[1.9TDI 1Z] Jaki olej do TDIka.
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
avantmaniak, Wywal ten olej i zajej Mobil Super S półsyntetyk.Minerał dla TDI to pewna śmierć tego silnika. :mrgreen: Pasowało by podłączyć też Vag i sprawdzić błędy,może to czujnik jest walnięty,albo siada pompa olejowa i należało by zmierzyć ciśnienie w cylindrach.Więc tak czy siak olej do wymiany na półsyntetyk taki jak napisałem. :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 02 lis 2007, 08:18
- Lokalizacja: Pomorze
[b4 1z]
Byłem niedawno u mechanika bo miałem kłopoty z rozruchem- mierzył ciśnienie na tłokach na karzdym pokazało równo po 30 prędzej byłem też u elektryka i nie pokazało żadnych błędów. A czy ten olej 15W40 będzie Ok
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Wcześniej miałem u siebie też olej mineralny i miałem podobne efekty. Kontrolka smarowania gasła czasem po 3-4 sekundach. Teraz w mrozy było by pewnie jeszcze gorzej a to przez to że olej mineralny na zimnie robi się gęsty. Z tego powodu może pojawić się też problem z rozruchem. W tamtą zimę jak nieźle przemroziło i samochód starszego stał na mrozie a też miał olej mineralny to rozrusznikowi aż ciężko było kręcić.
Po zmianie u mnie na półsyntetyk kontrolka oleju gaśnie momentalnie, nawet jak dzisiaj odpalałem a samochód od sylwestra stał na dworze a dziś było u mnie -7. Tak wiec wylewaj tego minerała i zalewaj coś lepszego.
Po zmianie u mnie na półsyntetyk kontrolka oleju gaśnie momentalnie, nawet jak dzisiaj odpalałem a samochód od sylwestra stał na dworze a dziś było u mnie -7. Tak wiec wylewaj tego minerała i zalewaj coś lepszego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 02 lis 2007, 08:18
- Lokalizacja: Pomorze
Co do oleju to powiem Ci że chłopaki mają 100% racje. sam po zakupie swojej niuni nie wiedziałem co poprzednik lał, po porozumieniu się z klubowiczami PKA zakupiłem takowy olej:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=288983243#photo
Oczywiście w sklepie motoryzacyjnym bo obecnie słyszałem ze niezłe rzeczy sie dzieją z olejem kupionym na allegro. Z obserwacji wnioskuje że auto ciszej pracuje, kontrolka gasnie w mgnieniu oka no i co jest najważniejsze autko rano startuje bez problemu.
Nie zastanawiaj się i lej półsyntetyk.
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=288983243#photo
Oczywiście w sklepie motoryzacyjnym bo obecnie słyszałem ze niezłe rzeczy sie dzieją z olejem kupionym na allegro. Z obserwacji wnioskuje że auto ciszej pracuje, kontrolka gasnie w mgnieniu oka no i co jest najważniejsze autko rano startuje bez problemu.
Nie zastanawiaj się i lej półsyntetyk.
Re: [b4 1z] jaki olej do TDI
Możlwe ze silnik brał olej dlatego zalał minerała przed sprzedaża... Albo chciał w jakis sposób zaoszczedzic... Nie oszczedzajac silnika... <lol>avantmaniak pisze: Olej jaki wlałem to MOBIL SUPER M 15W40 mineralny.
Wlałem mobila ponieważ taki olej lał poprzedni właściciel (tak wynina z zawieszonej kartki przy silniku)...
Moja audi jezdzila na półsyntetyku a teraz leje do niej pełny syntetyk z norma vw 505 01 przypisana do silnikow z pompowtryskami i nie bierze oleju, pali na tyk i kontrolka gasnie prawie od razu
PS po zmianie przepisów (byłe) połsyntetyki z III grupy producenci olejów moga opisywac jako syntetyczne.
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
bo ja też nie mogę w to uwierzyć w te ceny oni te oleje sprzedają taniej niż sklepy kupują od hurtowni handlujących od wielu lat olejami.szkodnik pisze:Oczywiście w sklepie motoryzacyjnym bo obecnie słyszałem ze niezłe rzeczy sie dzieją z olejem kupionym na allegro.
ale to może być odpowiedź
avantmaniak, a ty kup Mobil Super S a nie formula S sam kupiłem formula S i to jakaś lipa kosztowała mnie 60pare zeta. a co ci mogę polecić to valvoline maxlife diesel. dużo pozytywnych opinii.MichałK pisze:PS po zmianie przepisów (byłe) połsyntetyki z III grupy producenci olejów moga opisywac jako syntetyczne.
15W40?Dlaczego by nie?Ja ostatnio wlałem TITAN TRUCK 15W40,samochod stoi pod chmurka ,dzisiaj przy -12 zapalił na dotyk a i z gaśnieciem kontrolki nie ma problemu.Nie ma co szalec i do kilkunastoletnich silnikow wlewać oleju10W40.Najwiekszym zas nieporozumieniem jest jezeli ktos jezdzi na mineralnym i nagle najdzie go ochota zeby zalac go połsyntetykiem.Najważniejsza jest regularna wymiana.
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
raaaf82, nie prawda silnik Ci się rozleci i tyle.Co do zmiany z mineralnego na półsyntetyk to można zrobić próbę i obserwować .
Jak ktoś jeździł 2 lata na mineralu no to raczej na półsyntetyk nie da rady przejść ale jak to było zalane 2 czy 3 razy to nic się jeszcze nie powinno dziać.
Posłuchaj rano jak odpalisz to jak ślicznie Ci grają szklanki ze 3 sekundy conajmniej,bo olej za gęsty i do smarowania turbiny też nie odpowiedni.
Jak ktoś jeździł 2 lata na mineralu no to raczej na półsyntetyk nie da rady przejść ale jak to było zalane 2 czy 3 razy to nic się jeszcze nie powinno dziać.
Posłuchaj rano jak odpalisz to jak ślicznie Ci grają szklanki ze 3 sekundy conajmniej,bo olej za gęsty i do smarowania turbiny też nie odpowiedni.
Ale bzdury piszego... i co ma do tego wiek silnika... Sa samochody kilku letnie z przebiegami po pół miliona kilometrów i dalej jezdza na sytetyku, po rozebraniu silnika czesci wygladaja jak nowe , ciekawe co by bylo jakby ten sam silnik zrobil tyle na mineralnym....raaaf82 pisze:Nie ma co szalec i do kilkunastoletnich silnikow wlewać oleju10W40.Najwiekszym zas nieporozumieniem jest jezeli ktos jezdzi na mineralnym i nagle najdzie go ochota zeby zalac go połsyntetykiem.Najważniejsza jest regularna wymiana.
Olej mineralny mimo ze jest tanszy musisz zmieniac czesciej wiec na jedno wychodzi... A co de regularnych wymian to osobiscie spotkalem sie z przypadkiem w ktorym facet na syntetyku (silnik 1z ponad 500tys km przebiegu) zrobil 30tys km i silnik dalej pracował normalnie...
...moj znajomy jezdzi golfem 1.6d z 83 roku na 5w40 :mrgreen:
Osobiście mogę szczerze polecic. Zresztą już @czarekj wspomniał o super semisyntheticu Osobiście po wywaleniu Mobila S i Mobila 1 u mnie historia była taka ,że wlałem wpierw Semisynthetic Platinum 10W40 (CL/CF)i zaczął ciszej chodzić , przestały popychacze klepać. Same plusy Obecnie wlany 2 raz super semisythetic 10W40(SJ/CF) i również jest dobrze. Co by nie mówić silnik ma już ok.225 tys (w/g kręconego cyferblatu ) ,ale zbiera się nad wyraz dobrze , oleju nie bierze, wiec jest okkarol121 pisze:a co myślicie o olejach z orlenu :?: :?: np super semisynthetic 10w40 klasa jakosci oleju CF :?: taką samą ma lotos, mobil
Zresztą jak zerkniecie w specyfikacje to parametry polskich olejów nie odbiegają od norm europejskich ( a nawet je przewyższają ) , wiec po co przepłacać i ryzykować podróbkę....