[B3 1.8 PM] Nie pali na benzynie (na LPG igła)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 16 kwie 2019, 21:41
- Lokalizacja: Rzeszów
[B3 1.8 PM] Nie pali na benzynie (na LPG igła)
Witam. Jestem tu nowy i jeśli umieszczam to w niewłaściwym miejscu z góry przepraszam.
Piszę z prośbą o pomoc, bo zaczyna brakować mi pomysłów.
Auto jeździ i odpala na LPG, ale nie mogę rozwiązać problemu poprzedniego właściciela, auto od 10 lat nie jeździ na benzynie.
Sprawy które sprawdziłem i wykluczyłem:
- monowtrysk sprawny podmieniany z działającego auta,
- czujnik temperatury ECU wymieniony,
- nie jest to wina instalacji LPG, została wypięta,
- komputer silnika również podmieniony,
- pompa paliwa nowa,
- filtr paliwa nowy,
- zbiornik paliwa wyczyszczony,
- świece, kopułka, palec, rozrząd wymienione
Pomysły jakie jeszcze mam:
- moduł zapłonowy,
- przekaźnik 215,
- lub coś na wiązce elektrycznej.
Problem wyglada tak, że podczas krecenia rozrusznikiem wtrysk chwilke puści paliwo a zaraz tak jakby sygnał znikał i przestaje wtryskiwac a czasami nawet strzela. Patrząc na miernik napiecie pojawia się i znika. Przy kablach ktoś grzebał ze stacyjki puszczone są kable na dodatkowy przekaźnik a z niego jeden kabelek do plusa wtrysku.
Prosze o pomoc już sam nie wiem, wychodzi chyba na to, że to wina elektryki.
Jeśli slabo opisałem problem to chetnie odpowiem na pytani i będe wdzięczny za pomysły.
Pozdrawiam
-
Piszę z prośbą o pomoc, bo zaczyna brakować mi pomysłów.
Auto jeździ i odpala na LPG, ale nie mogę rozwiązać problemu poprzedniego właściciela, auto od 10 lat nie jeździ na benzynie.
Sprawy które sprawdziłem i wykluczyłem:
- monowtrysk sprawny podmieniany z działającego auta,
- czujnik temperatury ECU wymieniony,
- nie jest to wina instalacji LPG, została wypięta,
- komputer silnika również podmieniony,
- pompa paliwa nowa,
- filtr paliwa nowy,
- zbiornik paliwa wyczyszczony,
- świece, kopułka, palec, rozrząd wymienione
Pomysły jakie jeszcze mam:
- moduł zapłonowy,
- przekaźnik 215,
- lub coś na wiązce elektrycznej.
Problem wyglada tak, że podczas krecenia rozrusznikiem wtrysk chwilke puści paliwo a zaraz tak jakby sygnał znikał i przestaje wtryskiwac a czasami nawet strzela. Patrząc na miernik napiecie pojawia się i znika. Przy kablach ktoś grzebał ze stacyjki puszczone są kable na dodatkowy przekaźnik a z niego jeden kabelek do plusa wtrysku.
Prosze o pomoc już sam nie wiem, wychodzi chyba na to, że to wina elektryki.
Jeśli slabo opisałem problem to chetnie odpowiem na pytani i będe wdzięczny za pomysły.
Pozdrawiam
-
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To podpięte pod wtryskiwacz to może być odcięcie benzyny do pracy na lpg. Najlepiej jakbyś połączył rozłączony obwód poza wtryskiwaczem.
A iskra nie znika przy próbie odpalania? Może ktoś podłączył coś z układu pod maską pod zasilanie elektrozaworów lpg.
Sprawdzałeś czy pompa paliwa daje ciśnienie? Jak nie masz sprzętu to zobacz czy z wyjścia powrotu paliw z wtrysku (strzałka na zewnątrz) leci paliwo.
A iskra nie znika przy próbie odpalania? Może ktoś podłączył coś z układu pod maską pod zasilanie elektrozaworów lpg.
Sprawdzałeś czy pompa paliwa daje ciśnienie? Jak nie masz sprzętu to zobacz czy z wyjścia powrotu paliw z wtrysku (strzałka na zewnątrz) leci paliwo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 16 kwie 2019, 21:41
- Lokalizacja: Rzeszów
Jest osobny przekaźnik do instalacji LPG i tam jest odcięcie wtrysku (rozłączyłem już to) ten pod stacyjką nie ma z nią związku, to chyba jakaś próba oszukania Ecu i próba puszczenia stałego plusa na wtrysk, aby nie przerywal i miał ciągłe napięcie.
Puszczałem plus od akumulatora do plusa wtryski i ładnie pracuje.
Pompa daje ciśnienie przewód odłączany i do buteleczki paliwo się lało i to sporo.
Brak mi pomysłów, możliwe, że przekaźnik 215 od pompy i wtrysku daje za małe lub przerywane napiecie?
Lub jakieś zwarcie na kablach od ECU i szaleje?
Przy wtyczce od komputera wyprowadzona jest kostka na przekaźnik którego tam nie ma, nie wiecie czy on tam powinien byc czy nie?
Moduł zapłonowy ma jakiś związek z sygnałem do wtrysku?
Dzięki za odpowiedź maciek889
Puszczałem plus od akumulatora do plusa wtryski i ładnie pracuje.
Pompa daje ciśnienie przewód odłączany i do buteleczki paliwo się lało i to sporo.
Brak mi pomysłów, możliwe, że przekaźnik 215 od pompy i wtrysku daje za małe lub przerywane napiecie?
Lub jakieś zwarcie na kablach od ECU i szaleje?
Przy wtyczce od komputera wyprowadzona jest kostka na przekaźnik którego tam nie ma, nie wiecie czy on tam powinien byc czy nie?
Moduł zapłonowy ma jakiś związek z sygnałem do wtrysku?
Dzięki za odpowiedź maciek889
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Oglądałeś bezpieczniki? Tam pod czerwoną pokrywką z napisem Motor masz chyba ze dwa ukryte. Później spojrzę na schematy jak zasilanie idzie z przekaźnika pompy do tego wtryskiwacza. Z tego co pamiętam to oryginalnie przewód zasilający albo sygnały jest jakoś dobrany aby stawiał opór bo pewnie cewka we wtryskiwaczu nie lubi jak się ją razi dużą ilością amperów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 16 kwie 2019, 21:41
- Lokalizacja: Rzeszów
Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki w skrzynce w podszybiu, może jeszcze popatrze czy coś jest pod nogami kierowcy. Wartość napiecia zmienia się, przy odłączonej wtyczne od wtrysku jest prąd o wartości 7-8 V ( u kolegi w golfie jest równe 10 V) a gdy ją wepnę to sygnał pojawia się i znika a wartość oscyluje miedzy 0.12 a 0.7 V.
Elektryka to niestety dla mnie czarna magia, bedę wdzieczny za każdą wskazówke, dzięki.
[ Dodano: 2019-04-17, 20:18 ]
Zerknę jeszcze czy u mnie jest ta czerwona pokrywka o której piszesz, bo nie rzuciła mi się w oczy.
Elektryka to niestety dla mnie czarna magia, bedę wdzieczny za każdą wskazówke, dzięki.
[ Dodano: 2019-04-17, 20:18 ]
Zerknę jeszcze czy u mnie jest ta czerwona pokrywka o której piszesz, bo nie rzuciła mi się w oczy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 16 kwie 2019, 21:41
- Lokalizacja: Rzeszów
Wtrysk podpiąłem może na 20 sekund, wiem to ryzykowne, ale myśle, że wtryskowi nic się nie stało, ewentualnie mam jeszcze dwa na podmianke
Przeglądne te wszystkie kable, zmienie jeszcze skrzynke bezpieczników, bo jedno gniazdo od grzania szyby jest stopione, może jakimś cudem znajde usterke a jak nie to trzeba szukac jakiegoś elektryka
Może ktoś zna w Rzeszowie jakiegoś dobrego elektryka samochodowego?
Przeglądne te wszystkie kable, zmienie jeszcze skrzynke bezpieczników, bo jedno gniazdo od grzania szyby jest stopione, może jakimś cudem znajde usterke a jak nie to trzeba szukac jakiegoś elektryka
Może ktoś zna w Rzeszowie jakiegoś dobrego elektryka samochodowego?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tak patrzę że w PM zasilanie wtryskiwacza wychodzie z pinu B87F zielono-żółty (idzie przez bezpiecznik pompy paliwa 13 i tego samego styku przekaźnika).
W ABT wychodzi już z 87a biało-zielony (tylko tutaj na schemacie jest zaznaczone, że to przewód 3ohm)
Tutaj opis kostek spodniej części skrzynki bezpieczników: https://www.fotosik.pl/zdjecie/ba99e9a4202bbd9c
W ABT wychodzi już z 87a biało-zielony (tylko tutaj na schemacie jest zaznaczone, że to przewód 3ohm)
Tutaj opis kostek spodniej części skrzynki bezpieczników: https://www.fotosik.pl/zdjecie/ba99e9a4202bbd9c
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 16 kwie 2019, 21:41
- Lokalizacja: Rzeszów
Powoli się poddaje, na każdym praktycznie kablu jest izolacja i majstrowane. Rozebrałem kostke od ECU i nawet tam ktoś dolutował kabelki. Macie może rozpiskę pinów ECU?
Nr. ECU: 0 280 000 711
443 907 403
Jutro napiszę dokładnie do czego dolutowane są te kabelki i gdzie idą.
Nie wiem czy sobie z tym dam radę, myślicie, że najzwyklejszy elektromechanik sobie z tym szybko poradzi czy próbować jeszcze samemu?
Podsyłam link do filmiku jak dokładnie wygląda odpalanie na Pb.
Filmik krótki, ale troche myśle, że pokaże o co mi chodzi.
[ Dodano: 2019-04-23, 11:38 ]
Przy kostce od kompa z pinu 9 poprowadzono drugi kabel prosto do kostki w skrzynce bezpieczników (czarno-niebieski kabel, żółta mała kostka, złącze 75al) w jakim celu? Zaznaczyłem na zdjęciu niżej.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/cb6e46f59339de32
Pytanie co to za kostka na zdjęciu?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/5163ba7a986eb67d
Jeden kabel od niej poprowadzony do pinu 10 ECU a drugi idzie gdzies do gór z całą wiązką, nie moge zlokalizować gdzie.
Nr. ECU: 0 280 000 711
443 907 403
Jutro napiszę dokładnie do czego dolutowane są te kabelki i gdzie idą.
Nie wiem czy sobie z tym dam radę, myślicie, że najzwyklejszy elektromechanik sobie z tym szybko poradzi czy próbować jeszcze samemu?
Podsyłam link do filmiku jak dokładnie wygląda odpalanie na Pb.
Filmik krótki, ale troche myśle, że pokaże o co mi chodzi.
[ Dodano: 2019-04-23, 11:38 ]
Przy kostce od kompa z pinu 9 poprowadzono drugi kabel prosto do kostki w skrzynce bezpieczników (czarno-niebieski kabel, żółta mała kostka, złącze 75al) w jakim celu? Zaznaczyłem na zdjęciu niżej.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/cb6e46f59339de32
Pytanie co to za kostka na zdjęciu?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/5163ba7a986eb67d
Jeden kabel od niej poprowadzony do pinu 10 ECU a drugi idzie gdzies do gór z całą wiązką, nie moge zlokalizować gdzie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
9 to plus po zapłonie na sterowniku: https://audi80.pl/topics80/b4-abt-l ... htm#440161
A chyba wszystko z oznaczeniem 75 to plus, który ginie przy pracy rozrusznika (sprawdź żarówką). Więc możliwe że nie odpala dlatego, bo ECU traci zasilanie, gdy pracuje rozrusznik. Chyba w PM z 25 pinowym ECU zapłon jest osobno zasilany i do ECU idzie tylko z niego sygnał obrotów.
A chyba wszystko z oznaczeniem 75 to plus, który ginie przy pracy rozrusznika (sprawdź żarówką). Więc możliwe że nie odpala dlatego, bo ECU traci zasilanie, gdy pracuje rozrusznik. Chyba w PM z 25 pinowym ECU zapłon jest osobno zasilany i do ECU idzie tylko z niego sygnał obrotów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 16 kwie 2019, 21:41
- Lokalizacja: Rzeszów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 16 kwie 2019, 21:41
- Lokalizacja: Rzeszów
Będę próbować czy coś z tego wyjdzie.
Dodam jeszcze, że gdy odpinam kostke od wtrysku i przyłoże miernik do takiej wypiętej podczas kręcenia rozrusznikiem mam ciągle prawie 10 V a gdy ja podepnę do wtrysku to wartość nie dochodzi do 1 V i spada do zera podczas kręcenia.
[ Dodano: 2019-04-25, 12:36 ]
Problem rozwiązany!
Wymieniłem moduł zapłonowy i odpalił na benzynie. Chyba z 7 pinu modułu wychodzi zasilanie na wtrysk i po jego wymianie działa jak trzeba
Tylko troche za wysokie wolne obroty mam 1200, wydaje mi się, że to czujnik położenia przepustnicy TPS. Chyba da się go jakoś ustawic, bo widze są filmiki w internecie. Ktoś już to robił?
Dziękuje za każdy post i pomoc
Dodam jeszcze, że gdy odpinam kostke od wtrysku i przyłoże miernik do takiej wypiętej podczas kręcenia rozrusznikiem mam ciągle prawie 10 V a gdy ja podepnę do wtrysku to wartość nie dochodzi do 1 V i spada do zera podczas kręcenia.
[ Dodano: 2019-04-25, 12:36 ]
Problem rozwiązany!
Wymieniłem moduł zapłonowy i odpalił na benzynie. Chyba z 7 pinu modułu wychodzi zasilanie na wtrysk i po jego wymianie działa jak trzeba
Tylko troche za wysokie wolne obroty mam 1200, wydaje mi się, że to czujnik położenia przepustnicy TPS. Chyba da się go jakoś ustawic, bo widze są filmiki w internecie. Ktoś już to robił?
Dziękuje za każdy post i pomoc