[B4 1.9 1Z ] przewody podciśnienia - mało dynamiczny silnik
[B4 1.9 1Z ] przewody podciśnienia - mało dynamiczny silnik
Witam
Po przeczytaniu kilkunastu tematów na forum i obserwacji silnika coś mi bardzo nie gra, mam kilka pytań.
Ogólnie silnik wydaje się być strasznie mułowaty, na 3 biegu w górę to już dynamika, świński trucht.
Z obserwacji zauważyłem, że nie pracuje sztanga turbiny, poruszyć śrubokrętem czy inna dźwignia też się jej nie da.
Mam pytanie też o podciśnienia, ten zawór przy filtrze jak rozumiem steruje tylko egr ?
Na zdjęciu zaznaczyłem (powyżej egr) przewód który mam luźno, jest zaślepiony, od czego on jest ? Gdzie ma być podłączony i czy ma wpływ na prace silnika ?
Czerwony okrąg to zawór n75 sterujący turbina ?
Po przeczytaniu kilkunastu tematów na forum i obserwacji silnika coś mi bardzo nie gra, mam kilka pytań.
Ogólnie silnik wydaje się być strasznie mułowaty, na 3 biegu w górę to już dynamika, świński trucht.
Z obserwacji zauważyłem, że nie pracuje sztanga turbiny, poruszyć śrubokrętem czy inna dźwignia też się jej nie da.
Mam pytanie też o podciśnienia, ten zawór przy filtrze jak rozumiem steruje tylko egr ?
Na zdjęciu zaznaczyłem (powyżej egr) przewód który mam luźno, jest zaślepiony, od czego on jest ? Gdzie ma być podłączony i czy ma wpływ na prace silnika ?
Czerwony okrąg to zawór n75 sterujący turbina ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pisałem wielkrotnie że nie ma takiej opcji żeby zaobserwować w tym aucie ruch sztangi turbiny ,bo zaczyna się ruszać dopiero przy ok 0,6 bara ,a takiego cisnienia gazujac na biegu jałowym nie uzyskasz .Takie rzeczy to w turbinach ze zmienną geometrią ,gdzie po odpaleniu silnika sztanga jest wciągana ...tu jest turbina na WG i sztanga jest wypychana dopiero podczas jazdy , a jej ruszenie wymaga sporo siły i ręcznie nie każdy da radę ruszyć ,ale duzym wkretakiem zapierajac o nakretkę na gwincie i robiac dzwignię powinna dac się ruszyć .Co do zamulenia to robisz logi dynamiczne bloku 003 i 011 i bedzie widac co jest przyczyną ...w 99% przypadków przyczyną zamulenia jest zbyt niskie doładowanie ,albo nie do końca sprawny przeplywomierz .EGR najlepiej zaślepić blaszką i nie zawracać sobie nim glowy.Wyjscie z króćca przy EGR jest zaślepione fabrycznie i tak ma byc ...można tam sobie wpiać wężyk do manometru i zmierzyć cisnienie w dolocie
Ostatnio zmieniony 01 maja 2019, 21:52 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
MUNIOR,
właśnie doczytałem Twój wpis, że ruch sztangi obserwuje się podczas jazdy.. .
udało mi się ruszyć sztangę przy pomocy Wd40 teraz da się ją poruszyć śrubokrętem jako dzwignią, wcześniej stała na amen. Podczas jazdy zmian brak, mułowatość.
Co do tego wężyka od egr to leży sobie spokojnie zaślepiony śrubka na pokrywie zawórow, myślałem, że to jakaś fuszerka poprzedniego właściciela.
Pytanie mam co do zaworu n75 i n18, czytam i ponoć one są identyczne, u mnie jak widać na foto ten zawór od turbiny wygląda całkiem inaczej. Jest taka możliwość?
Tak myślę ze ta sztanga zapiekła się bo nie była sterowana tym zaworem.
Postaram się jakoś ustawić do diagnosty na sprawdzenie logow z silnika.
Zwykły pomiar doładowania też coś powie?
[ Dodano: 2019-05-01, 21:55 ]
Dodam jeszcze, że robiłem jazdę testową z odpiętym przepływomierzem, było dużo gorzej. Po odpięciu ma się świecić jakas kontrolka check czy cos?
właśnie doczytałem Twój wpis, że ruch sztangi obserwuje się podczas jazdy.. .
udało mi się ruszyć sztangę przy pomocy Wd40 teraz da się ją poruszyć śrubokrętem jako dzwignią, wcześniej stała na amen. Podczas jazdy zmian brak, mułowatość.
Co do tego wężyka od egr to leży sobie spokojnie zaślepiony śrubka na pokrywie zawórow, myślałem, że to jakaś fuszerka poprzedniego właściciela.
Pytanie mam co do zaworu n75 i n18, czytam i ponoć one są identyczne, u mnie jak widać na foto ten zawór od turbiny wygląda całkiem inaczej. Jest taka możliwość?
Tak myślę ze ta sztanga zapiekła się bo nie była sterowana tym zaworem.
Postaram się jakoś ustawić do diagnosty na sprawdzenie logow z silnika.
Zwykły pomiar doładowania też coś powie?
[ Dodano: 2019-05-01, 21:55 ]
Dodam jeszcze, że robiłem jazdę testową z odpiętym przepływomierzem, było dużo gorzej. Po odpięciu ma się świecić jakas kontrolka check czy cos?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Identyczne ,przynajmniej zewnętrznie , to sa w autach z turbiną o zmiennej gemetrii ,tu są calkiem inne .A sztanga zapewne się zapiekła ,bo nie masz cisnienia w dolocie i nie miało ją co otwierać .Także masz gdzieś rozszczelniony dolot ..czasem pęka gumowy wąż idacy z turbiny do IC , zaraz za opaską i zawsze pęka od strony silnika i wtedy auto jest totanie zamulone .Ale czesciej przyczyną jest nieszczelna rura z tworzywa w której siedzi czujnik temp dolotu ,a w przypadku tej rury raczej nie da się wzrokowo zauważyć gdzie jest nieszczelnaGieru pisze:Pytanie mam co do zaworu n75 i n18, czytam i ponoć one są identyczne,
Ostatnio zmieniony 01 maja 2019, 22:06 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Czujnik siedzi w rurze z tworzyw idzie do niego wtyczka .Gieru pisze:Ten czujnik temp dolotu to element wychodzący z zaworu n75 w centralnej częsci fotki która wrzuciłem?
Jesli pisząc "odma " masz na myśli wąż łaczący "grzyba " na pokrywie głowicy z wężem dolotu ,to tak ,bo ten wąż musi być szczelnyGieru pisze:Pęknięta odma będzie miała tu jakieś znaczenie?
MUNIOR, chodzi o element wychodzący z bloku silnika do tego separatora\zaworu na pokrywie zaworów. Mam już drugą, może jutro kupię gdzieś uszczelkę do bloku i zamontuje.
[ Dodano: 2019-05-01, 22:15 ]
MUNIOR, chyba ostatnie pytanie na chwile obecną. Diagnostyka komputerowa wykaże nieszczelonosci w układzie dolotowym o których pisałeś?
Czy zacząć od sprawdzenia jakoś tych przewodów i dopiero potem pod kompa podpinać?
[ Dodano: 2019-05-01, 22:15 ]
MUNIOR, chyba ostatnie pytanie na chwile obecną. Diagnostyka komputerowa wykaże nieszczelonosci w układzie dolotowym o których pisałeś?
Czy zacząć od sprawdzenia jakoś tych przewodów i dopiero potem pod kompa podpinać?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To jest wlasnie odma ,ale jej nieszczelnosć nie ma wplywu na zamulenie .Gieru pisze:chodzi o element wychodzący z bloku silnika do tego separatora\zaworu na pokrywie zaworów.
Tak ,ale chyba szkoda tracić na to czas ,bo po opisanych objawach to już wiadomo i bez diagnostyki Takze nie ma co tracić na nią czasu ...rozbieraj dolot i ogladaj węże i rury...podejrzewam ze masz sporą nieszczelność i pewnie będzie widac golym okiem...zwykle w miejscu nieszczelnosci jest mokro od oleju ,takze nie trudno zlokalizowacGieru pisze:Diagnostyka komputerowa wykaże nieszczelonosci w układzie dolotowym o których pisałeś?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko