Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] zagadek AAH ciąg dalszy - nierówna praca, błędy

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 14 kwie 2019, 12:38

Jarewa, silnik był remontowany. Cały rozebrany, pierścienie, głowice, uszczelki, pierdoły. Nie mierzyłem jeszcze kompresji, jak wrócę z trasy na święta trzeba będzie to zrobić. Ale ufam, że remont byl zrobiony dobrze. Jeśli kompresja wyjdzie źle to reklamacja. Spalanie po remoncie wyraźnie spadło więc myślę że silnik jest w dobrym stanie. Jeśli kompresja wyjdzie ok to śmiało mogę powiedzieć, że na liczniku 311tys ale silnik jak nowy jest.

Objawy pracy auta są takie, jakby coś było nie tak z krótkim dolotem. Albo sterowanie albo jakąś nieszczelność której nie zauważyłem. Sprawdzę jeszcze ciśnienie paliwa. Filtr paliwa niedawno zmieniłem.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 kwie 2019, 13:51

Jarewa pisze:A kto powiedział że jest na wieńcu rozrusznika? czujnik wału w AAH jest po środku silnika po lewej stronie jak masz klimatyzacje to zaraz za kompresorem.
Jest jeszcze czytający wieniec rozrusznika, to chyba spadek po 2.2 turbo 10 i 20V. Nr. 11 na zdjęciu poniżej.
Obrazek


paquito88, jakbyś miał problem z czytaniem obrotów to być miał wypadające zapłony i też by mógł strzelać w dolot, wydech i by szarpał.

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 14 kwie 2019, 15:40

maciek889, są momenty kiedy strzela mi w wydech i też szarpie lekko. Ale strzelanie jest rzadkie. Najczęściej na zimnym. Muszę ten temat z czujnikami prześledzić i jakoś mądrze to ogarnąć. Nr 11 sprawdzę 😊

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 kwie 2019, 16:18

A zapomnało mi sie AAH ma dwa czujniki położenia wału...

Jak sterownik nie złapie synchro to nie odpali.. ten srodkowy czujnik na wale to początek 1...

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 14 kwie 2019, 18:28

Jarewa, 1 i 2 odpowiada za położenie wału?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 kwie 2019, 18:50

paquito88 pisze:1 i 2 odpowiada za położenie wału?
1 ze zdjęcie wyżej t o vacuum pompa. A 2 to hall, tego o którym wspominał Jarek nie widać tutaj.

[ Dodano: 2019-04-14, 18:50 ]
Tutaj: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_150.PDF na 10 stronie masz G4 (ten o którym Jarek wspominał i G28 to ten czytający wieniec rozrusznika.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 kwie 2019, 18:59

G4 raczej odpowiada za położenie wału. Ba nawet ma specjalna przerwę na 1 cylinder bo nawet przy rorządzie zamiast tego czujnika wkręca się blokadę wału.

A tak zapytam rozrzad robiłeś sprawdzałeś? na blokady. AAH ma pływające koła wałków rozrządu.

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 14 kwie 2019, 19:03

Rozrząd był robiony razem z remontem silnika i sprzęgłem. Też sprawdzę jego poprawne ustawienie ale to za tydzień dopiero po powrocie do domu na święta.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 kwie 2019, 19:09

A sam robiłeś?

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 14 kwie 2019, 19:14

A jeszcze zapytam, czy ktoś posiadający 2.8 ma serwo podłączone do podciśnień? Ja mam rurkę z serwa idącą do kolektora ale z tej rurki jeszcze wychodzi mi taki czarno żółty talerzyk i jego wyjście jest zaślepione. A na schemacie podciśnień powinno to być podlaczone do układu. Czy to może być przyczyną słabego hamowania?


Obrazek

[ Dodano: 2019-04-14, 19:14 ]
Jarewa, nie. Aż taki zdolny nie jestem. Robił mi to warsztat wszystko za jednym zamachem.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 kwie 2019, 19:34

Pytam bo nie będziesz jak miał sprawdzić bez odpowiednich blokad nie do sprawdzenia a wsumie jak robiłeś to czemu nie wiesz o G4 bo tam się blokuje wał, a często już podkładki na koła wałków rozrządu są wybite i źle ustawia wałki rozrządu.

Aktualne zdjecie?? bo na silniku widze burdel z podcisnieniami.

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 15 kwie 2019, 05:20

Wg schematu podciśnienia ok. Co widzisz źle? NIE robiłem tego ja tylko warsztat. Dlatego nie wiem o GR ninja tego nie robiłem osobiście. Foto nie aktualne ale podłączenie chyba tak samo mam teraz. Co widzisz źle z podcisnieniami?

Awatar użytkownika
Carlos777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 14 cze 2010, 15:25
Lokalizacja: WPR

Post autor: Carlos777 » 16 kwie 2019, 11:24

Witam Panowie, jeżeli można to chciałbym się podłączyć pod temat odnośnie czujników G4 i G28. Mam taki problem, że dwa tygodnie temu moja czarna strzała normalnie jeździła. Zgasiłem ją na 4 godziny po czym już nie odpaliła i taka sytuacja ma się od 2 tygodni. Vag pokazał błąd 00513 - Engine speed sensor (G28).
Po jego skasowania auto dalej nie odpala i błąd powraca. Wyczyściłem czujnik G28 i przy okazji G4 ale auto dalej nie pali. Natomiast błędów już nie ma żadnych !!! Ktoś ma może pomysł co może być przyczyną? Pacjent 2.8 AAH.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 16 kwie 2019, 12:06

błąd G28 będzie zawsze, jeśli silnik będzie nie odpalony , na samym zapłonie. To nie jest wyznacznik, niestety. Jeśli on padł, to trzeba go na czuja podmienić.

Awatar użytkownika
Carlos777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 14 cze 2010, 15:25
Lokalizacja: WPR

Post autor: Carlos777 » 16 kwie 2019, 13:04

Leo, dzięki za odpowiedź. Zastanawiam się nad tym co napisałeś. Błąd G28 wyskakiwał mi po kilku próbach kręcenia rozrusznikiem. Koło zamachowe się kręci to i czujnik chyba powinien jakoś reagować moim zdaniem. Tym bardziej, że kilka razy go kasowałem i zawsze powracał. A teraz po czyszczeniu czujnika i kręceniu rozrusznikiem błąd już nie wraca a silnik dalej nie odpala. Tam przy czujniku G28 jest jakby regulacja - góra dół (o kilka milimetrów) tego wspornika/uchwytu w który wkręcony jest czujnik. Teraz zastanawiam się czy to ma znaczenie. Przód mam podniesiony, i koła w górze, spróbuję wieczorem przekręcić rozrusznikiem na biegu. Leo, czy orientujesz się gdzie znajduje się kostka od tego czujnika i jaki powinna mieć kolor? Jak nie odpali to spróbuje podmienić czujnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl