Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
krzysaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 13 lis 2008, 13:21
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: krzysaudi » 14 kwie 2019, 20:52

Dawaj dawaj czadu z tym akn-em . jestem ciekawy jak to bedzie latalo . Ha.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 15 kwie 2019, 13:01

Wstępna, bardzo wstępna przymiarka ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tak na poważnie to pierwszym etapem jest zakup prawoobrotowej pompy wtryskowej Bosch VE z czegoś 6 cylindrowego i dorobienie adaptera montażowego który umożliwi zamontowanie jej w miejsce VP44 oraz adaptera do koła zębatego z VP44 :)

P.S. Zastanawiam się czy nie lepiej by tutaj pasowała srebrna wersja tej pokrywy lub w ogóle może by z tej pokrywy zrezygnować?

krzysaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 13 lis 2008, 13:21
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: krzysaudi » 15 kwie 2019, 13:38

Pokrywa musi być . Rób rób . Sam mam akn-a na palecie ze sprawną pompą z 2001 roku po swapie na 1.9tdi PD z a4 b6 .No i może dzięki temu coś by człowiek zrobił . ha .

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 15 kwie 2019, 13:39

działaj działaj panie.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 15 kwie 2019, 18:55

Działam :) W ten weekend nic nie zrobię bo święta ale od przyszłego weekendu startuję z robotą :)
->Krzysaudi ja Cię nie podpuszczam ale jak masz sprawnego AKN to wrzucaj do Coupety w miejsce AFNa piwoa80
A co do pokrywy to przekonałeś mnie :) Tylko teraz dylemat czy ta czarna czy poszukać srebrnej, moim zdaniem srebrna by była ładniejsza :)

krzysaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 13 lis 2008, 13:21
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: krzysaudi » 15 kwie 2019, 21:00

Ehhh.Już siedzi afn.Tyle że mój kochany lakiernik na razie ma mnie w ... d... i bestia stoi u niego .
Kupa ...

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 15 kwie 2019, 21:15

Nic nie stoi na przeszkodzie żeby AFNa wyciepnąć i wstawić AKN ;) Na pewno radość z jazdy o wiele większa by była :-)

krzysaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 13 lis 2008, 13:21
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: krzysaudi » 16 kwie 2019, 18:19

Nie podpuszczaj :)
Hy hy.

[ Dodano: 2019-04-16, 18:19 ]
Podstawa akumulatora pewnie wyleci ....

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 kwie 2019, 19:43

Podstawa akumulatora wyleci ze swojej oryginalnej lokalizacji i trafi w to miejsce w którym znajduje się fabrycznie w 80tkach z silnikami V6 czyli po lewej stronie komory silnika w okolicy lewego okulara :)

P.S. Ciekawostka, która być może zainteresuje kilka osób: miałem dzisiaj w rękach dźwigienkę nowego typu tzn tą rolkową która stosowana była w silnikach poprawionych takich jak np BAU, BDG i BDH. Porównałem ją z dźwigienką starego typu czyli ślizgową która występuje w silnikach AFB, AYM, AKN i AKE i z wstępnego porównania wynika, że na 99% da się tą nową dźwigienkę zastosować w silniku starszej generacji. Kupię testowo 1 sztukę takiej dźwigienki i jak rozbiorę ten zdechły silnik to zbadam temat dokładniej, na 99% powinno to działać bez żadnego problemu i raz na zawsze rozwiązać problem "zjadania" wałków rozrządu.
Myślę, że w przyszły weekend pojawią się pierwsze konkrety w temacie AKNowym :)

krzysaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 13 lis 2008, 13:21
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: krzysaudi » 16 kwie 2019, 23:45

Z tymi dzwigienkami to zadziala . Sprawdzony patent. U mnie podstawa tez wyleciała ...

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 17 kwie 2019, 07:31

wywal aku do bagażnika a nie przed przednią oś 20 kg będziesz kładł... silnik i tak jest w ch... ciężki na tej osi.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 17 kwie 2019, 14:18

Nie będę akumulatora przenosił do bagażnika bo to głupota pod względem elektrycznym. Im krótszy odcinek między akumulatorem a rozrusznikiem tym lepiej, poza tym dążę do tego aby ten swap jak najbardziej przypominał fabryczne 80 V6 :) Ja tym samochodem nie ścigam się i ścigać się nie będę, nie musi iść w zakręty jak kuna w agrest. Ma to auto przyjemnie dla mojego ucha brzmieć i w razie potrzeby sprawnie przyspieszyć piwoa80

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 17 kwie 2019, 14:45

nikt Ci nie każe, ja chcę Cię uświadomić że każdy kg przed osią powoduje, że nawet jadąc 5 dych w zakręcie po mokrym, ryzykujesz co raz bardziej.
Jeśli masz opcję poprawy to radzę z niej skorzystać. A długi kabel nawet w Audi 100 był, i jakoś problemu nie robił, w moim też jest.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 17 kwie 2019, 15:17

To tylko 15kg, wątpię żeby odczuwalną różnicę dało :) Ciekaw jestem o ile cięższy jest AKN od ABC/AAH. Znajomy twierdzi, że AKN waży 120kg wraz z osprzętem i kołem zamachowym, ABC/AAH coś około 100kg o ile dobrze pamiętam (kiedyś znalazłem stronę z danymi technicznymi tych silników. Na pewno V6 będzie mniej wystawiony do przodu niż R5, śmiem twierdzić, że nawet mniej niż R4 bo jest od nich krótszy :)

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 17 kwie 2019, 15:49

pawelrybak15 pisze:To tylko 15kg, wątpię żeby odczuwalną różnicę dało
Uwierz, że czuć różnicę. Sam silnik bedzie robił z przodem co chce także aku jeszcze bardziej zepsuje prowadzenie.
pawelrybak15 pisze:Znajomy twierdzi, że AKN waży 120kg wraz z osprzętem i kołem zamachowym
Nie uwierzę jak nie zobaczę na własne oczy. Targałem BAU i sam silnik +-200kg waży i to bez dwumasy.
pawelrybak15 pisze:Na pewno V6 będzie mniej wystawiony do przodu niż R5, śmiem twierdzić, że nawet mniej niż R4 bo jest od nich krótszy
Od r5 napewno bedzie dużo krótszy i to oczywiście na plus ale od r4 dużej róznicy nie będzie. Licz te pół cylinda, oczywiście o sam słupek chodzi. Osprzęt jest bardziej wysunięty także ogólnie z miejscem bedzie podobnie.

Działaj Panie, bo jestem ciekaw jak to wyjdzie. Mniej pitolenia, więcej roboty :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl