Post
autor: MUNIOR » 26 kwie 2019, 20:57
Opisywalem już że jedyny sposób na sprawdzenie szczelnosci dolotu to własnie wpompowanie ciesnienia .Odkręcasz węża wychodzącego z czesci cisnieniowej turbiny ,zaślepiasz dorobioną zaslepką i zakręcasz opaską zeby nie wyrwalo po napompowaniu cisnienia ,to samo z drugiej strony ,czyli sciągasz węża z aluminiowego kolanka przy EGR i tu też zakładasz zaslepkę ,tyle ze w niej musisz szczelnie zamontować zaworek do pompowania ...i pompujesz jakąś sprężarką ,nawet małą samochodową na 12 V ,ważene żeby miala manometr .Probujesz napompować 2 bary i jak jest szczelnie to bez problemu napompujesz i trzyma .Jak jest nieszczelnie to nie napompujesz ale uslyszysz którędy ucieka .Mam dorobione takie zaślepki i parę nieszczelnych dolotow już dzieki nim znalazłem .Praktycznie we wszystkich przypadkach niesczelnosć była na rurze z tworzywa w kórej siedzi czujnik temp.powietrza w dolocie .Niszczelność zwykle jest na "kołnierzu "czujnika w tej rurze ...nie ma opcji zeby zauwazyć ją gołym okiem .Ale można to naprawić na szybko przy uzyciu taśmy samowulkanizujacej ,do nabycia w sklepach z osprzętem elektrycznym