Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Brak płynnego przyspieszania, auto żre paliwo

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 04 lut 2019, 08:44

Jarewa pisze:Normalne w każdym silniku z uszkodzoną sondą w trybie awaryjnym paliwo sie leje bez opamiętania spalanie drastycznie wzrasta nawet dwukrotnie, dotyczy to wszystkich silników B4 ada/abt/abk/ace/abc/aah i nie tylko tych silników z audi wiec nie pisz nieprawdy bo później ktoś czyta i bzdury ludzie wypisują nie ma możliwości by ABT miał spalanie na poziomie normalnym bez działającej i zaadaptowanej sondy, adaptacja sondy to adaptacja czasu wtrysku która jest zależna od ciśnienia paliwa i od sondy... Nawet w najnowszych samochodach awaria sondy może doprowadzić do podniesienia spalania do 50% więcej mimo ze sterowniki szybsze i mapy bardziej dokłądne bo wiecej czujników.
Zapomniałem o wątku, odpisałbym wcześniej

Bzdury piszesz -"uszkodzona" to pojęcie względne i często ludzie nawet nie wiedzą o uszkodzeniu, bo mierzą miernikami za 12 PLN. Zależy czy padnięta całkiem czy "zawieszona" -często tak jest, że weźmie jakiś teoretyk mierniczek i sprawdzi napięcie na sondzie -och, w normie czyli nie wydaję ileś tam. A sonda wisi. Jeżeli wisi w granicach przyjętych w sterowniku to czuj się jak ten arcykomputer od ABT to wychwyci...
Kolejny temat -jeżeli po odpięciu sondy i resecie tego... ECU auto z ABT Ci pali 17 i więcej benzyny to może czas na remont? Albo połatanie dolotu

Z jedną uwaloną sondą, a drugą wiekową ale w normie(mam czym sprawdzić i jak sprawdzić) moje ABC tyle po mieście paliło niewiele więcej! Z automatem i ważąc ponad 1.5t przy mojej jeździe, a zaręczam -nie pamiętam, by ktoś mnie musiał poganiać. Rano ciężko je było odpalić, a śmierdziało jak dzikie. Mieszanka była tak bogata, że na nadmiarze by Corsa 1.0 pojechała chyba. Opamiętaj się co wypisujesz.

Na potrzeby argumentacji jak podpieram się doświadczeniem, a nie dorabiam faktów do sieciowych sprzeczek.
Sonda(wchodząca w układ tzw. ochrony katalizatora) często służy jedynie do WYGŁADZANIA charakterystyki(KE-j), a nie do regulacji spalania o 6-7 litrów.

Jeżdżę ponad 20 lat -miałem wiele aut. Mało które kiedyś miało sprawną sondę. Były ciężkie do kupienia i cholernie drogie. I auta nie paliły z 90koni 17 litrów. Ba -NAWET DWUKROTNIE.

Ludzie wkładali oporniki w przewód sondy -taki "tuning" i mimo, że auta śmierdziały niedopalonym paliwem nie żarły dwa razy więcej.

Do tego mówimy tutaj o prostych sondach w starych autach. Początki ekologii i gwałtowny ruch w temacie czystości spalin. To nie jakieś tam szerokopasmowe cuda bez których pojawia się napis "dzwoń po holownik".
Wiele osób nawet NIE WIE, że ma padniętą sondę albo tylko kable od niej wiszą. Bo nie ma kontrolki "check...". I co -pewnie Polska kraj krezusów i każdy co ma B3/B4 nie przejmuje się, że zamiast w mieście 11 w korkach pali mu... 22?

Tryb awaryjny dla sondy -wartość uśredniona, a nie "cała naprzód, siedem łopat na minutę". Auto będzie jeździć i spalać inaczej. Zależy jak używane. Jak sonda zwiśnie na "bogato na granicy normy" to będzie lało, nie zawsze przechodząc w tryb awaryjny.

Kupiłem Mercedesa z 2ee, czyli prawtryskiem jednopunktowym. Zamiast modułu komplet nastawników. Kupiłem bez gazu. Sonda... ubita. Palił sporo ale nadal bym powiedział, że bez szoku -ele ale gaźnik.
Sonda jakoś nie zrobiła z niego wróbelka.

Za dużą rolę przypisujesz sondzie. I pamiętaj -mieszanka też ma granice palność. 2.0 90 koni palące "razy dwa" będzie chmurę zostawiać za sobą.

A ponieważ to dział techniczny przypomnę -wtrysk MECHANICZNY nie posiada sondy(K-j), posiada ją ELEKTROMECHANICZNY(np. KE-j). Służy ona do wygładzenia charakterystyki -eko...

Najbardziej jaskrawy PRZYKŁAD Z ŻYCIA, nie z wikipedii mam w garażach podziemnych -p. Jacek. Śmierdzące, ledwo palące auto żrące benę jak dzikie. Po odpięciu sondy jak pisałem -jak ręką odjął. Pewnie nie paliło normy z książeczki "schowkowej" no ale ciężko takie cuda uzyskać nawet ze sprawną sondą. Oczywiście w życiu, no na internecie mało które auto 10 litrów gazu przekracza w mieście...

Na zdrowy rozum -ile aut na forum ma SPRAWNĄ sondę? Nooo? A ile aut na forum pali od 17tu wzwyż? W zasadzie na tym zdaniu powinienem zacząć i skończyć.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 lut 2019, 10:19

Każdy ma sprawna sondę bo inaczej by narzekał na spalanie Pb. Po drugie prawie wszyscy mają lpg a to trochę zmienia postać rzeczy..


Po trzecie już kłamiesz bo wystarczy auto z uwalona sonda dać na analizator gdyby tak było większość aut nie miała by z tym problemów. Ale niestety jestinaczej lambda że sprawna sonda ma około 1 niestety z uszkodzona widuje na bogato nawet ponad 1.5 co już wskazuję że nie usrednia wyniki.

toto1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: toto1989 » 04 lut 2019, 10:39

U mnie co prawda w ABK gdy miałem niesprawną sonde to auto nie chodziło plynnie na wszystkie gary, podczas hamowania silnikiem strasznie szarpał, ponadto po postoju okropnie było czuć PB w kabinie o spalaniu już nie wspomnę. Po wymiane sondy w kabinie czuć tylko zapach fajek :-P kultura pracy silnika i spalanie w normie.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 26 lut 2019, 08:12

Cóż... widocznie ja jestem w mniejszości, gdzie na uszkodzonej sondzie auto także nie sprawiało jakichś dużych problemów. Stało cały czas na 0,45V wg. VAGa. Po wymianie sondy na używkę spalanie na benzynie niewiele się zmieniło.
Dość istotną informacją jest, że przynajmniej w ABK istnieje coś takiego jak parametry odtworzeniowe (bądź co bądź pewnie prymitywne), które mają przy awarii sondy czy jakiegoś czujnika próbować korygować skład i pracę układu wtryskowo-zapłonowego odczytami z innych. Jak wiadomo raz to może wyjść lepiej, raz gorzej. Czasami przepływomierz czy TPS ma dziury w ścieżce potencjometru, a i tak Digifant nie wywala błędu, albo czyta jako " nie opracowany, sporadyczny".
W tym miejscu podkreślę wyraźnie, że to nie usprawiedliwia niedbałości o poszczególne elementy, sonda jak i inne czujniki mają działać.
miron72 pisze:Ja pierniczę... Da się i na I i II generacji tym jeździć bez problemów. Nie miałem osobiście ABT, znałem/robiłem kilka z gazem. Przy czym dwa to takie zaniedbane gnieciuchy, że żal. Ale jednopunkt plus gaz to temat, który dawniej na forach był "zamiennikiem" problemów.
(...)
Sam miałem Golfa 1.8 90koni. Zrobiłem nim 180 000, gaz zaraz po zakupie -nie pamiętam ile miał bez zrobione u mnie. Przebieg na starcie 93 000(wzięty od koleżanki z Niemiec).
ZERO ale to ZERO problemów z gazem czy benzyną przez te kilometry. Co pamiętam to zabawną rzecz -zima/lato regulacji wymagał takiej małej korekty. Meteopata hehe.
Kupił facet w S-rzu, pracowałem tam i widywaliśmy się jeszcze jakiś czas. usterka centralki -dwa paliwa na raz próbował łapać i po naprawie znowu jazda bez problemu na obu paliwach.
Też miałem Golfa III, tylko 1.8 AAM 75 KM prawdopodobnie z namieszanym zapłonem (raczej mocno opóźnili handlarze kiedyś) i poza sporym spadkiem mocy na LPG oraz humorami z gaśnięciem auta (różnie - rzadko co kilka dni, nieco częściej co tydzień, miesiące i co pół roku) to żadnych problemów w stylu pożerania kosmicznych ilości benzyny nie uświadczyłem. A nigdy żadnej diagnozy nie robiłem, auto ze względu na mocno postępującą korozję było od początku spisane na straty, a i tak przelatało ok. 40 tys. km. Fakt, te nagłe przestoje to było ewidentnie zalewanie silnika benzyną przy pracy na LPG, ale pomagał gaz do dechy i kręcenie aż odpalił. Może tez centralka LPG, miała swoje lata. Jakoś mimo tego i tak z miesiąc przejeździłem na samej benzynie jak mi wielozawór odmówił posłuszeństwa i spalanie o litr mniejsze od LPG, w okolicach 11,5l.
toto1989 pisze: U mnie co prawda w ABK gdy miałem niesprawną sonde to auto nie chodziło plynnie na wszystkie gary, podczas hamowania silnikiem strasznie szarpał, ponadto po postoju okropnie było czuć PB w kabinie o spalaniu już nie wspomnę. Po wymiane sondy w kabinie czuć tylko zapach fajek :-P kultura pracy silnika i spalanie w normie.
W moim wypadku o wiele większą odczuwalną w spalinach zmianę dało nieco mocniejsze podciągnięcie sprężyny przepływomierza na wartość nieco bliżej dolnej granicy w %, auto nie smrodzi na postoju aż tak jak wcześniej.
Może sonda powinna być nowa - owszem, lecz nie miałem przy sobie wiele gotówki wtedy, a lepiej mieć chociaż w lepszym stanie niż nie działającą, spalanie mam w normie według tego co inni piszą, ostatnie dwa tygodnie wkoło komina umiarkowanej jazdy i wyszło ok. 13,5/100. Czyli z mojej strony brak obaw.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 lut 2019, 18:44

h/k pisze:Stało cały czas na 0,45V wg. VAGa
właśnie dlatego nie miałeś problemów ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 lut 2019, 19:33

h/k pisze:Dość istotną informacją jest, że przynajmniej w ABK istnieje coś takiego jak parametry odtworzeniowe (bądź co bądź pewnie prymitywne), które mają przy awarii sondy czy jakiegoś czujnika próbować korygować skład
A niby jak ma korygować skład jak nie ma odczytu?? Gdyby było tak fajnie jak opisujesz użytkownicy przy LPG I i IIgen w ogóle by nie znali problemów tych co u nas na forum z milion razy było pytane.. zalewa , nie pali, śmierdzi paliwem , fauje tych tematów by nie było..

A kolega chyba mało ma do czynienia z autami bo u nas to chociaż auto jeździ co prawda żłopie paliwo ale jeżdzi..

A co mają użytkownicy fordów powiedzieć?? ecotek itd oni do dopiero mają przechlapane bo jak coś nie tak z sondą uszkodzona 10% to autem w ogóle nie da rady jeździć niektóre to już są wybredne na nowe zamienniki.. A nie daj borze skasujesz im mapy wyuczone to przez miesiąc kierowca przechodzi mękę..

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 27 lut 2019, 06:52

Jarewa pisze: Normalne w każdym silniku z uszkodzoną sondą w trybie awaryjnym paliwo sie leje bez opamiętania spalanie drastycznie wzrasta nawet dwukrotnie, dotyczy to wszystkich silników B4 ada/abt/abk/ace/abc/aah
h/k pisze:przynajmniej w ABK istnieje coś takiego jak parametry odtworzeniowe (bądź co bądź pewnie prymitywne), które mają przy awarii sondy czy jakiegoś czujnika próbować korygować skład i pracę układu wtryskowo-zapłonowego odczytami z innych. Jak wiadomo raz to może wyjść lepiej, raz gorzej.
PieterB pisze: h/k napisał/a:
Stało cały czas na 0,45V wg. VAGa
właśnie dlatego nie miałeś problemów ;-)
Niesprawność sondy nie zawsze skutkuje poważnymi zmianami w pracy silnika. Co nie oznacza, że nie ma to żadnych następstw w dłuższym okresie użytkowania i by nie robić okresowych przeglądów elektroniki. Szczególnie że u nas ona i tak jest prosta jak drut i tania jak barszcz.
Może być, że u mnie nie przełączył się w tryb awaryjny, toteż spalanie niewiele się różni przed i po wymianie sondy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 lut 2019, 10:15

Nie spotkałem się by sonda uszkodziła się i była wryta 0,45v jedyny jaki przypadek taki znałem to jak był sterownik uszkodzony biorąc pod uwagę że masz LPG podejrzewam że mylisz pojęcia. A po drugie nie widziałem jeszcze ABK z uszkodzona sonda by chodził na paliwie Pb idealnie a te już trochę przerobiłem.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lut 2019, 19:12

Ja widziałem tylko jeden taki przypadek że sonda stała na 0,45V jeśli chodzi o abk i z tego co wiem chodzi do dziś ale może tylko dlatego że auto prawie cały czas na lpg, nie wiem natomiast jakby to było w przypadku abt bo to w sumie temat tego silnika się tyczy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 27 lut 2019, 20:49

Może któraś z nowszych wersji ECU wysyła tzw. bias czyli to 0,45V aby ECU wiedziało że sonda niesprawna/odłączona i nawet nie podejmowało regulacji. Napięcie jest wysyłana przez rezystor o dużym oporze i sonda bez problemu "pkonuje" to napięcie.
Takie coś jest już w 1.8 20V (T).

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 lut 2019, 20:59

Jest to macku ale to jest 5V i w abt i w abk bez wzgledu na generacje sterownika

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 07 mar 2019, 15:32

Jarewa, nie rozumiem do czego zmierzasz. bezradny_ Ot, na odbiorze sekwencji zwrócono mi uwagę, że sonda powinna oscylować, a nie mieć stale 0,45V. Zatem wymieniłem ją, pojechałem na powtórne strojenie, pokazano że sonda cały czas pracuje w pewnym zakresie napięć i powiedziano mi, że jest już OK.
Jesteś bardzo pomocną osobą, ale naprawdę czasami nie wiem o co Ci chodzi. :-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 mar 2019, 16:18

h/k pisze:Ot, na odbiorze sekwencji zwrócono mi uwagę, że sonda powinna oscylować, a nie mieć stale 0,45V. Zatem wymieniłem ją, pojechałem na powtórne strojenie,
Własnie o to... Że stwierdzasz nieprawdziwe fakty.... I stanowczo twierdzisz że uszkodzona sonda nie ma wpływu na spalania PB..

A później ludzie to czytają i brednie powielają....

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 08 mar 2019, 06:19

I stanowczo twierdzisz że uszkodzona sonda nie ma wpływu na spalania PB..
Przykro mi, że nie czytasz ze zrozumieniem... Napisać może nie mieć, a stwierdzić stanowczo nie ma wpływu to jest bardzo duża różnica. Pisałem też, że nie zawsze skutkuje poważną zmianą w pracy silnika, a u mnie niewiele zmieniała spalanie. Wyraźnie tak napisałem. A co do mojego konkretnego przypadku to nie dam sobie wmówić, że nie mam racji, wyraźnie widziałem co się zmieniło po wymianie sondy. Na tym kończę tę bezsensowną dyskusję.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl