Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 TDi 1z] Sposoby na sprawdzenie szczelności dolotu

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

[b4 1.9 TDi 1z] Sposoby na sprawdzenie szczelności dolotu

Post autor: icemerc » 21 lut 2011, 23:37

Witam.
Mam do was pytani. Jakie sa sprawdzone - przewnie przez was, sposoby na sprawdzenie szczelności dolotu ogółem cąłego od icka poczawszy? Jako że jestem uczulony na punkcie - moj silnik ma być igła - chciałbym to jakoś sprawdzić ale tam tak mało miejsca ze nawet mi się rączki nie mieszcza aby dołozyc :-D :mrgreen:
Będe wdzięczny za info zwrotne:)

Pozdro <piwo>

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 22 lut 2011, 13:00

Kup plaka i psikaj po łaczeniach rur na odpalonym silniku jezeli zmieni sie predkosc obrotowa to znaczy ze tam jest nieszczelnosc.

Awatar użytkownika
siejek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 558
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 22 lut 2011, 14:28

albo kup taką pianke do sprawdzania szczelności.
Nie ważne gdzie jedziesz...Ważne że bokiem! :)


Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 29 lip 2014, 21:08

Witam.
Macie może jakiś dobry sposób na sprawdzenie dolotu w audi 80. bo brakuje mi 0.2 w logach n75 nowy przeplywka przekładana i dalej to samo wężyki nowe tez.
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 05 sie 2014, 13:20

Jak nie masz wolnej odmy to gdy masz nieszczelność to w tych miejscach będzie widoczny olej w niewielkich ilościach.Test z plakiem raczej nic nie da gdyż powietrze z dolotu będzie przez nieszczelność wyrzucane na zewnątrz a nie zaciągane.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 05 sie 2014, 13:58

Kolego hudy trochę się mylisz co do plaka. Sam ostatnio w ten sposób znalazłem nieszczelnośc w dolocie. Na wolnych obrotach nie ma tam ciśnienia a jest pod ciśnienie i ono będzie zaciągać plaka co będzie skutkowało wzrostem prędkości obrotowej silnika. Więc plak jest całkiem spoko tylko nie można go za dużo psikać bo dostanie się do dolotu przez filtr powietrza.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 05 sie 2014, 21:16

No możliwe nie twierdze że nie masz racji.Ja akurat nigdy nie sprawdzałem tym sposobem.Zazwyczaj wystarczyło że zerknąłem pod maskę i w miejscu nieszczelności miałem olej.

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

[b4 1.9 TDi 1z] Sposoby na sprawdzenie szczelności dolotu

Post autor: jarowlkp » 26 kwie 2019, 12:30

Panowie a co myslicie o wpompowaniu kompresorem powietrza w dolot?
chodzi o to jak to poprawnie wykonać co zaślepić i gdzie pompowac najlepiej powietrze, oraz ile barów będzie bezpieczne dla dolotu, chciałbym u siebie takie coś wykonać i mieć 100% pewność ze dolot jest szczelny , nallepiej by było aby jskimś sposobem sprawidzić cały dolot wraz ickiem itd

Potrzebuje konkreta do 1z jak np w tym linku ale to jest do 1.8T

http://www.a4mods.com/index.php?page=we ... category=5


Podpowie ktoś ? z góry wielkie dzięki
jarowlkp

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 kwie 2019, 20:57

Opisywalem już że jedyny sposób na sprawdzenie szczelnosci dolotu to własnie wpompowanie ciesnienia .Odkręcasz węża wychodzącego z czesci cisnieniowej turbiny ,zaślepiasz dorobioną zaslepką i zakręcasz opaską zeby nie wyrwalo po napompowaniu cisnienia ,to samo z drugiej strony ,czyli sciągasz węża z aluminiowego kolanka przy EGR i tu też zakładasz zaslepkę ,tyle ze w niej musisz szczelnie zamontować zaworek do pompowania ...i pompujesz jakąś sprężarką ,nawet małą samochodową na 12 V ,ważene żeby miala manometr .Probujesz napompować 2 bary i jak jest szczelnie to bez problemu napompujesz i trzyma .Jak jest nieszczelnie to nie napompujesz ale uslyszysz którędy ucieka .Mam dorobione takie zaślepki i parę nieszczelnych dolotow już dzieki nim znalazłem .Praktycznie we wszystkich przypadkach niesczelnosć była na rurze z tworzywa w kórej siedzi czujnik temp.powietrza w dolocie .Niszczelność zwykle jest na "kołnierzu "czujnika w tej rurze ...nie ma opcji zeby zauwazyć ją gołym okiem .Ale można to naprawić na szybko przy uzyciu taśmy samowulkanizujacej ,do nabycia w sklepach z osprzętem elektrycznym
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 27 kwie 2019, 08:17

MUNIOR pisze:.Odkręcasz węża wychodzącego z czesci cisnieniowej turbiny ,zaślepiasz dorobioną zaslepką i zakręcasz opaską zeby nie wyrwalo po napompowaniu cisnienia ,to samo z drugiej strony ,czyli sciągasz węża z aluminiowego kolanka przy EGR i tu też zakładasz zaslepkę ,tyle ze w niej musisz szczelnie zamontować zaworek do pompowania ...i
dzieki Munior za odpowiedz,jeśli dobrze zrozumiałem, czyli reasumująć zwalam z turbiny (wąż turbo-intercooler) i go żaślepiam , oraz zwalam wąż przy kolanku EGR wstawiam zaślepkę z wentylem w ten wąż i w niego pompuje czy dobrze zrozumiałem ?
jarowlkp

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 kwie 2019, 18:30

jarowlkp pisze: zwalam z turbiny (wąż turbo-intercooler) i go żaślepiam , oraz zwalam wąż przy kolanku EGR wstawiam zaślepkę z wentylem w ten wąż i w niego pompuje czy dobrze zrozumiałem ?
Dokładnie
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 27 kwie 2019, 20:21

Dziękuje Munior za wyjaśnienie
jarowlkp

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga