Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Stukanie w wydechu, tego samego dnia auto padło

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Cropq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 07 mar 2019, 16:00

[B4 2.0 ABT] Stukanie w wydechu, tego samego dnia auto padło

Post autor: Cropq » 10 mar 2019, 19:47

Witam, wiem, że podobne tematy były poruszane na forum, jednakże w moim przypadku w samochodzie padło chyba kilka rzeczy i tak jakby chciałem wszystko w jednym temacie zamieścić.
Zacznijmy od tego, że od kilku dni podczas jazdy na lpg słyszałem jakieś dziwne stuki, jakby z wydechu gdy auto stało na światłach. Wtedy wystarczyło kilka razy przygazowac, coś pierdło z wydechu i gitara. Potem podczas tych stuków samo przygazowanie nie dawało skutków, auto traciło moc, coś pierdziało z wydechu i musiałem przełączać się na jakiś czas na benzynę. Generalnie weekend był, u mechanika umówiłem się na termin ale w tym czasie auto padło kompletnie. Zacznijmy od tego, że jechałem trasę około 30-40 km. Wszystko grało, po jakiś 25 km drogi stanąłem na światłach i znów te stuki. Ledwo dojechałem do domu. Zauważyłem, że talerz w którym jest filtr powietrza ma popękaną obudowę. Zdjąłem pokrywę i okazało się że z tego miejsca jakby powierzę bucha. Potem próbowałem jeszcze zobaczyć o co chodzi, ale coś sie powaliło na tyle ( samo z siebie, nic nie ruszałem zbytnio), że okazało się, że nie pali na jeden cylinder ( świece są nowe, założone jakiś tydzień temu). Następnie auto całkiem oszalało - pedał w podłodze, a on toczy się max 10km/h, większej prędkości nie rozwijał i na gazie i na benzynie. Po czym zdechł na tyle, że odpala, dość ciężko chodzi silnik, ale przy lekkim dotknięciu pedału gazu od razu gaśnie. Co to może być Panowie? Jakieś pomysły? I tak będę szedł we wtorek do mechanika, ale chciałbym wiedziec mniej wiecej czego się spodziewać.

Pozdrawiam.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 mar 2019, 20:50

Sam za dużo pewnie nie zdiagnozujesz. Dobrze by było zacząć od sprawdzenia sprężania. Nawet posłuchać czy na rozruszniku z odciętym paliwem/zapłonem dźwięk sprężania jest jednostajny.

Zobacz czy kawałek węża który łączy kolektor z serwer wspomagania hamulców nie ma dziury.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 10 mar 2019, 20:59

rozrząd sprawdź.

Cropq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 07 mar 2019, 16:00

Post autor: Cropq » 10 mar 2019, 21:40

Rozrząd jest nowy, zakładany w styczniu wiec wątpię że coś z nim nie tak. Tak samo wymienione zostały: uszczelka pod głowica, nowy olej, filtr oleju, świece, kopułka i palec zapłonowy

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 10 mar 2019, 22:27

Ale Ty nie miałeś nas uświadomić czy on jest nowy czy stary tylko nastawić wszystko na cechy i zobaczyć czy sobie nie przeskoczył.
To czy coś jest nowe czy stare też ma średnio znaczenie, znaczenie ma stan techniczny danych części jak i poprawność ich montażu.
Jeśli będzie ok, to sprawdź czy śruby rozdzielacza zapłonu się nie poluzowały i tym samym się kąt zapłonu nie poluzował.
Jeśli wszystko ok to:
maciek889 pisze:posłuchać czy na rozruszniku z odciętym paliwem/zapłonem dźwięk sprężania jest jednostajny.
Wyjaśnij nam też czym są stuki z wydechu, jak to brzmi i czy występują jakieś objawy typu szarpnięcia silnika i czy te "stuki" było słychać z tyłu i z przodu samochodu.

Cropq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 07 mar 2019, 16:00

Post autor: Cropq » 10 mar 2019, 23:39

Ven0n pisze:Ale Ty nie miałeś nas uświadomić czy on jest nowy czy stary tylko nastawić wszystko na cechy i zobaczyć czy sobie nie przeskoczył.
To czy coś jest nowe czy stare też ma średnio znaczenie, znaczenie ma stan techniczny danych części jak i poprawność ich montażu.
Jeśli będzie ok, to sprawdź czy śruby rozdzielacza zapłonu się nie poluzowały i tym samym się kąt zapłonu nie poluzował.
Jeśli wszystko ok to:
maciek889 pisze:posłuchać czy na rozruszniku z odciętym paliwem/zapłonem dźwięk sprężania jest jednostajny.
Wyjaśnij nam też czym są stuki z wydechu, jak to brzmi i czy występują jakieś objawy typu szarpnięcia silnika i czy te "stuki" było słychać z tyłu i z przodu samochodu.
Zerknę jutro na ten rozrząd. Rozdzielacz również sprawdzę, zobaczymy jak to wygląda, oby tylko jutro nie padało ;). Jeżeli chodzi o stuki to z początku wydawało mi się, że idą z wydechu i tak faktycznie było. Dopiero później zauważyłem, że pokrywa od filtra powietrza jest popękana, a jak ją odkręciłem to przy gazowaniu auta buchało stamtąd powietrze i pod pokrywą musiało powodowac taki właśnie ,,stuk" . A jak to brzmi? Z przodu bardzo dziwnie, nie wiem do czego to porównac. W pewnej chwili brzmiało to jakby coś stukalo a potem przechodziło w cichy pisk. Z tyłu normalnie pierdzi z wydechu, początkowo myślałem, że coś się zapchało. Zerknę jutro pod maskę i opisze co zaobserowałem, dzięki ;).

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 11 mar 2019, 00:05

Jeśli na słuch "buchało" powietrze, to najprawdopodobniej jest to podciśnienie w dolocie które się wyrównuje w momencie otwarcia brzmi tak

To nie ma co się przejmować, chyba że powietrze ewidentnie jest wywalane w drugą stronę zamiast zasysane, to wtedy jednak coś będzie z rozrządem/głowicą(i zaworami)

Cropq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 07 mar 2019, 16:00

Post autor: Cropq » 11 mar 2019, 13:46

Dobra, mała aktualizacja danych. Niestety nie wiem czy ten rozrząd jest dobrze ustawiony, nie znalazłem w internecie wystarczających informacji jak to sprawdzic, a jak znalazlem jakieś to nie wiedziałem jak to zastosowac u mnie w aucie. Jak możecie to prosiłbym o info jak spawdzic czy jest dobrze ustawiony. Rozumiem, że mam patrzec na znaczniki na kole? Prosze o wytłumaczenie ;). Sam pasek mimo, że nowy to na taki nie wygląda... Po bokach odchodzi od niego materiał, widac, że w rowkach od wewnątrz jest nieźle wyrobiony. Nie wiem czy przypadkiem się za wolno nie kręcił. Jeżeli chodzi o rozdzielacz to śruby nie są poluzowane, sprawdziłem też świece, na 3 cylindrze była ona mokra.

Inna sprawa to taka, że po odpaleniu auta, chwile chodzi w miare normalnie potem jest pyk i z przepustnicy leci biały, gęsty dym ( tak, spod maski dym wylatuje), auto gaśnie. Auto również gaśnie podczas próby naciśniecia na gaz - od razu gaśnie przy lekkim dotknięciu. Zdjąłem też przepustnice, klapka się nie domyka.

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 11 mar 2019, 14:45

Ustaw na cechę(Jest pomiędzy OT) taki prostokąt na kole od wałka zaworów
Obrazek
i zobacz czy koło pasowe jest taką kreską na strzałce która znajduje się na obudowie i jest nad kołem zamachowym.
Zrób zdjęcie jak wygląda ten rozrząd przy okazji i zdjęcie rolki. Nagraj jak ten silnik pracuje

Cropq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 07 mar 2019, 16:00

Post autor: Cropq » 11 mar 2019, 19:41

Hej, kolejna aktualizacja danych. Rozrząd jest w porządku, pasek jest troche w złym stanie, to trzeba wymienic. Mechanik po robocie przyjechał to zobaczyc. Ciężko było w podwórkowych warunkach coś stwierdzic. Auto ma na pewno małe ciśnienie paliwa. Mechanik twierdził, że to bardzo dziwna sprawa. Na razie jestem z nim w kontakcie, jak coś będzie wiadome to dam znac ;).

Dzięki Panowie za pomoc tak ogólnie ^^.

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 11 mar 2019, 20:02

Gdyby niskie ciśnienie paliwa było to by na LPG chodził prawidłowo, miałeś zdjęcia wrzucić/filmik jak to działa

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 mar 2019, 20:22

Stukanie w wydech to nie stuki , pewnie mu chodzi że strzela czyli wystrzały w wydech czyli silnik jest przelewany. Pewnie standard uszkodzona membrana regulatora ciśnienia paliwa...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 mar 2019, 20:25

Jarewa, nom o tym samym pomyślałem z tym stukaniem okok

Cropq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 07 mar 2019, 16:00

Post autor: Cropq » 19 mar 2019, 15:19

Problem rozwiązany.

Jarewa pisze:Stukanie w wydech to nie stuki , pewnie mu chodzi że strzela czyli wystrzały w wydech czyli silnik jest przelewany. Pewnie standard uszkodzona membrana regulatora ciśnienia paliwa...

Dzięki wielkie to było właśnie to ;) . Wymieniłem ten regulator, można było wtedy autem pojeździc. Problem był taki potem, że na benzynie były zbyt duże obroty silnika. Zauważyłem, że jakiś bardzo malutki przewodzik co idzie do talerza z filtrem powietrza się odpiał. Założyłem go i auto śmiga.

Dzięki wielkie Jarewa i wszyscy Panowie co się wypowiedzieli ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl