Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, 2.0 ABK] Problem z założeniem alufelg

ODPOWIEDZ
karoleczko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 mar 2017, 16:07
Lokalizacja: Mińsk Maz.

[B4, 2.0 ABK] Problem z założeniem alufelg

Post autor: karoleczko » 08 maja 2019, 17:52

Witam serdecznie,
ostatnio wymieniłem felgi stalowe na aluminiowe, konkretnie na takie:


Obrazek


Z tyłem poszło gładko, ale z przodu trzeba się nieźle natrudzić, żeby je założyć, a gdy już się uda, to felgi nachodzą na piasty tylko ok. 5mm i to już po dokręceniu śrub (które no ta bene też mało się wkręcają przez to, że alufelga jest dużo głębsza od stalówki).

Niby jakoś te koła się trzymają, ale mam wątpliwości, czy to aby na pewno bezpieczne.
Jeśli ktoś się zetknął z podobnym problemem i go rozwiązał, to będę wdzięczny za jakieś wskazówki.

Pozdrawiam serdecznie :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 maja 2019, 19:58

karoleczko, to są ori felgi od 80 i nie bardzo wiem dlaczego u ciebie nie nachodzą dobrze jak twierdzisz. Sam mam te felgi i nie zauważyłem żadnego problemu z tym.
A jakie masz szpilki, może za krótkie?
Zmierz średnicę otworu i piasty, może masz tam jakąś rzeźbę chodź nie bardzo mi się chce w to wierzyć.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 maja 2019, 23:05

Pewnie mu chodzi o pierścień centrujacy w piaście że z przodu jest wystający 5mm to i do felgi 5mm wchodzą a felga jest w tym miejscu sporo gruba otwór centrujący i to ledwo co trzyma w porównaniu z tyłem gdzie pierścień centrujący jest sporo wyższy w piaście.

Chyba ze zle zrozumiałem bo ciężko trochę go zrozumieć. A jak dobrze zrozumiałem to spokojnie jak sama nazwa wskazuje to tylko pierścień centrujacy on nie ma za zadanie trzymać koła śruby trzymają koło.

karoleczko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 mar 2017, 16:07
Lokalizacja: Mińsk Maz.

Post autor: karoleczko » 10 maja 2019, 16:57

Jarewa, dokładnie o to mi chodziło, dzięki bardzo :)

śruby również mogę pozostawić te same, co przy stalówkach? :)

pozdrawiam

Sando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 314
Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
Imię: Jac
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: Sando » 10 maja 2019, 18:43

karoleczko pisze:śruby również mogę pozostawić te same, co przy stalówkach?
Tak. W Audi 80 B4, Audi 100 C4, Audi A6 C4 te same szpilki są do felg stalowych i aluminiowych.
B2 CY
B4 1Z
Dużo literatury motoryzacyjnej:
http://chomikuj.pl/chomikos21

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 maja 2019, 19:48

Tak wyprostuje by ktoś nie błądził
Sando pisze:Tak. W Audi 80 B4, Audi 100 C4, Audi A6 C4 te same szpilki są do felg stalowych i aluminiowych.
Tylko do ori alufelg, w przypadku alufelg innych firm śruby sa inne stożkowe.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 maja 2019, 07:39

Pierścień centrujący na piaście tylko centruje, jak kolega wyżej wspomniał, ważne że jest.
A szpilki to szpilki, a śruby to śruby, nie mylcie tego.

Śruby do felg Audi mają okrągłe przetłoczenia na łbie, a felgi innych marek często mają stożkowe przetłoczenia. Nie wolno tego mylić, bo się potrafią odkręcić, jak założycie jedne do drugich.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 maja 2019, 08:21

A co ty Adam pozbyles się ABT? 😉 I na Suzuki się przesiadles?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 maja 2019, 08:57

ABT do końca roku chyba będzie, bo nie mam prawa na niego narzekać, najkochańsze auto jakie miałem.
Chociaż, gdyby trafił się kupiec to puszczę.
A sukę kupiłem bo ZAWSZE chciałem mieć moto , i kiedy jak nie teraz, młodszy nie będę. ;)
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga