Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Wstępna, bardzo wstępna przymiarka
A tak na poważnie to pierwszym etapem jest zakup prawoobrotowej pompy wtryskowej Bosch VE z czegoś 6 cylindrowego i dorobienie adaptera montażowego który umożliwi zamontowanie jej w miejsce VP44 oraz adaptera do koła zębatego z VP44
P.S. Zastanawiam się czy nie lepiej by tutaj pasowała srebrna wersja tej pokrywy lub w ogóle może by z tej pokrywy zrezygnować?
A tak na poważnie to pierwszym etapem jest zakup prawoobrotowej pompy wtryskowej Bosch VE z czegoś 6 cylindrowego i dorobienie adaptera montażowego który umożliwi zamontowanie jej w miejsce VP44 oraz adaptera do koła zębatego z VP44
P.S. Zastanawiam się czy nie lepiej by tutaj pasowała srebrna wersja tej pokrywy lub w ogóle może by z tej pokrywy zrezygnować?
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Działam W ten weekend nic nie zrobię bo święta ale od przyszłego weekendu startuję z robotą
->Krzysaudi ja Cię nie podpuszczam ale jak masz sprawnego AKN to wrzucaj do Coupety w miejsce AFNa
A co do pokrywy to przekonałeś mnie Tylko teraz dylemat czy ta czarna czy poszukać srebrnej, moim zdaniem srebrna by była ładniejsza
->Krzysaudi ja Cię nie podpuszczam ale jak masz sprawnego AKN to wrzucaj do Coupety w miejsce AFNa
A co do pokrywy to przekonałeś mnie Tylko teraz dylemat czy ta czarna czy poszukać srebrnej, moim zdaniem srebrna by była ładniejsza
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Podstawa akumulatora wyleci ze swojej oryginalnej lokalizacji i trafi w to miejsce w którym znajduje się fabrycznie w 80tkach z silnikami V6 czyli po lewej stronie komory silnika w okolicy lewego okulara
P.S. Ciekawostka, która być może zainteresuje kilka osób: miałem dzisiaj w rękach dźwigienkę nowego typu tzn tą rolkową która stosowana była w silnikach poprawionych takich jak np BAU, BDG i BDH. Porównałem ją z dźwigienką starego typu czyli ślizgową która występuje w silnikach AFB, AYM, AKN i AKE i z wstępnego porównania wynika, że na 99% da się tą nową dźwigienkę zastosować w silniku starszej generacji. Kupię testowo 1 sztukę takiej dźwigienki i jak rozbiorę ten zdechły silnik to zbadam temat dokładniej, na 99% powinno to działać bez żadnego problemu i raz na zawsze rozwiązać problem "zjadania" wałków rozrządu.
Myślę, że w przyszły weekend pojawią się pierwsze konkrety w temacie AKNowym
P.S. Ciekawostka, która być może zainteresuje kilka osób: miałem dzisiaj w rękach dźwigienkę nowego typu tzn tą rolkową która stosowana była w silnikach poprawionych takich jak np BAU, BDG i BDH. Porównałem ją z dźwigienką starego typu czyli ślizgową która występuje w silnikach AFB, AYM, AKN i AKE i z wstępnego porównania wynika, że na 99% da się tą nową dźwigienkę zastosować w silniku starszej generacji. Kupię testowo 1 sztukę takiej dźwigienki i jak rozbiorę ten zdechły silnik to zbadam temat dokładniej, na 99% powinno to działać bez żadnego problemu i raz na zawsze rozwiązać problem "zjadania" wałków rozrządu.
Myślę, że w przyszły weekend pojawią się pierwsze konkrety w temacie AKNowym
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Nie będę akumulatora przenosił do bagażnika bo to głupota pod względem elektrycznym. Im krótszy odcinek między akumulatorem a rozrusznikiem tym lepiej, poza tym dążę do tego aby ten swap jak najbardziej przypominał fabryczne 80 V6 Ja tym samochodem nie ścigam się i ścigać się nie będę, nie musi iść w zakręty jak kuna w agrest. Ma to auto przyjemnie dla mojego ucha brzmieć i w razie potrzeby sprawnie przyspieszyć
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
To tylko 15kg, wątpię żeby odczuwalną różnicę dało Ciekaw jestem o ile cięższy jest AKN od ABC/AAH. Znajomy twierdzi, że AKN waży 120kg wraz z osprzętem i kołem zamachowym, ABC/AAH coś około 100kg o ile dobrze pamiętam (kiedyś znalazłem stronę z danymi technicznymi tych silników. Na pewno V6 będzie mniej wystawiony do przodu niż R5, śmiem twierdzić, że nawet mniej niż R4 bo jest od nich krótszy
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Uwierz, że czuć różnicę. Sam silnik bedzie robił z przodem co chce także aku jeszcze bardziej zepsuje prowadzenie.pawelrybak15 pisze:To tylko 15kg, wątpię żeby odczuwalną różnicę dało
Nie uwierzę jak nie zobaczę na własne oczy. Targałem BAU i sam silnik +-200kg waży i to bez dwumasy.pawelrybak15 pisze:Znajomy twierdzi, że AKN waży 120kg wraz z osprzętem i kołem zamachowym
Od r5 napewno bedzie dużo krótszy i to oczywiście na plus ale od r4 dużej róznicy nie będzie. Licz te pół cylinda, oczywiście o sam słupek chodzi. Osprzęt jest bardziej wysunięty także ogólnie z miejscem bedzie podobnie.pawelrybak15 pisze:Na pewno V6 będzie mniej wystawiony do przodu niż R5, śmiem twierdzić, że nawet mniej niż R4 bo jest od nich krótszy
Działaj Panie, bo jestem ciekaw jak to wyjdzie. Mniej pitolenia, więcej roboty