[B4 1.9 1Z] Filtry oleju, paliwa, powietrza
[B4 1.9 1Z] Filtry oleju, paliwa, powietrza
Cześć,
szykuje mi sie zmiana oleju i chce powymieniac razem z tym filtry. Kabinowy wymienialem niedawno, takze jego pomijam.
Pogooglowalem i znalazlem troche sprzecznych informacji lub niedokladnych, dlatego wychodze z konkretnym pytaniem: czy te 3, które wybrałem są w porządku? W sensie pasują, sa dobrej jakosci i tak dalej i tak dalej.
filtr oleju MANN-FILTER W 730/1
filtr paliwa MANN-FILTER WK 845/1 lub troche tanszy BOSCH 1 457 434 184
filtr powietrza FILTRON AP005 (czy tutaj lepiej tez wziac manna drozszego?)
szykuje mi sie zmiana oleju i chce powymieniac razem z tym filtry. Kabinowy wymienialem niedawno, takze jego pomijam.
Pogooglowalem i znalazlem troche sprzecznych informacji lub niedokladnych, dlatego wychodze z konkretnym pytaniem: czy te 3, które wybrałem są w porządku? W sensie pasują, sa dobrej jakosci i tak dalej i tak dalej.
filtr oleju MANN-FILTER W 730/1
filtr paliwa MANN-FILTER WK 845/1 lub troche tanszy BOSCH 1 457 434 184
filtr powietrza FILTRON AP005 (czy tutaj lepiej tez wziac manna drozszego?)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 paź 2014, 19:56
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Siemianowice
Mann okej jest mam kazdy filtr w swoim zetorku. Filtry beda pasowac. Co do paliwowego polecam Ci zmienic na Filtron pp838 (z golfa 2 bodajze o ile dobrze pamietam), bo nie dosc, że tanszy to prostsza wymiana wtedy i pozbywasz się tej czasami problematycznej glowiczki na filtrze. Na forum masz opis calej konwersji na ten filtr z seryjnego.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
Jak chcesz ekonomicznie a bardzo dobrze wybrac to podam ci jaki ja mam sklad od kilku lat i moge polecic
filtr powietrza filtron Ap005 daje rade i tak kazdy sie 'zapcha"
filtr oleju to Mann w730/1 lub boscha z uwzglednieniem ze mann (wazne zeby posiadal zaworek wzrotny)
filtr palwa to juz ceny kosmos 60zl ja stosuje z opla astry f 1,7d koszt manna(WK 842/2) 20 filtron 17 (pp837) i dziala
co do hurtowni polecam motonet ktorej jest reklama na forum nad szukajka drugi kwadracik niebieski
quote="Krzysiek 84"]Filtr paliwa FILTRON PP838 , ewentualnie MANN-FILTER WK 842/3
[/quote]
czemu piszesz ze "ewentualnie" miales jakies zle doswiadczenia czy filtron nr 1 podobnie jak sedziszow (mowa o paliwowym)
filtr powietrza filtron Ap005 daje rade i tak kazdy sie 'zapcha"
filtr oleju to Mann w730/1 lub boscha z uwzglednieniem ze mann (wazne zeby posiadal zaworek wzrotny)
filtr palwa to juz ceny kosmos 60zl ja stosuje z opla astry f 1,7d koszt manna(WK 842/2) 20 filtron 17 (pp837) i dziala
co do hurtowni polecam motonet ktorej jest reklama na forum nad szukajka drugi kwadracik niebieski
quote="Krzysiek 84"]Filtr paliwa FILTRON PP838 , ewentualnie MANN-FILTER WK 842/3
[/quote]
czemu piszesz ze "ewentualnie" miales jakies zle doswiadczenia czy filtron nr 1 podobnie jak sedziszow (mowa o paliwowym)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
ja wymieniam co 10 tys i przewaznie wypada na wiosne niby tak sie nie powinno ale daje rade ;;)Krzysiek 84 pisze:Nie rozcinałem filtrów jeszcze , ale może kiedyś to zrobię i sprawdzę jak wyglądają wkłady w takich filtrach.
a co do rozcinania puszki filtra to robilem tak z manem i DENCKERMANN i nigdy wiecej tego drugiego niezamontuje z papireu wychodzily wlókna sam wklad produkowal smieci... nie wspomne o korozji calej puszki
co do mana papier rewelacja tylko puszka na dnie miala slady korozji zaluje ze nie porobilem zdjec ale to byly moje doswiadczenia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 16 lut 2014, 10:12
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Podhale
Co do filtru paliwa to może się wypowiedzą użytkownicy bo ja swoją mam już swoją 12 lat , 3 lata temu czyściłem nastawnik i teraz mi szarpie na małym gazie szczególnie jak zimny odkręciłem górny dekiel i na płytce nastawnika jest brud wymieniam filtr co ok 25tyś [co dwie wymiany oleju] czy to za rzadko czy wina filtra 'firmy' poprzednio nie miałem tego problemu pompa według mnie w dobrym stanie zero opiłków czyściłem sam jestem elektromechanikiem i starałem się jak najlepiej zrobić autko po przekładce u Trepka a komp od Kostrza 16bit normalnie jedzie super jak na swoje lata jestem zadowolony albo nie wiem może brud w baku a filtru dziadowskie jaki kupić?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zwykły brud nie jest grożny dla nastawnika indukcyjnego ,na płytce może go być sporo i nie zakłuca to jego pracy .Zaklócenia w pracy nastawnika powoduje "brud elektomagnetyczny " czyli opiłki które "produkuje " sama pompa i jakość filtra paliwa nie ma tu nic do tego . Te "opiłki "powstają od zbyt "suchego " paliwa ,ktorym ktoś kiedyś musiał "poczęstować " pompę i podtarł gładzie na stalowych utwardzanych podzespolach w pompie .Przed takim "suchym " paliwem nie uchroni żaden nawet najlepszy filtr .Oczywiscie fakt ze "za filtrem " jest brudno ,nie świadczy dobrze o filtrze i o samym paliwie .Wyjatkiem jest tu nastawnik potencjometryczny ,bo tam w skrajnych przypadkach ,brud osadzajacy się na ścieżkach oporowych powoduje brak styku i może nawet uniemożliwić odpalanieaandrzejj pisze: 3 lata temu czyściłem nastawnik i teraz mi szarpie na małym gazie szczególnie jak zimny odkręciłem górny dekiel i na płytce nastawnika jest brud
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 16 lut 2014, 10:12
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Podhale
Dlatego pytałem bo ostatnio dużo było brudu tam gdzie chodzi elekromagnes a opiłków nie było widać nawet na magnesach , może się coś zużyło trzeba rozebrać dla mnie największy problem to trafić bolcem w pierścień czy jest może na to jakiś sposób? No i wcześniej pasuje wymienić filtr paliwa.Pozdrawiam.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 16 lut 2014, 10:12
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Podhale
Dzięki tak ostatnio robiłem ale mam do swojej audi sentyment i nie lubię coś zepsuć.
[ Dodano: 2019-02-18, 08:47 ]
Ostatni filtr miałem z filtrona rozciołem go i wkład na moje oko marny tzn mały puszka duża a filterek tyci mam orginalny bo nigdy nie miałem z nim problemu a wydawał się solidny.Założyłem knechta ale trzeba chyba wymieniać co każdą wymiane oleju.
[ Dodano: 2019-02-18, 08:47 ]
Sprawdziło się to co pisałeś opiłki na elektromagnesie wziołem pierwsze przeczyściłem całą pompe preparatem do wtrysków liqi moly podpiołem butelkę pod pompe przy większym bucie teraz zauważalnie mniej kopci [wtryski orginalne]wymieniłem filtr paliwa później wyczyściłem nastawnik i auto chodzi jak ta lala.Poprawiły się korekcje wtrysków ciekawe od czego czy nastawnik ma na to wpływ? Zastanawiam się nad zamontowaniem dodatkowego magnesu neodymowego ale gdzie najlepiej żeby też nie zakłócał nastawnika ?MUNIOR pisze:.Zaklócenia w pracy nastawnika powoduje "brud elektomagnetyczny " czyli opiłki które "produkuje " sama pompa i jakość filtra paliwa nie ma tu nic do tego . Te "opiłki "powstają od zbyt "suchego " paliwa ,ktorym ktoś kiedyś musiał "poczęstować " pompę i podtarł gładzie na stalowych utwardzanych podzespolach w pompie .Przed takim "suchym " paliwem nie uchroni żaden nawet najlepszy filtr
Ostatni filtr miałem z filtrona rozciołem go i wkład na moje oko marny tzn mały puszka duża a filterek tyci mam orginalny bo nigdy nie miałem z nim problemu a wydawał się solidny.Założyłem knechta ale trzeba chyba wymieniać co każdą wymiane oleju.