Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z ] przewody podciśnienia - mało dynamiczny silnik

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

[B4 1.9 1Z ] przewody podciśnienia - mało dynamiczny silnik

Post autor: Gieru » 01 maja 2019, 20:44

Witam
Po przeczytaniu kilkunastu tematów na forum i obserwacji silnika coś mi bardzo nie gra, mam kilka pytań.
Ogólnie silnik wydaje się być strasznie mułowaty, na 3 biegu w górę to już dynamika, świński trucht.
Z obserwacji zauważyłem, że nie pracuje sztanga turbiny, poruszyć śrubokrętem czy inna dźwignia też się jej nie da.
Mam pytanie też o podciśnienia, ten zawór przy filtrze jak rozumiem steruje tylko egr ?
Na zdjęciu zaznaczyłem (powyżej egr) przewód który mam luźno, jest zaślepiony, od czego on jest ? Gdzie ma być podłączony i czy ma wpływ na prace silnika ?
Czerwony okrąg to zawór n75 sterujący turbina ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 maja 2019, 21:34

Pisałem wielkrotnie że nie ma takiej opcji żeby zaobserwować w tym aucie ruch sztangi turbiny ,bo zaczyna się ruszać dopiero przy ok 0,6 bara ,a takiego cisnienia gazujac na biegu jałowym nie uzyskasz .Takie rzeczy to w turbinach ze zmienną geometrią ,gdzie po odpaleniu silnika sztanga jest wciągana ...tu jest turbina na WG i sztanga jest wypychana dopiero podczas jazdy , a jej ruszenie wymaga sporo siły i ręcznie nie każdy da radę ruszyć ,ale duzym wkretakiem zapierajac o nakretkę na gwincie i robiac dzwignię powinna dac się ruszyć .Co do zamulenia to robisz logi dynamiczne bloku 003 i 011 i bedzie widac co jest przyczyną ...w 99% przypadków przyczyną zamulenia jest zbyt niskie doładowanie ,albo nie do końca sprawny przeplywomierz .EGR najlepiej zaślepić blaszką i nie zawracać sobie nim glowy.Wyjscie z króćca przy EGR jest zaślepione fabrycznie i tak ma byc ...można tam sobie wpiać wężyk do manometru i zmierzyć cisnienie w dolocie
Ostatnio zmieniony 01 maja 2019, 21:52 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 01 maja 2019, 21:55

MUNIOR,
właśnie doczytałem Twój wpis, że ruch sztangi obserwuje się podczas jazdy.. .:D
udało mi się ruszyć sztangę przy pomocy Wd40 ;) teraz da się ją poruszyć śrubokrętem jako dzwignią, wcześniej stała na amen. Podczas jazdy zmian brak, mułowatość.
Co do tego wężyka od egr to leży sobie spokojnie zaślepiony śrubka na pokrywie zawórow, myślałem, że to jakaś fuszerka poprzedniego właściciela.

Pytanie mam co do zaworu n75 i n18, czytam i ponoć one są identyczne, u mnie jak widać na foto ten zawór od turbiny wygląda całkiem inaczej. Jest taka możliwość?

Tak myślę ze ta sztanga zapiekła się bo nie była sterowana tym zaworem.
Postaram się jakoś ustawić do diagnosty na sprawdzenie logow z silnika.
Zwykły pomiar doładowania też coś powie?

[ Dodano: 2019-05-01, 21:55 ]
Dodam jeszcze, że robiłem jazdę testową z odpiętym przepływomierzem, było dużo gorzej. Po odpięciu ma się świecić jakas kontrolka check czy cos?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 maja 2019, 21:59

Gieru pisze:Pytanie mam co do zaworu n75 i n18, czytam i ponoć one są identyczne,
Identyczne ,przynajmniej zewnętrznie , to sa w autach z turbiną o zmiennej gemetrii ,tu są calkiem inne .A sztanga zapewne się zapiekła ,bo nie masz cisnienia w dolocie i nie miało ją co otwierać .Także masz gdzieś rozszczelniony dolot ..czasem pęka gumowy wąż idacy z turbiny do IC , zaraz za opaską i zawsze pęka od strony silnika i wtedy auto jest totanie zamulone .Ale czesciej przyczyną jest nieszczelna rura z tworzywa w której siedzi czujnik temp dolotu ,a w przypadku tej rury raczej nie da się wzrokowo zauważyć gdzie jest nieszczelna
Ostatnio zmieniony 01 maja 2019, 22:06 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 01 maja 2019, 22:04

MUNIOR,
Ten czujnik temp dolotu to element wychodzący z zaworu n75 w centralnej częsci fotki która wrzuciłem?
Pęknięta odma będzie miała tu jakieś znaczenie?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 maja 2019, 22:11

Gieru pisze:Ten czujnik temp dolotu to element wychodzący z zaworu n75 w centralnej częsci fotki która wrzuciłem?
Czujnik siedzi w rurze z tworzyw idzie do niego wtyczka .
Gieru pisze:Pęknięta odma będzie miała tu jakieś znaczenie?
Jesli pisząc "odma " masz na myśli wąż łaczący "grzyba " na pokrywie głowicy z wężem dolotu ,to tak ,bo ten wąż musi być szczelny
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 01 maja 2019, 22:15

MUNIOR, chodzi o element wychodzący z bloku silnika do tego separatora\zaworu na pokrywie zaworów. Mam już drugą, może jutro kupię gdzieś uszczelkę do bloku i zamontuje.

[ Dodano: 2019-05-01, 22:15 ]
MUNIOR, chyba ostatnie pytanie na chwile obecną. Diagnostyka komputerowa wykaże nieszczelonosci w układzie dolotowym o których pisałeś?
Czy zacząć od sprawdzenia jakoś tych przewodów i dopiero potem pod kompa podpinać?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 maja 2019, 22:55

Gieru pisze:chodzi o element wychodzący z bloku silnika do tego separatora\zaworu na pokrywie zaworów.
To jest wlasnie odma ,ale jej nieszczelnosć nie ma wplywu na zamulenie .
Gieru pisze:Diagnostyka komputerowa wykaże nieszczelonosci w układzie dolotowym o których pisałeś?
Tak ,ale chyba szkoda tracić na to czas ,bo po opisanych objawach to już wiadomo i bez diagnostyki ;-) Takze nie ma co tracić na nią czasu ...rozbieraj dolot i ogladaj węże i rury...podejrzewam ze masz sporą nieszczelność i pewnie będzie widac golym okiem...zwykle w miejscu nieszczelnosci jest mokro od oleju ,takze nie trudno zlokalizowac ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 maja 2019, 23:52

Przewód na kolanku kolektora dolotowego musisz sprawdzić gdzie jest podłączony , bo fabrycznie jest zaslepiony.

Reszta to jak napisał Munior logi dynamiczne 3 i 11 grupa do zrobienia i bedzie widać co jest nie tak , bo szkoda czasu na podmiany czy zgadywanie.

Sando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 315
Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
Imię: Jac
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: Sando » 03 maja 2019, 23:41

Na początek zacznij do tego luźnego wężyka - kiedy mnie spadł to też silnik zamulał.
Mam pod tym wężykiem podłączony wskaźnik doładowania
Obrazek
B2 CY
B4 1Z
Dużo literatury motoryzacyjnej:
http://chomikuj.pl/chomikos21

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 04 maja 2019, 19:09

Krzysiek 84, Sando,

Pisałem o tym wężyku kilka postów wyżej, leży zaślepiony śrubka na pokrywie zaworów :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 maja 2019, 22:37

Gieru, , to Logi dynamiczne rób 3 i 11 grupa.
Może przepływomierz zaniża już wartości.

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 05 maja 2019, 13:26

Krzysiek 84,
jaki może być koszt u diagnosty takiego badania ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 maja 2019, 13:38

Zależy jeszcze czy umie takie coś zrobić i odczytać parametry.

Pewnie z 50 weźmie za takie logi.

Do Muniora trochę daleko masz , żeby jechać tylko logi zrobić.
Chyba że chciałbyś od razu jakieś ECU z programem dołożyć do swojej audi , to już by miało sens.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 maja 2019, 15:54

Krzysiek 84 pisze:Do Muniora trochę daleko masz , żeby jechać tylko logi zrobić.
Do mnie ma ok 140 km z Hrubieszowa ,ale jak by się wybrał to od razu na usuniecie usterki ...logi przy okazji gratis ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga