Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Jaki olej do 2.0 ABT

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
BLUE 80B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Krzywiń

[B4 2.0 ABT] Jaki olej do 2.0 ABT

Post autor: BLUE 80B4 » 27 mar 2019, 20:50

Witam jaki olej lac do silnika z gazem 2.0 instalacja STAG 2 303 tys KKm silnik w dobrym stanie bez zadnych wyciekow cisnienie na cylindrach 8,5/8,4/8,5/8,6 olej jaki był zalany to 15w40 czy 10w40 moge wlewać nie bierze oleju jak narazie .

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 27 mar 2019, 21:24

Możesz , tylko niech to będzie coś dobrego np:


Obrazek

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 27 mar 2019, 21:27

silnik z takim cisnieniem to trup przeciez... obojetnie co wlejesz.

BLUE 80B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Krzywiń

Post autor: BLUE 80B4 » 27 mar 2019, 22:05

Jutro jeszcze raz sprawdze cisnienie bo moje do sprawdzania ma wejscie uszkoczone i byc moze oszukuje jutro napisze co i jak bo niemozliwe zeby trup byl bo zbiera sie jak głupi a wiem ze silnik jest po remoncie bo auto kupione bo nawet faktury ma

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 27 mar 2019, 22:14

no, dobrze zmierz, bo takie ciśnienie to...
A po drugie... remont remontowi nierówny... wymiana pierścieni to nie remont.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 mar 2019, 22:59

Trup trupem ale przy takich ciśnieniach jeszcze normalnie będzie chodził to tylko oznaka że jego życie się kończy...

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 28 mar 2019, 12:22

Zalej jakimś 5W40, po co męczyć ten silnik dodatkowo półsyntetykiem ... bez sensu.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 28 mar 2019, 12:24

aha...

Online
Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 28 mar 2019, 12:35

Ciśnienia mogę zgadywać że to jakaś pomyłka przy pomiarze - to średnio możliwe że wszystkie naraz mają 8 barów z dokładnością +-0.2 bara, tym bardziej że samochód konkretnie przyśpiesza jak deklaruje kolega.

Mój ABT chodzi na 5W40, myślę że nawet lepiej niż na 10w40 ale to może też kwestia firmy.
Na upalne lato możesz nawet się pokusić 10w50 też będzie działać.
Fabryka i producenci olei dopuszczają stosowanie nawet od 5W30 przez 0W40 aż po 15W50, wystarczy wejść w dowolną stronę producenta oleju i zakładka "Dobierz olej"

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 28 mar 2019, 15:05

Jak dla mnie trochę dziwne ciśnienia, skoro oleju nie bierze. Przy zużytych pierścieniach spala olej i od razu jednocześnie kompresja jest podwyższona lub idzie w dół względem nominału. Ponowić pomiar.

Druga sprawa z tym remontem jak ktoś wspomniał - jaki był zakres prac? A czemu wymiana pierścieni to nie remont, jak choćby np. same szklanki i uszczelniacze zaworowe wymienił to przecież w pewnym sensie to też jest remont, potrafi znacznie uzdrowić działanie silnika. Ja już kilka razy pisałem jak w Golfie przy okazji wymiany uszczelki głowicy docierałem zawory pastą (myślę, że jak kompresja OK to można akurat pominąć) i tatko wymienił uszczelniacze, dosłownie przestał kopcic i chlać olej - ubywały potem bardzo minimalne ilości.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 mar 2019, 17:19

xRead pisze:Zalej jakimś 5W40, po co męczyć ten silnik dodatkowo półsyntetykiem ... bez sensu.
Jak juz przechodzic na lepszy jakościowo olej , to należy to robić stopniowo , a nie z 15w na 5w wskakiwać od razu.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 28 mar 2019, 23:41

Totalna bzdura.. I co ci ma dać te stopniowe przechodzenie ? Chętnie bym usłyszał jakąś konkretną odpowiedź. Moje ABK jeździ na Motul 8100 0W40 i mruczy aż miło :)

BLUE 80B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Krzywiń

Post autor: BLUE 80B4 » 29 mar 2019, 00:17

Oki podjechalem do mechanika i za darmo mi zmierzyl i wyszlo ze ma
1.11.8
2.11.6
3.11,6
4.11,6
Poprzednie wartosci były spowodowanie nietyle ze bylo zle wkrecone ale tez tym ze miernik oszukiwal bo wezyk byl dziurawy i niemogł nabic odpowiedniego cisnienia. Mechanik stwierdzil ze mam sb kupic porzadny a nie jakis chiński badziew ... A visnienie podrecznikowo i według niego moze byc 10w40 ale 15w40 tez niezaszkodzi tak wiec juz sam nwm jaki olej

[ Dodano: 2019-03-29, 00:17 ]
Remont silnika byl kompletny (szlif bloku wal nominal aby spolerowany ,nowe panewki glowne ,korbowodowe ,wszystkie uszczelki i uszczelniacze ,nowe tloki i korbowody +pierscienie , glowica bo remoncie tez kapitalnym nowe uszczelniacze zawory ,planowanie i do tego dobrana odpowiednia uszczelka bo blok tez planowany w sumie silnik poprzedniego własciciela pochlonoł wiecej niz jest warte to auto

Online
Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 29 mar 2019, 00:20

Taki jaki zaleca producent adekwatnie do warunków Europejskich(Polska) jak i też adekwatnie do stylu jazdy. Jak używasz go normalnie po prostu przemieszczasz się z punktu A do punktu B to zalej 5w40(Syntetyk) i zmień za 12mc/10,000km.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 29 mar 2019, 01:00

Ven0n dobrze prawi :) 5W40 i można kłaść ogień na tłoki :)
PS: 15W40 powoli zabije ten silnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl