Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Zegary diesel vs benzyna

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 lut 2019, 19:07

Pamiętam że w A4ce B5 dla benzyny to 2000 obrotów a dla diesla 1500 chyba. Jarek wyżej coś pisał jak jest dla 80tek.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 21 lut 2019, 19:28

maciek889 pisze:Pamiętam że w A4ce B5 dla benzyny to 2000 obrotów a dla diesla 1500 chyba. Jarek wyżej coś pisał jak jest dla 80tek.
pisał o średnich obrotach dla Pb i dla Tdi

maciek889
szukałem w Etce gdzie są umiejscowione te czujniki cisnienia oleju ale nie mogłem znaleźć, szczególnie chodzi mi o ten szary co pisał Jrewa, chciałbym go sprawdzic - czy wiesz gdzie w moim Zetorze jest ten czujnik?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 lut 2019, 19:52

Ja pisałem o średnich czyli o takich przy którym najczęściej się jeździ... Bo co ci po dynamicznej kontroli ciśnienia oleju jak te obroty będą przekraczane sporadycznie...


Dla Pb to powyżej 2300obr dla tdi AC miał powyżej 1tys.

czujnik znajdziesz w podstawie filtra oleju..

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 21 lut 2019, 23:15

Jarewa pisze:czujnik znajdziesz w podstawie filtra oleju.
ETKA nie pokazuje tego czujnika przy filtrze..


Obrazek

[ Dodano: 2019-02-21, 23:11 ]
już znalazłem... w części elektrycznej jest pokazany :-)
Obrazek

[ Dodano: 2019-02-21, 23:15 ]
Jarewa pisze: Bo co ci po dynamicznej kontroli ciśnienia oleju jak te obroty będą przekraczane sporadycznie...
czyli mam rozumieć to tak, że kontrola dynamiczna działa przy spadku obrotów poniżej jakichś krytycznych np 1000 i wtedy zapala się lampka sygnalizująca zbyt niskie ciśnienie oleju, ale z racji tego że jeździmy przeważnie przy wyższych obrotach to dynamiczna kontrola nie działa z racji obrotów powyżej krytycznych, czy tak?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 lut 2019, 00:45

Zależy jaką masz podstawe filtra oleju.
W większości szary czujnik jest na dole , obok czujnika położenia wału korbowego i ma szary kapturek.

Zazwyczaj kontrolka dynamicznego cisnienia oleju zapala się poniżej 2 000 obr.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 22 lut 2019, 02:54

Krzysiek 84 pisze:Zazwyczaj kontrolka dynamicznego cisnienia oleju zapala się poniżej 2 000 obr.
u mnie nigdy sie nie zapalała... jedynie przy uruchamianiu silnika po przekręceniu zapłonu

Krzysiek 84 a powinna się zapalać? Skoro piszesz że poniżej 2000 obr się zapala to na wolnych obrotach powinna się świecić cały czas, tak?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 lut 2019, 11:35

antares2000 pisze: Skoro piszesz że poniżej 2000 obr się zapala to na wolnych obrotach powinna się świecić cały czas, tak?
Nie ,
tylko podczas jazdy.

Wypnij wsuwkę z szarego czujnika oleju i przejedź się autem>
To przed 2000 obr zacznie już pulsować kontrolka w trakcie jazdy
Jak obroty spadną do jakiś 1800 to przestanie pulsować.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 22 lut 2019, 12:29

Krzysiek 84 pisze:To przed 2000 obr zacznie już pulsować kontrolka w trakcie jazdy
Jak obroty spadną do jakiś 1800 to przestanie pulsować.
to zupełnie nie rozumiem zasady działania tej sygnalizacji.. na moją wiedzę techniczna ta sygnalizacja powinna zadziałać gdy ciśnienie oleju spadnie poniżej jakiegoś ustalonego progu.. dla mnie powinno to działać w nastepujący sposób: po przekręceniu zapłonu kontrolka świeci się, po uruchomieniu silnika gaśnie a w trakcie jazdy gdy ciśnienie spadnie poniżej krytycznego powinna zacząć migać.
A to co napisałeś ja rozumiem tak: wypięty przewód z czujnika symuluje brak ciśnienia lub jego spadek poniżej krytycznego progu i teraz jadąc mam np 2200 obr - brak sygnalizacji że coś jest nie tak, jadę dalej i zwalniam obroty zbliżają się do 2000 - zaczyna migać kontrolka, jadę dalej i zwalniam jeszcze bardziej obroty spadają poniżej 1800 i kontrolka gaśnie... czyli że nie ma problemu z ciśnieniem oleju. Jeśli tak to działa to dla mnie zupełnie bez sensu. No chyba że coś źle zrozumiałem.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 lut 2019, 17:09

źle chyba rozumiesz masz

Są dwa czujniki ciśnienia niskiego 0,4bar on po odpaleniu rozłącza to oznaka że jest powyżej 0,4bar, jezeli działa kontrolka do 2200 obr to znacz ze masz poniżej 0,4bar

I drugi czujnik wysokiego ciśnienia inaczej dynamiczny właśnie o tym rozmawiamy powyżej 2200 jest kontrola jego on załącza jeżeli nie załączy to oznaka że brak ciśnienia XX przy obrotach powyzej..

XX to czujnik dla Pb r4/5 1,8 bar dla v6 2,5 bar dla tdi 0,8bar

Ciśnienie w silniku nie jest stałe na jałowym przy zdrowym silniku ma się około 2bar do max obrotów 5bar czasami już wystarczą 1700 obr i już jest 5bar.. Dlatego kontrola dynamiczna nei pozwoli przy xx obrotach poniżej wyznaczonego ciśnienia.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 22 lut 2019, 19:21

Jarewa pisze:Są dwa czujniki ciśnienia niskiego
czujnik 0,8bar szary powinien być na obudowie chłodnicy filtra oleju a ten drugi 0,4bar to gdzie jest?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 lut 2019, 22:40

Według etki zdjecia numer 2 to czesci nr1 i 2... Ale nie wiem jak to w tdi ale raczej obydwa w podstawie filtra niskiego ciśnienia od góry wysokiego od dołu. Tylko krzysiek pisał coś że były dwa typy podstaw...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 lut 2019, 23:53

Zależy jaką masz podstawe filtra oleju, ja mam 2 zetory i w jednym oba czujniki są na górze podstawy.
W drugim aucie niebieski jest na górze , a szary jest na dole podstawy , niedaleko czujnika położenia wału korbowego.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 07 mar 2019, 21:54

Drodzy koledzy :-)
Dziękuję wszystkim, którzy starali mi się pomóc zrozumieć zasadę działania dynamicznej kontroli ciśnienia.
Znalazłem opis jej działania w książce z rozdziale sprawdzanie ciśnienia oleju. :-)

Dla wszystkich, którzy nie wiedzą jak to działa oraz dla tych, którym się wydaje że wiedzą :-D wklejam książkowy opis (m.in. dla silnika 1.9 tdi). Myślę, że ten opis rozwieje wszelkie wątpliwości w tym temacie.


Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 mar 2019, 23:29

antares2000 pisze:Dla wszystkich, którzy nie wiedzą jak to działa oraz dla tych, którym się wydaje że wiedzą wklejam książkowy opis (m.in. dla silnika 1.9 tdi). Myślę, że ten opis rozwieje wszelkie wątpliwości w tym temacie.
Jak widzimy ksiązka kłamie ale to nie pierwszy i ostatni kwiatek z książki jest pełna błędów... Niestety tak to jest jak jest przetłumaczona z dziesieć razy i za każdym razem z innego języka.

Teraz pomyśl czemu.... I kto ma racje

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 10 mar 2019, 13:33

Jarewa pisze:Jak widzimy ksiązka kłamie
Czy ktoś jeszcze oprócz kolegi J, widzi jakieś kłamstwo?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl