Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Najwyższa pora na aktualizację
W sobotę 27.04.2019r częsciowo rozebrałem "zdechlaka". Okazało się, że pasek rozrządu nie zerwał się tylko przeskoczył z powodu padnięcia napinacza którego jakiś talent zostawił starego z 1999r przy wymianie całego rozrządu. Pasek nówka sztuka napisy nie zdążyły się nawet lekko przytrzeć, obie rolki i pompa płynu chłodzącego także nowe. Fotek niestety tylko kilka:
Smoła, pełno smoły ...
Czy wspominałem już o smole?
Jedna z głowic
Jak widać śladów po kolizji rozrządu brak
W sobotę 4.05.2019 rozebrałem silnik na czynniki pierwsze Tym razem zrobiłem o wiele więcej zdjęć
Wał korbowy w stanie bardzo dobrym
Panewki korbowodowe także w porządku
Czego niestety o panewkach głównych powiedzieć nie można, te nadają się tylko na śmietnik :shock:
Wstępnie umyty blok i głowice
Wałki rozrządu niestety śmietnik. Nie z powodu rdzy, która tak naprawdę jest tylko powierzchniowym nalotem dającym się łatwo usunąć. Wałki w lewej głowicy są wytarte, wygląda na to że od nowości nigdy nikt nic tutaj nie wymieniał. Wałki w prawej głowicy mają krzywki w dość dobrym stanie i mogłyby jeszcze pojeździć gdyby nie uszkodzenie jednego z zębów w jednym z wałków. Wygląda to na robotę mechanika partacza, który próbował zablokować wałki wkładając pomiędzy koła zębate tychże wałków śrubokręt aby odkręcić koło zębate z prawej głowicy które przy demontażu zdemolował młotkiem do tego stopnia, że nie nadaje się już ono do niczego.
Tutaj widać uszkodzenie jednego z zębów
Dźwigienki z prawej głowicy są niemalże jak nowe
Niestety te z lewej są dosłownie zeżarte
Prawa
Lewa
Tłoki nadają się do dalszego użytku
Póki co tyle, kolejne aktualizacje już w przyszłym tygodniu
W sobotę 27.04.2019r częsciowo rozebrałem "zdechlaka". Okazało się, że pasek rozrządu nie zerwał się tylko przeskoczył z powodu padnięcia napinacza którego jakiś talent zostawił starego z 1999r przy wymianie całego rozrządu. Pasek nówka sztuka napisy nie zdążyły się nawet lekko przytrzeć, obie rolki i pompa płynu chłodzącego także nowe. Fotek niestety tylko kilka:
Smoła, pełno smoły ...
Czy wspominałem już o smole?
Jedna z głowic
Jak widać śladów po kolizji rozrządu brak
W sobotę 4.05.2019 rozebrałem silnik na czynniki pierwsze Tym razem zrobiłem o wiele więcej zdjęć
Wał korbowy w stanie bardzo dobrym
Panewki korbowodowe także w porządku
Czego niestety o panewkach głównych powiedzieć nie można, te nadają się tylko na śmietnik :shock:
Wstępnie umyty blok i głowice
Wałki rozrządu niestety śmietnik. Nie z powodu rdzy, która tak naprawdę jest tylko powierzchniowym nalotem dającym się łatwo usunąć. Wałki w lewej głowicy są wytarte, wygląda na to że od nowości nigdy nikt nic tutaj nie wymieniał. Wałki w prawej głowicy mają krzywki w dość dobrym stanie i mogłyby jeszcze pojeździć gdyby nie uszkodzenie jednego z zębów w jednym z wałków. Wygląda to na robotę mechanika partacza, który próbował zablokować wałki wkładając pomiędzy koła zębate tychże wałków śrubokręt aby odkręcić koło zębate z prawej głowicy które przy demontażu zdemolował młotkiem do tego stopnia, że nie nadaje się już ono do niczego.
Tutaj widać uszkodzenie jednego z zębów
Dźwigienki z prawej głowicy są niemalże jak nowe
Niestety te z lewej są dosłownie zeżarte
Prawa
Lewa
Tłoki nadają się do dalszego użytku
Póki co tyle, kolejne aktualizacje już w przyszłym tygodniu
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Zamierzam zaprzeczyć stereotypowym opiniom na temat tego silnika. Lubię dźwięk zdrowej V6 2.5 TDI to po pierwsze, po drugie zdrowy 2.5 TDI V6 to naprawdę fajna jednostka, po trzecie od dawna marzyło mi się coś co ma więcej niż 4 cylindry i jest w układzie V a nie chcę kupować kolejnego auta
No i nie chciałem robić kolejnego nudnego swapa na jakieś nudne jak flaki z olejem 1.8T lub nieco mniej nudne 1.9 TDI wszelakich odmian.
No i nie chciałem robić kolejnego nudnego swapa na jakieś nudne jak flaki z olejem 1.8T lub nieco mniej nudne 1.9 TDI wszelakich odmian.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Zawsze byłem niepokornyPieterB pisze:jestem za lubię jak ktoś idzie trochę pod prądpawelrybak15 pisze:No i nie chciałem robić kolejnego nudnego swapa na jakieś nudne jak flaki z olejem 1.8T lub nieco mniej nudne 1.9 TDI wszelakich odmian.
Dzięki za dobre słowa, dzięki takim osobom jak Ty nabieram zapału do dalszych prac
W tym sezonie mam zamiar to po prostu uruchomić i uzyskać seryjne 150KM stosując mechaniczną pompę Bosch VE6 zamiast dziadoskiej VP44, w przyszłym sezonie jest plan na przełamanie granicy 200KM również na VE6 i to będzie koniec ponieważ większa moc w ośce nie bardzo ma sens.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Nowe auto odpada w moim przypadku Z Audi najnowsze co bym mógł kupić to A6 C5 albo A8 D2, cokolwiek nowszego odpada bo najzwyczajniej w świecie nie podobają mnie się nowsze auta. W przypadku VW najnowsze auto jakie byłbym w stanie zdzierżyć to Passat B6 albo VW Python. Póki co jestem zadowolony z mojego daily Passata B3 a 80tka ma u mnie dożywocie tak więc póki co żadnych zmian nie planuję