[B4 1.9 1Z] Klimatyzacja półautomatyczna
[B4 1.9 1Z] Klimatyzacja półautomatyczna
Witam i od razu przepraszam, jeżeli temat źle założony (pierwszy raz).
Mój problem polega na tym, że ostatnio stałem się posiadaczem b4 w tdi z (chyba) półautomatyczną klimatyzacją (pokrędła + przyciski AC i REC) i zaraz po przekręceniu kluczyka na obieg prądu (jeszcze nie odpalony silnik) nawiew zaczyna mi lekko szumieć. Nie mam pojęcia czy ma tak to działać, bo zawsze w rodzinie były samochody z dmuchawą zwyczajną i byłym wdzięczny gdyby ktoś wytłumaczył czy coś jest nie tak.
Mój problem polega na tym, że ostatnio stałem się posiadaczem b4 w tdi z (chyba) półautomatyczną klimatyzacją (pokrędła + przyciski AC i REC) i zaraz po przekręceniu kluczyka na obieg prądu (jeszcze nie odpalony silnik) nawiew zaczyna mi lekko szumieć. Nie mam pojęcia czy ma tak to działać, bo zawsze w rodzinie były samochody z dmuchawą zwyczajną i byłym wdzięczny gdyby ktoś wytłumaczył czy coś jest nie tak.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4659
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chyba w 80tkowej klimie manualnej tak jest, że jak sprężarka klimy jest załączona przyciskiem AC to włącza się dmuchawa aby parownik klimy był owiewany choć trochę. W późniejszych autach grupy vw zrobili tak, że po przełączeniu na 0 nawiewu po prostu wyłączało kompresor klimy.
Chyba że masz coś zepsute że cały czas chodzi.
Passatach b3 czy b4 było automatyczne ogrzewanie bez opcji schładzania poniżej temperatury na zewnątrz (nie było części odpowiedzialnych za klimatyzację).
Chyba że masz coś zepsute że cały czas chodzi.
Passatach b3 czy b4 było automatyczne ogrzewanie bez opcji schładzania poniżej temperatury na zewnątrz (nie było części odpowiedzialnych za klimatyzację).
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
To 80 z 92 roku, więc w sumie nie wiem. W instrukcji co czytałem za bardzo nic o tym nie ma.
Tyle że to lekkie dmuchanie jest na wyłączonym AC. A to pokrędło na wiatraczku (nie mam ustawienia 0). Przez to muszę zamykać kratki nawiewu albo ustawiać na szyby/nogi bo we mnie wieje.Chyba w 80tkowej klimie manualnej tak jest, że jak sprężarka klimy jest załączona przyciskiem AC to włącza się dmuchawa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4659
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ale wieje podczas jazdy czy też na postoju? Bo jak podczas jazdy to możliwe że nie działa albo jest dziurawa klapa która zamyka mechanicznie dopływ powietrza z zewnątrz.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
I tu tu. A z tego co wiem to w tych wersjach nie da się zamknąć dopływu z zewnątrz (czyli pozycja 0 na tym pokrędle, zaraz za wiatraczkiem), bo od tego jest podobno REC, więc chyba w czasie jazdy idzie tylko zamknąć klapki. Ale to o czym mówię to szczególnie na postoju: po prostu wchodzę, przekręcam kluczyk i już cicho szumi i lekko wieje (bez włączonego AC).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4659
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Może pomyliło mi się z nowszymi vagami z climatronikiem, gdzie przestawienie wiatraka na 0 zamykało klapę blokując powietrze z zewnątrz.meZmeTron pisze:jest podobno REC, więc chyba w czasie jazdy idzie tylko zamknąć klapki.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga