Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Wibracje podczas jazdy.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

[B4 1.9 TDI 1Z] Wibracje podczas jazdy.

Post autor: marko009 » 21 wrz 2008, 11:23

Witam wszystkich.Moj problem dotyczy drgan podczas jazdy.Pojawily sie w zeszlym tygodniu.Na poczatku myslalem ze to od kol,pojechalem na wywazenie i nic.Podnioslem bok auta do gory wlaczylem silnik i bieg.Okazalo sie ze drgania pochodza z okolic skrzyni.Przyjzalem sie bardziej i zauwazylem wibrujaca flansze w skrzyni i dziwny zgrzyt.Tak samo bylo gdy podnioslem drugi bok.Czy wiecie moze co moglo sie zepsuc i jak to naprawiac?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 22 wrz 2008, 19:25

Na poczatek sprawdz poduszki pod skrzynia biegów i silnkiem. Pózniej mozesz zaczac sie martwić nad innymi rzeczami.

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

[B4 1.9 TDI 1Z] Wibracje podczas jazdy

Post autor: marko009 » 22 wrz 2008, 21:02

Witam. Bylem dzis u mechanika.Obejrzal skrzynie i stwierdzil ze problem jest z "mechanizmem ruznicowym" cos sie tam wyrobilo.Dolal troche oleju i powiedzal ze jeszcze troche "pojezdze" Problem w tym ze nie wie jak dlugo a ja jestem za granica i chcialbym wrocic na wlasnych kolach.Mam taka nadzieje bo za koszt naprawy tu kupil bym pol takiego auto w Polsce. Czytalem wypowiedzi na temat wymiany skrzynki od A4 Znalazlem tu taka z 98r. ale nie mam pewnosci czy bedzi pasowala bez zadnych przerobek.Nie wiem jakie sa numery mojej ani gdzie ich szukac? Poduszki sa OK a wibracje pojawiaja sie od 80kmh.i sa caly czas takie same.Wszystko mija po nacisnieciu sprzegla.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 23 wrz 2008, 09:10

Skrzynia z A4 bedzie pasowac pod warunkiem z auto swoje masz z przełomu 94/95 roku, chodzi głównie o mocowanie półosi do mechanizmu rórznicowego. W starych skrzyniach w A80 (przed 94) rokiem było inne mocowanie półosi i po 94 roku było juz inne.... Najlepiej poszukaj skrzyni biegów z lat z których masz auto i zwróc uwage na własnie łaczenie półosi z mechanizmem zeby było takie samo. Co do powrótu na kołach tym autem może byc to nie lada ryzyko, bo jak wypadnie Ci olej to zatrzesz skrzynie... a jak rozleci Ci sie mechanizm rórznicowy to odrazu staniesz, ale życzę powodzenia.

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 23 wrz 2008, 20:47

Witam ponownie.Dziekuje za odpowiedz,napewno mi to wiele pomoze.Z tego co zauwazylem np. na pasach jest data z pazdziernika i listopada 94r. Wiec mysle ze auto jest z konca roku.Chetnie kupie skrzynie z tego samego rocznika problem w tym ze tu gdzie jestem prktycznie niema A80 diesla. Znalazlem tylko jedna A4 1,9tdi z 98r.Pozostaje mi tylko ryzykowac i jechac :?: Pozdrawiam :roll:

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 24 wrz 2008, 10:54

zawsze można zamówić z wysyłką z polski <ok>

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 04 kwie 2009, 15:01

Postanowiłem napisać ja się wszystko zakończyło może komuś się to przyda.
Teraz już wszystko jasne :mrgreen:
Chciałem wymieniać skrzynie i jeszcze pół samochodu.Na szczęście wyszło szydło z worka samo.Podczas powrotu z pracy pękł mi pasek od alternatora i już w drodze do warsztatu zauważyłem że zrobiło się jakoś spokojnie i cicho.Założyłem nowy pasek i do dziś jest OK.Żadnych drgań i wibracji a wszystko przez ten pasek :roll:

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 06 kwie 2009, 14:58

Czy drgania przenosily się na kierownicę szczególnie przy hamowaniu?

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 06 kwie 2009, 15:43

Drgania były w całym aucie na kierownicy też ale tylko podczas gdy auto ciągło lub zwalniało silnikiem.Kiedy jechałem bardzo równo troche mniej a gdy wciskałem sprzęgło jakby ustawały.Chamowanie nie miało na to żadnego wpływu.

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 06 maja 2018, 18:43

Koledzy a jak bije z prawej tylko strony powyzej 100km/h daje po pedalach i z prawej strony na siedzeniu pasazera to czuc najbardziej. To tez moze byc od paska badz tez napinacza? Kola 3 razy wywazane felgi proste drugi komplet kol i bez zmian jak bilo a bardziej wibrowalo tak bije .zawiecha cala nowa. A problem pozostal zwrotnica i poloska wymienione brak juz pomyslow.
Pozostalo tylko zwalic pasek i sie przejechac albo pozbyc sie tego tdi na ktore nie mam juz sil przez te wibracje.

podejrzany został namierzony,z prawej poduszka silnika wylał się olej

w związku z powyższym, czy wylana prawa poduszka może dawać objaw bicia półośki lub też niewyważonych kół ?

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 08 maja 2018, 13:51

a ja proponuje zdjac prawe kolo i przylozyc czujnik zegarowy do tarczy a potem do piasty moze byc krzywa tarcza lub ktos nie wyczyscil dobrze piasty i polozyl tarcze i sa bicia i wibracje odrazu sprawdzisz luzy na lozysku , z katalogu producenta wyczytasz dopuszczalne wartosci wychylenia.

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 08 maja 2018, 18:17

szczepanek1313 pisze:a ja proponuje zdjac prawe kolo i przylozyc czujnik zegarowy do tarczy a potem do piasty moze byc krzywa tarcza lub ktos nie wyczyscil dobrze piasty i polozyl tarcze i sa bicia i wibracje odrazu sprawdzisz luzy na lozysku , z katalogu producenta wyczytasz dopuszczalne wartosci wychylenia.
półos zmieniona , zwrotnica wraz z piastą zmienione ,Tarcza hamulcowa ma bicie 0.04 a piasta 0.02 tak wiec bicia dopuszczalne. Luzow na lozysku brak
pozostą tylko poduszki pod silnikiem podejrzane ewentualnie pod skrzynią, i ten nieszczesny pasek od alterntora jak to przedmówca marko009 wspominał.

Petroniusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 22 gru 2008, 21:57
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Petroniusz » 28 kwie 2019, 20:53

Kolego czy te bicie jest podobne do bojli na oponie? Mam też coś takiego i nie wiem skąd to pochodzi. Rozwiązałeś ten problem u siebie? Możesz napisać co to było?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl