszy filtr
Sprawdziło się to co pisałeś opiłki na elektromagnesie wziołem pierwsze przeczyściłem całą pompe preparatem do wtrysków liqi moly podpiołem butelkę pod pompe przy większym bucie teraz zauważalnie mniej kopci [wtryski orginalne]wymieniłem filtr paliwa później wyczyściłem nastawnik i auto chodzi jak ta lala.Poprawiły się korekcje wtrysków ciekawe od czego czy nastawnik ma na to wpływ? Zastanawiam się nad zamontowaniem dodatkowego magnesu neodymowego ale gdzie najlepiej żeby też nie zakłócał nastawnika ?
Ostatni filtr miałem z filtrona rozciołem go i wkład na moje oko marny tzn mały puszka duża a filterek tyci mam orginalny bo nigdy nie miałem z nim problemu a wydawał się solidny.Założyłem knechta ale trzeba chyba wymieniać co każdą wymiane oleju.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl