[B4 2.8 AAH] zagadek AAH ciąg dalszy - nierówna praca, błędy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Do blokady wału trzeb wykręcić czujnik G4 (punktu zapłonu) tylko też jeśli już jest stary to może tego nie przeżyć jeśli izolacja przewodów się pokruszy.Carlos777 pisze:maciek889 dzięki za pdfa. Widzę, że trzeba będzie zaopatrzyć się w blokadę rozrządu.
Cztery otwory na końcu na wałkach rozrządu muszą być w jednej linii, natomiast jeszcze nie wiem w jakiej pozycji powinno być koło wału korbowego względem nich. Widzę też że w komplecie do blokady powinna być w ogóle blokada wału korbowego, ale w który otwór to się wkręca?
Wał ustawia się chyba na 3 cylinder w górnej pozycji (chyba też jest znak na kole pasowym).
zaworek trzyma, ciężko go sciagnąć tak jak piszesz.
Panowie, co dzisiaj odkryłem.
Kidyś zamieściłem tu logi na zakupionek przeze mnie używanej przepływce. Dzisiaj wrzuciłem starą przepływkę i zrobiłem logi (niestety jeszcze raz będę musiał to od kuzyna pobrać bo dane mam w Excelu w jednej komórce i nie jest to czytelne) ale do rzeczy.
Samochód jałowe obroty ma ok 750-800 i to samo pokazuje vcds. Ale żeby było ciekawie. podczas jazdy już jest różnica pomiędzy wskazaniami obrotomierza a tym co mówi vcds. I tak np przy 1400 na zegarze vcds pokazuje ok 2000 obr. Przy 3tys na zegarze vcds pokazuje nieco ponad 4tys. A przy 5 tys na zegarze vcds pokazuje 5,5tys.
To by wyjaśniało fakt, że samochód w górze już nie ciągnie bo jak na zegarze miał powiedzmy 4tyś i czułem, że on już nie bardzo ciągnie, więcej hałasu robi niż jedzie i tego kopa nie było to faktycznie on miał już ok 5tys i próżno było tutaj szukać kopa. A faktycznie teraz przy nieco ponad 3 tys na zegarze czyli ok 4200 wg vcds czuć, że lepiej ciągnie. Dalej nie ma tego kopa (albo ja się przyzwyczaiłem) ale czuć, że idzie lepiej. I na postoju gdy zwiększałem obroty to przy nieco ponad 3tyś wg zegarów zaciągnęło gruchę czyli tak jakby ok 4200 wg vcds.
Pytanie moje. Co się cholera stało, że obrotomierz pokazuje takie cuda? Jałowy bieg się zgadza, potem już zegary pokazują mniej niż jest w rzeczywistości.
Zdarzyło mi się raz rozbierać zegary ale obrotomierza nie ruszałem, interesował mnie wskaźnik poziomu paliwa. hmmm bardzo dziwne.
Dziś lub jutro wrzucę te logi z dzisiaj i poproszę o ocenę. Wydaje mi się, że różnica w przepływie powietrza jest pomiędzy tym co było dzisiaj a tym co było kiedyś, na korzyść dzisiejszego pomiaru ale to mam nadzieję, że ktoś oceni bo ja to amator
Nigdzie cholera nie mogę dorwać pasującej końcówki do przewodu paliwowego by zmierzyć ciśnienie paliwa albo gwint nie taki albo nie wkręcę go zbyt głęboko i paliwo cieknie.
Panowie, co dzisiaj odkryłem.
Kidyś zamieściłem tu logi na zakupionek przeze mnie używanej przepływce. Dzisiaj wrzuciłem starą przepływkę i zrobiłem logi (niestety jeszcze raz będę musiał to od kuzyna pobrać bo dane mam w Excelu w jednej komórce i nie jest to czytelne) ale do rzeczy.
Samochód jałowe obroty ma ok 750-800 i to samo pokazuje vcds. Ale żeby było ciekawie. podczas jazdy już jest różnica pomiędzy wskazaniami obrotomierza a tym co mówi vcds. I tak np przy 1400 na zegarze vcds pokazuje ok 2000 obr. Przy 3tys na zegarze vcds pokazuje nieco ponad 4tys. A przy 5 tys na zegarze vcds pokazuje 5,5tys.
To by wyjaśniało fakt, że samochód w górze już nie ciągnie bo jak na zegarze miał powiedzmy 4tyś i czułem, że on już nie bardzo ciągnie, więcej hałasu robi niż jedzie i tego kopa nie było to faktycznie on miał już ok 5tys i próżno było tutaj szukać kopa. A faktycznie teraz przy nieco ponad 3 tys na zegarze czyli ok 4200 wg vcds czuć, że lepiej ciągnie. Dalej nie ma tego kopa (albo ja się przyzwyczaiłem) ale czuć, że idzie lepiej. I na postoju gdy zwiększałem obroty to przy nieco ponad 3tyś wg zegarów zaciągnęło gruchę czyli tak jakby ok 4200 wg vcds.
Pytanie moje. Co się cholera stało, że obrotomierz pokazuje takie cuda? Jałowy bieg się zgadza, potem już zegary pokazują mniej niż jest w rzeczywistości.
Zdarzyło mi się raz rozbierać zegary ale obrotomierza nie ruszałem, interesował mnie wskaźnik poziomu paliwa. hmmm bardzo dziwne.
Dziś lub jutro wrzucę te logi z dzisiaj i poproszę o ocenę. Wydaje mi się, że różnica w przepływie powietrza jest pomiędzy tym co było dzisiaj a tym co było kiedyś, na korzyść dzisiejszego pomiaru ale to mam nadzieję, że ktoś oceni bo ja to amator
Nigdzie cholera nie mogę dorwać pasującej końcówki do przewodu paliwowego by zmierzyć ciśnienie paliwa albo gwint nie taki albo nie wkręcę go zbyt głęboko i paliwo cieknie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Starość, mało który obrotomierz szczególnie UN4 dobrze pokazuje z moich obserwacji. Ciekawe czy dużo jest w nim kondensatorów elektrolitycznych (i czy da się je wyciagnąć bez psucia obrotomierza) bo one głównie gubią parametry ze starości.paquito88 pisze:Co się cholera stało, że obrotomierz pokazuje takie cuda?