Witam serdecznie,
ostatnio wymieniłem felgi stalowe na aluminiowe, konkretnie na takie:
Z tyłem poszło gładko, ale z przodu trzeba się nieźle natrudzić, żeby je założyć, a gdy już się uda, to felgi nachodzą na piasty tylko ok. 5mm i to już po dokręceniu śrub (które no ta bene też mało się wkręcają przez to, że alufelga jest dużo głębsza od stalówki).
Niby jakoś te koła się trzymają, ale mam wątpliwości, czy to aby na pewno bezpieczne.
Jeśli ktoś się zetknął z podobnym problemem i go rozwiązał, to będę wdzięczny za jakieś wskazówki.
Pozdrawiam serdecznie
[B4, 2.0 ABK] Problem z założeniem alufelg
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 25 mar 2017, 16:07
- Lokalizacja: Mińsk Maz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
karoleczko, to są ori felgi od 80 i nie bardzo wiem dlaczego u ciebie nie nachodzą dobrze jak twierdzisz. Sam mam te felgi i nie zauważyłem żadnego problemu z tym.
A jakie masz szpilki, może za krótkie?
Zmierz średnicę otworu i piasty, może masz tam jakąś rzeźbę chodź nie bardzo mi się chce w to wierzyć.
A jakie masz szpilki, może za krótkie?
Zmierz średnicę otworu i piasty, może masz tam jakąś rzeźbę chodź nie bardzo mi się chce w to wierzyć.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Pewnie mu chodzi o pierścień centrujacy w piaście że z przodu jest wystający 5mm to i do felgi 5mm wchodzą a felga jest w tym miejscu sporo gruba otwór centrujący i to ledwo co trzyma w porównaniu z tyłem gdzie pierścień centrujący jest sporo wyższy w piaście.
Chyba ze zle zrozumiałem bo ciężko trochę go zrozumieć. A jak dobrze zrozumiałem to spokojnie jak sama nazwa wskazuje to tylko pierścień centrujacy on nie ma za zadanie trzymać koła śruby trzymają koło.
Chyba ze zle zrozumiałem bo ciężko trochę go zrozumieć. A jak dobrze zrozumiałem to spokojnie jak sama nazwa wskazuje to tylko pierścień centrujacy on nie ma za zadanie trzymać koła śruby trzymają koło.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 25 mar 2017, 16:07
- Lokalizacja: Mińsk Maz.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Pierścień centrujący na piaście tylko centruje, jak kolega wyżej wspomniał, ważne że jest.
A szpilki to szpilki, a śruby to śruby, nie mylcie tego.
Śruby do felg Audi mają okrągłe przetłoczenia na łbie, a felgi innych marek często mają stożkowe przetłoczenia. Nie wolno tego mylić, bo się potrafią odkręcić, jak założycie jedne do drugich.
A szpilki to szpilki, a śruby to śruby, nie mylcie tego.
Śruby do felg Audi mają okrągłe przetłoczenia na łbie, a felgi innych marek często mają stożkowe przetłoczenia. Nie wolno tego mylić, bo się potrafią odkręcić, jak założycie jedne do drugich.