Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Nie pali na benzynie (na LPG igła)

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Krzysztof1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 16 kwie 2019, 21:41
Lokalizacja: Rzeszów

[B3 1.8 PM] Nie pali na benzynie (na LPG igła)

Post autor: Krzysztof1991 » 16 kwie 2019, 22:07

Witam. Jestem tu nowy i jeśli umieszczam to w niewłaściwym miejscu z góry przepraszam.
Piszę z prośbą o pomoc, bo zaczyna brakować mi pomysłów.

Auto jeździ i odpala na LPG, ale nie mogę rozwiązać problemu poprzedniego właściciela, auto od 10 lat nie jeździ na benzynie.

Sprawy które sprawdziłem i wykluczyłem:
- monowtrysk sprawny podmieniany z działającego auta,
- czujnik temperatury ECU wymieniony,
- nie jest to wina instalacji LPG, została wypięta,
- komputer silnika również podmieniony,
- pompa paliwa nowa,
- filtr paliwa nowy,
- zbiornik paliwa wyczyszczony,
- świece, kopułka, palec, rozrząd wymienione

Pomysły jakie jeszcze mam:
- moduł zapłonowy,
- przekaźnik 215,
- lub coś na wiązce elektrycznej.

Problem wyglada tak, że podczas krecenia rozrusznikiem wtrysk chwilke puści paliwo a zaraz tak jakby sygnał znikał i przestaje wtryskiwac a czasami nawet strzela. Patrząc na miernik napiecie pojawia się i znika. Przy kablach ktoś grzebał ze stacyjki puszczone są kable na dodatkowy przekaźnik a z niego jeden kabelek do plusa wtrysku.

Prosze o pomoc już sam nie wiem, wychodzi chyba na to, że to wina elektryki.

Jeśli slabo opisałem problem to chetnie odpowiem na pytani i będe wdzięczny za pomysły.

Pozdrawiam
-

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 kwie 2019, 18:00

To podpięte pod wtryskiwacz to może być odcięcie benzyny do pracy na lpg. Najlepiej jakbyś połączył rozłączony obwód poza wtryskiwaczem.

A iskra nie znika przy próbie odpalania? Może ktoś podłączył coś z układu pod maską pod zasilanie elektrozaworów lpg.

Sprawdzałeś czy pompa paliwa daje ciśnienie? Jak nie masz sprzętu to zobacz czy z wyjścia powrotu paliw z wtrysku (strzałka na zewnątrz) leci paliwo.

Krzysztof1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 16 kwie 2019, 21:41
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Krzysztof1991 » 17 kwie 2019, 18:16

Jest osobny przekaźnik do instalacji LPG i tam jest odcięcie wtrysku (rozłączyłem już to) ten pod stacyjką nie ma z nią związku, to chyba jakaś próba oszukania Ecu i próba puszczenia stałego plusa na wtrysk, aby nie przerywal i miał ciągłe napięcie.

Puszczałem plus od akumulatora do plusa wtryski i ładnie pracuje.

Pompa daje ciśnienie przewód odłączany i do buteleczki paliwo się lało i to sporo.

Brak mi pomysłów, możliwe, że przekaźnik 215 od pompy i wtrysku daje za małe lub przerywane napiecie?

Lub jakieś zwarcie na kablach od ECU i szaleje?

Przy wtyczce od komputera wyprowadzona jest kostka na przekaźnik którego tam nie ma, nie wiecie czy on tam powinien byc czy nie?

Moduł zapłonowy ma jakiś związek z sygnałem do wtrysku?

Dzięki za odpowiedź maciek889

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 kwie 2019, 19:00

Oglądałeś bezpieczniki? Tam pod czerwoną pokrywką z napisem Motor masz chyba ze dwa ukryte. Później spojrzę na schematy jak zasilanie idzie z przekaźnika pompy do tego wtryskiwacza. Z tego co pamiętam to oryginalnie przewód zasilający albo sygnały jest jakoś dobrany aby stawiał opór bo pewnie cewka we wtryskiwaczu nie lubi jak się ją razi dużą ilością amperów.

Krzysztof1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 16 kwie 2019, 21:41
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Krzysztof1991 » 17 kwie 2019, 20:18

Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki w skrzynce w podszybiu, może jeszcze popatrze czy coś jest pod nogami kierowcy. Wartość napiecia zmienia się, przy odłączonej wtyczne od wtrysku jest prąd o wartości 7-8 V ( u kolegi w golfie jest równe 10 V) a gdy ją wepnę to sygnał pojawia się i znika a wartość oscyluje miedzy 0.12 a 0.7 V.
Elektryka to niestety dla mnie czarna magia, bedę wdzieczny za każdą wskazówke, dzięki.

[ Dodano: 2019-04-17, 20:18 ]
Zerknę jeszcze czy u mnie jest ta czerwona pokrywka o której piszesz, bo nie rzuciła mi się w oczy.

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 17 kwie 2019, 21:06

W komorze silnika podciągnij przewody od wtrysku bo może jednak sie gdzieś złamał. Jeszcze pozostaje ci sprawdzić pinologie sterownik, a koniec wtrysku potem potem po nitce do kłębka

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 kwie 2019, 21:35

Krzysztof1991 pisze:Puszczałem plus od akumulatora do plusa wtryski i ładnie pracuje.
Ciekawe czy wtrysku nie uwaliłeś... Instalacja do wtrysku ma specjalistyczne przewody..... W przypadku ABT 1Ohm na 1m..

Krzysztof1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 16 kwie 2019, 21:41
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Krzysztof1991 » 19 kwie 2019, 01:30

Wtrysk podpiąłem może na 20 sekund, wiem to ryzykowne, ale myśle, że wtryskowi nic się nie stało, ewentualnie mam jeszcze dwa na podmianke :D
Przeglądne te wszystkie kable, zmienie jeszcze skrzynke bezpieczników, bo jedno gniazdo od grzania szyby jest stopione, może jakimś cudem znajde usterke a jak nie to trzeba szukac jakiegoś elektryka :)

Może ktoś zna w Rzeszowie jakiegoś dobrego elektryka samochodowego?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 kwie 2019, 10:05

Tak patrzę że w PM zasilanie wtryskiwacza wychodzie z pinu B87F zielono-żółty (idzie przez bezpiecznik pompy paliwa 13 i tego samego styku przekaźnika).
W ABT wychodzi już z 87a biało-zielony (tylko tutaj na schemacie jest zaznaczone, że to przewód 3ohm)

Tutaj opis kostek spodniej części skrzynki bezpieczników: https://www.fotosik.pl/zdjecie/ba99e9a4202bbd9c

Krzysztof1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 16 kwie 2019, 21:41
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Krzysztof1991 » 23 kwie 2019, 11:38

Powoli się poddaje, na każdym praktycznie kablu jest izolacja i majstrowane. Rozebrałem kostke od ECU i nawet tam ktoś dolutował kabelki. Macie może rozpiskę pinów ECU?
Nr. ECU: 0 280 000 711
443 907 403

Jutro napiszę dokładnie do czego dolutowane są te kabelki i gdzie idą.

Nie wiem czy sobie z tym dam radę, myślicie, że najzwyklejszy elektromechanik sobie z tym szybko poradzi czy próbować jeszcze samemu? :)

Podsyłam link do filmiku jak dokładnie wygląda odpalanie na Pb.



Filmik krótki, ale troche myśle, że pokaże o co mi chodzi.

[ Dodano: 2019-04-23, 11:38 ]
Przy kostce od kompa z pinu 9 poprowadzono drugi kabel prosto do kostki w skrzynce bezpieczników (czarno-niebieski kabel, żółta mała kostka, złącze 75al) w jakim celu? Zaznaczyłem na zdjęciu niżej.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/cb6e46f59339de32

Pytanie co to za kostka na zdjęciu?

https://www.fotosik.pl/zdjecie/5163ba7a986eb67d

Jeden kabel od niej poprowadzony do pinu 10 ECU a drugi idzie gdzies do gór z całą wiązką, nie moge zlokalizować gdzie.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 kwie 2019, 15:08

9 to plus po zapłonie na sterowniku: https://audi80.pl/topics80/b4-abt-l ... htm#440161

A chyba wszystko z oznaczeniem 75 to plus, który ginie przy pracy rozrusznika (sprawdź żarówką). Więc możliwe że nie odpala dlatego, bo ECU traci zasilanie, gdy pracuje rozrusznik. Chyba w PM z 25 pinowym ECU zapłon jest osobno zasilany i do ECU idzie tylko z niego sygnał obrotów.

Krzysztof1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 16 kwie 2019, 21:41
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Krzysztof1991 » 24 kwie 2019, 01:13

Chyba widzę śwatełko w tunelu. Czyli z tego co wnioskuję muszę spróbować do pinu 9 puścić kabelek z plusem który bedzie po zapłonie. Czy stały plus mógłby być?

Naprawde doceniam pomoc, może coś z tego będzie :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 kwie 2019, 09:49

Jak dasz pod stały to będzie rozładowywać akumulator. W PM po 90 roku szło to pod B15 (po drodze z bezpiecznikiem). Możesz nawet dać na 15 kostki stacyjki bo to jest to samo.

Krzysztof1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 16 kwie 2019, 21:41
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Krzysztof1991 » 25 kwie 2019, 12:36

Będę próbować czy coś z tego wyjdzie.

Dodam jeszcze, że gdy odpinam kostke od wtrysku i przyłoże miernik do takiej wypiętej podczas kręcenia rozrusznikiem mam ciągle prawie 10 V a gdy ja podepnę do wtrysku to wartość nie dochodzi do 1 V i spada do zera podczas kręcenia.

[ Dodano: 2019-04-25, 12:36 ]
Problem rozwiązany! :D

Wymieniłem moduł zapłonowy i odpalił na benzynie. Chyba z 7 pinu modułu wychodzi zasilanie na wtrysk i po jego wymianie działa jak trzeba :)

Tylko troche za wysokie wolne obroty mam 1200, wydaje mi się, że to czujnik położenia przepustnicy TPS. Chyba da się go jakoś ustawic, bo widze są filmiki w internecie. Ktoś już to robił?

Dziękuje za każdy post i pomoc ;)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 kwie 2019, 15:52

Krzysztof1991 pisze: Ktoś już to robił?
wystarczy poszukać bo temat opisywany!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl