[B4 1.9 1Z] Zegary diesel vs benzyna
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
pisał o średnich obrotach dla Pb i dla Tdimaciek889 pisze:Pamiętam że w A4ce B5 dla benzyny to 2000 obrotów a dla diesla 1500 chyba. Jarek wyżej coś pisał jak jest dla 80tek.
maciek889
szukałem w Etce gdzie są umiejscowione te czujniki cisnienia oleju ale nie mogłem znaleźć, szczególnie chodzi mi o ten szary co pisał Jrewa, chciałbym go sprawdzic - czy wiesz gdzie w moim Zetorze jest ten czujnik?
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
ETKA nie pokazuje tego czujnika przy filtrze..Jarewa pisze:czujnik znajdziesz w podstawie filtra oleju.
[ Dodano: 2019-02-21, 23:11 ]
już znalazłem... w części elektrycznej jest pokazany
[ Dodano: 2019-02-21, 23:15 ]
czyli mam rozumieć to tak, że kontrola dynamiczna działa przy spadku obrotów poniżej jakichś krytycznych np 1000 i wtedy zapala się lampka sygnalizująca zbyt niskie ciśnienie oleju, ale z racji tego że jeździmy przeważnie przy wyższych obrotach to dynamiczna kontrola nie działa z racji obrotów powyżej krytycznych, czy tak?Jarewa pisze: Bo co ci po dynamicznej kontroli ciśnienia oleju jak te obroty będą przekraczane sporadycznie...
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
u mnie nigdy sie nie zapalała... jedynie przy uruchamianiu silnika po przekręceniu zapłonuKrzysiek 84 pisze:Zazwyczaj kontrolka dynamicznego cisnienia oleju zapala się poniżej 2 000 obr.
Krzysiek 84 a powinna się zapalać? Skoro piszesz że poniżej 2000 obr się zapala to na wolnych obrotach powinna się świecić cały czas, tak?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Nie ,antares2000 pisze: Skoro piszesz że poniżej 2000 obr się zapala to na wolnych obrotach powinna się świecić cały czas, tak?
tylko podczas jazdy.
Wypnij wsuwkę z szarego czujnika oleju i przejedź się autem>
To przed 2000 obr zacznie już pulsować kontrolka w trakcie jazdy
Jak obroty spadną do jakiś 1800 to przestanie pulsować.
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
to zupełnie nie rozumiem zasady działania tej sygnalizacji.. na moją wiedzę techniczna ta sygnalizacja powinna zadziałać gdy ciśnienie oleju spadnie poniżej jakiegoś ustalonego progu.. dla mnie powinno to działać w nastepujący sposób: po przekręceniu zapłonu kontrolka świeci się, po uruchomieniu silnika gaśnie a w trakcie jazdy gdy ciśnienie spadnie poniżej krytycznego powinna zacząć migać.Krzysiek 84 pisze:To przed 2000 obr zacznie już pulsować kontrolka w trakcie jazdy
Jak obroty spadną do jakiś 1800 to przestanie pulsować.
A to co napisałeś ja rozumiem tak: wypięty przewód z czujnika symuluje brak ciśnienia lub jego spadek poniżej krytycznego progu i teraz jadąc mam np 2200 obr - brak sygnalizacji że coś jest nie tak, jadę dalej i zwalniam obroty zbliżają się do 2000 - zaczyna migać kontrolka, jadę dalej i zwalniam jeszcze bardziej obroty spadają poniżej 1800 i kontrolka gaśnie... czyli że nie ma problemu z ciśnieniem oleju. Jeśli tak to działa to dla mnie zupełnie bez sensu. No chyba że coś źle zrozumiałem.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
źle chyba rozumiesz masz
Są dwa czujniki ciśnienia niskiego 0,4bar on po odpaleniu rozłącza to oznaka że jest powyżej 0,4bar, jezeli działa kontrolka do 2200 obr to znacz ze masz poniżej 0,4bar
I drugi czujnik wysokiego ciśnienia inaczej dynamiczny właśnie o tym rozmawiamy powyżej 2200 jest kontrola jego on załącza jeżeli nie załączy to oznaka że brak ciśnienia XX przy obrotach powyzej..
XX to czujnik dla Pb r4/5 1,8 bar dla v6 2,5 bar dla tdi 0,8bar
Ciśnienie w silniku nie jest stałe na jałowym przy zdrowym silniku ma się około 2bar do max obrotów 5bar czasami już wystarczą 1700 obr i już jest 5bar.. Dlatego kontrola dynamiczna nei pozwoli przy xx obrotach poniżej wyznaczonego ciśnienia.
Są dwa czujniki ciśnienia niskiego 0,4bar on po odpaleniu rozłącza to oznaka że jest powyżej 0,4bar, jezeli działa kontrolka do 2200 obr to znacz ze masz poniżej 0,4bar
I drugi czujnik wysokiego ciśnienia inaczej dynamiczny właśnie o tym rozmawiamy powyżej 2200 jest kontrola jego on załącza jeżeli nie załączy to oznaka że brak ciśnienia XX przy obrotach powyzej..
XX to czujnik dla Pb r4/5 1,8 bar dla v6 2,5 bar dla tdi 0,8bar
Ciśnienie w silniku nie jest stałe na jałowym przy zdrowym silniku ma się około 2bar do max obrotów 5bar czasami już wystarczą 1700 obr i już jest 5bar.. Dlatego kontrola dynamiczna nei pozwoli przy xx obrotach poniżej wyznaczonego ciśnienia.
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
Drodzy koledzy
Dziękuję wszystkim, którzy starali mi się pomóc zrozumieć zasadę działania dynamicznej kontroli ciśnienia.
Znalazłem opis jej działania w książce z rozdziale sprawdzanie ciśnienia oleju.
Dla wszystkich, którzy nie wiedzą jak to działa oraz dla tych, którym się wydaje że wiedzą wklejam książkowy opis (m.in. dla silnika 1.9 tdi). Myślę, że ten opis rozwieje wszelkie wątpliwości w tym temacie.
Dziękuję wszystkim, którzy starali mi się pomóc zrozumieć zasadę działania dynamicznej kontroli ciśnienia.
Znalazłem opis jej działania w książce z rozdziale sprawdzanie ciśnienia oleju.
Dla wszystkich, którzy nie wiedzą jak to działa oraz dla tych, którym się wydaje że wiedzą wklejam książkowy opis (m.in. dla silnika 1.9 tdi). Myślę, że ten opis rozwieje wszelkie wątpliwości w tym temacie.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Jak widzimy ksiązka kłamie ale to nie pierwszy i ostatni kwiatek z książki jest pełna błędów... Niestety tak to jest jak jest przetłumaczona z dziesieć razy i za każdym razem z innego języka.antares2000 pisze:Dla wszystkich, którzy nie wiedzą jak to działa oraz dla tych, którym się wydaje że wiedzą wklejam książkowy opis (m.in. dla silnika 1.9 tdi). Myślę, że ten opis rozwieje wszelkie wątpliwości w tym temacie.
Teraz pomyśl czemu.... I kto ma racje
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg