[B4 2.8 AAH] zagadek AAH ciąg dalszy - nierówna praca, błędy
Jarewa, silnik był remontowany. Cały rozebrany, pierścienie, głowice, uszczelki, pierdoły. Nie mierzyłem jeszcze kompresji, jak wrócę z trasy na święta trzeba będzie to zrobić. Ale ufam, że remont byl zrobiony dobrze. Jeśli kompresja wyjdzie źle to reklamacja. Spalanie po remoncie wyraźnie spadło więc myślę że silnik jest w dobrym stanie. Jeśli kompresja wyjdzie ok to śmiało mogę powiedzieć, że na liczniku 311tys ale silnik jak nowy jest.
Objawy pracy auta są takie, jakby coś było nie tak z krótkim dolotem. Albo sterowanie albo jakąś nieszczelność której nie zauważyłem. Sprawdzę jeszcze ciśnienie paliwa. Filtr paliwa niedawno zmieniłem.
Objawy pracy auta są takie, jakby coś było nie tak z krótkim dolotem. Albo sterowanie albo jakąś nieszczelność której nie zauważyłem. Sprawdzę jeszcze ciśnienie paliwa. Filtr paliwa niedawno zmieniłem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jest jeszcze czytający wieniec rozrusznika, to chyba spadek po 2.2 turbo 10 i 20V. Nr. 11 na zdjęciu poniżej.Jarewa pisze:A kto powiedział że jest na wieńcu rozrusznika? czujnik wału w AAH jest po środku silnika po lewej stronie jak masz klimatyzacje to zaraz za kompresorem.
paquito88, jakbyś miał problem z czytaniem obrotów to być miał wypadające zapłony i też by mógł strzelać w dolot, wydech i by szarpał.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
1 ze zdjęcie wyżej t o vacuum pompa. A 2 to hall, tego o którym wspominał Jarek nie widać tutaj.paquito88 pisze:1 i 2 odpowiada za położenie wału?
[ Dodano: 2019-04-14, 18:50 ]
Tutaj: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_150.PDF na 10 stronie masz G4 (ten o którym Jarek wspominał i G28 to ten czytający wieniec rozrusznika.
A jeszcze zapytam, czy ktoś posiadający 2.8 ma serwo podłączone do podciśnień? Ja mam rurkę z serwa idącą do kolektora ale z tej rurki jeszcze wychodzi mi taki czarno żółty talerzyk i jego wyjście jest zaślepione. A na schemacie podciśnień powinno to być podlaczone do układu. Czy to może być przyczyną słabego hamowania?
[ Dodano: 2019-04-14, 19:14 ]
Jarewa, nie. Aż taki zdolny nie jestem. Robił mi to warsztat wszystko za jednym zamachem.
[ Dodano: 2019-04-14, 19:14 ]
Jarewa, nie. Aż taki zdolny nie jestem. Robił mi to warsztat wszystko za jednym zamachem.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Pytam bo nie będziesz jak miał sprawdzić bez odpowiednich blokad nie do sprawdzenia a wsumie jak robiłeś to czemu nie wiesz o G4 bo tam się blokuje wał, a często już podkładki na koła wałków rozrządu są wybite i źle ustawia wałki rozrządu.
Aktualne zdjecie?? bo na silniku widze burdel z podcisnieniami.
Aktualne zdjecie?? bo na silniku widze burdel z podcisnieniami.
Witam Panowie, jeżeli można to chciałbym się podłączyć pod temat odnośnie czujników G4 i G28. Mam taki problem, że dwa tygodnie temu moja czarna strzała normalnie jeździła. Zgasiłem ją na 4 godziny po czym już nie odpaliła i taka sytuacja ma się od 2 tygodni. Vag pokazał błąd 00513 - Engine speed sensor (G28).
Po jego skasowania auto dalej nie odpala i błąd powraca. Wyczyściłem czujnik G28 i przy okazji G4 ale auto dalej nie pali. Natomiast błędów już nie ma żadnych !!! Ktoś ma może pomysł co może być przyczyną? Pacjent 2.8 AAH.
Po jego skasowania auto dalej nie odpala i błąd powraca. Wyczyściłem czujnik G28 i przy okazji G4 ale auto dalej nie pali. Natomiast błędów już nie ma żadnych !!! Ktoś ma może pomysł co może być przyczyną? Pacjent 2.8 AAH.
Leo, dzięki za odpowiedź. Zastanawiam się nad tym co napisałeś. Błąd G28 wyskakiwał mi po kilku próbach kręcenia rozrusznikiem. Koło zamachowe się kręci to i czujnik chyba powinien jakoś reagować moim zdaniem. Tym bardziej, że kilka razy go kasowałem i zawsze powracał. A teraz po czyszczeniu czujnika i kręceniu rozrusznikiem błąd już nie wraca a silnik dalej nie odpala. Tam przy czujniku G28 jest jakby regulacja - góra dół (o kilka milimetrów) tego wspornika/uchwytu w który wkręcony jest czujnik. Teraz zastanawiam się czy to ma znaczenie. Przód mam podniesiony, i koła w górze, spróbuję wieczorem przekręcić rozrusznikiem na biegu. Leo, czy orientujesz się gdzie znajduje się kostka od tego czujnika i jaki powinna mieć kolor? Jak nie odpali to spróbuje podmienić czujnik.