[b4 1.9 TDi 1z] Sposoby na sprawdzenie szczelności dolotu
[b4 1.9 TDi 1z] Sposoby na sprawdzenie szczelności dolotu
Witam.
Mam do was pytani. Jakie sa sprawdzone - przewnie przez was, sposoby na sprawdzenie szczelności dolotu ogółem cąłego od icka poczawszy? Jako że jestem uczulony na punkcie - moj silnik ma być igła - chciałbym to jakoś sprawdzić ale tam tak mało miejsca ze nawet mi się rączki nie mieszcza aby dołozyc :mrgreen:
Będe wdzięczny za info zwrotne:)
Pozdro
Mam do was pytani. Jakie sa sprawdzone - przewnie przez was, sposoby na sprawdzenie szczelności dolotu ogółem cąłego od icka poczawszy? Jako że jestem uczulony na punkcie - moj silnik ma być igła - chciałbym to jakoś sprawdzić ale tam tak mało miejsca ze nawet mi się rączki nie mieszcza aby dołozyc :mrgreen:
Będe wdzięczny za info zwrotne:)
Pozdro
Kolego hudy trochę się mylisz co do plaka. Sam ostatnio w ten sposób znalazłem nieszczelnośc w dolocie. Na wolnych obrotach nie ma tam ciśnienia a jest pod ciśnienie i ono będzie zaciągać plaka co będzie skutkowało wzrostem prędkości obrotowej silnika. Więc plak jest całkiem spoko tylko nie można go za dużo psikać bo dostanie się do dolotu przez filtr powietrza.
[b4 1.9 TDi 1z] Sposoby na sprawdzenie szczelności dolotu
Panowie a co myslicie o wpompowaniu kompresorem powietrza w dolot?
chodzi o to jak to poprawnie wykonać co zaślepić i gdzie pompowac najlepiej powietrze, oraz ile barów będzie bezpieczne dla dolotu, chciałbym u siebie takie coś wykonać i mieć 100% pewność ze dolot jest szczelny , nallepiej by było aby jskimś sposobem sprawidzić cały dolot wraz ickiem itd
Potrzebuje konkreta do 1z jak np w tym linku ale to jest do 1.8T
http://www.a4mods.com/index.php?page=we ... category=5
Podpowie ktoś ? z góry wielkie dzięki
chodzi o to jak to poprawnie wykonać co zaślepić i gdzie pompowac najlepiej powietrze, oraz ile barów będzie bezpieczne dla dolotu, chciałbym u siebie takie coś wykonać i mieć 100% pewność ze dolot jest szczelny , nallepiej by było aby jskimś sposobem sprawidzić cały dolot wraz ickiem itd
Potrzebuje konkreta do 1z jak np w tym linku ale to jest do 1.8T
http://www.a4mods.com/index.php?page=we ... category=5
Podpowie ktoś ? z góry wielkie dzięki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Opisywalem już że jedyny sposób na sprawdzenie szczelnosci dolotu to własnie wpompowanie ciesnienia .Odkręcasz węża wychodzącego z czesci cisnieniowej turbiny ,zaślepiasz dorobioną zaslepką i zakręcasz opaską zeby nie wyrwalo po napompowaniu cisnienia ,to samo z drugiej strony ,czyli sciągasz węża z aluminiowego kolanka przy EGR i tu też zakładasz zaslepkę ,tyle ze w niej musisz szczelnie zamontować zaworek do pompowania ...i pompujesz jakąś sprężarką ,nawet małą samochodową na 12 V ,ważene żeby miala manometr .Probujesz napompować 2 bary i jak jest szczelnie to bez problemu napompujesz i trzyma .Jak jest nieszczelnie to nie napompujesz ale uslyszysz którędy ucieka .Mam dorobione takie zaślepki i parę nieszczelnych dolotow już dzieki nim znalazłem .Praktycznie we wszystkich przypadkach niesczelnosć była na rurze z tworzywa w kórej siedzi czujnik temp.powietrza w dolocie .Niszczelność zwykle jest na "kołnierzu "czujnika w tej rurze ...nie ma opcji zeby zauwazyć ją gołym okiem .Ale można to naprawić na szybko przy uzyciu taśmy samowulkanizujacej ,do nabycia w sklepach z osprzętem elektrycznym
dzieki Munior za odpowiedz,jeśli dobrze zrozumiałem, czyli reasumująć zwalam z turbiny (wąż turbo-intercooler) i go żaślepiam , oraz zwalam wąż przy kolanku EGR wstawiam zaślepkę z wentylem w ten wąż i w niego pompuje czy dobrze zrozumiałem ?MUNIOR pisze:.Odkręcasz węża wychodzącego z czesci cisnieniowej turbiny ,zaślepiasz dorobioną zaslepką i zakręcasz opaską zeby nie wyrwalo po napompowaniu cisnienia ,to samo z drugiej strony ,czyli sciągasz węża z aluminiowego kolanka przy EGR i tu też zakładasz zaslepkę ,tyle ze w niej musisz szczelnie zamontować zaworek do pompowania ...i