Witajcie, problem jest powszechny i znany a ja jestem na etapie kompletowania części.
Zamówiłem nowy zawór n75 u znajomego w sklepie motoryzacyjnym na który musiałem czekać 2 dni. Dzisiaj go odebrałem i nie jestem pewien tego co dostałem. A dokładniej odebrałem coś takiego:
Jak się domyślam numer części jest pod tą naklejką, a powinien to być nr. "028906283". Nie sprawdzę tego.
Mocowanie różni się, po wyszukiwaniu widocznego numeru 7.01805.01.0... W opisach nie dostrzegam silnika 1z tylko jakieś 1.8t czy też inne, nawet wolnossace jednostki...
Cały myk polega na tym że nie mogę go po prostu podmienić bo wiem że zostaną w nim ślady oleju a wtedy nici ze zwrotu.
Czy ktoś może stwierdzić, że to co jest na zdjęciu jest kompatybilne z silnikiem w b4 na pierburgu?
Druga historia dotyczy sztangi w turbinie t15. Chciałem kupić nową, ponoć nie są dostępne. Dowiedziałem się również by szukać jej po nr. 028 145 716 i nie widzę tego w PL a jedynie na e-bay itd...
Jak to z tym jest? Czy dobrze szukam?
Trzecia sprawa, prawdopodobnie odma jest wszystkiemu winna i jestem w trakcie poszukiwania OCT. Jest tego sporo, w różnych cenach a ja nie wiem co jest warto kupic. Sugestie mile widziane.
Cały ten problem z doładowaniem chciałem kiedyś zrobić po kosztach i na używanych częściach. Na dziś dzień mam zupełnie inne podejście, koncepcja się zmieniła a silnik został zbadany od dołu po górę. Docieranie zakończone. Teraz czas na osprzęt. A czasu ostatnio mało, więc zwracam się do was. Pozdrawiam.
[B4 1.9 1Z] Kilka pytań o pierburgu
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
1ndygo, _powitania
Jeśli wtyczka jest prostokątna w tym N75 i pasuje , to zawór będzie spełniał swoje zadanie.
Po co chcesz zmieniać gruszkę turbo :?:
Co do OCT , to szukaj taki który ma średnice króćców jak ori średnica na tym separatorze odmy na pokrywie zaworów.
Nie może być mniejsza średnica , żeby nie powstawało dodatkowe ciśnienie.
Możesz zamontować też nowszą odmę ze zbiorniczkiem np od AVG.
Odcinkę masz przy 120-tu ???
Jeśli wtyczka jest prostokątna w tym N75 i pasuje , to zawór będzie spełniał swoje zadanie.
Po co chcesz zmieniać gruszkę turbo :?:
Co do OCT , to szukaj taki który ma średnice króćców jak ori średnica na tym separatorze odmy na pokrywie zaworów.
Nie może być mniejsza średnica , żeby nie powstawało dodatkowe ciśnienie.
Możesz zamontować też nowszą odmę ze zbiorniczkiem np od AVG.
Co dokładnie dzieje Ci się z autem :?:1ndygo pisze:Cały ten problem z doładowaniem chciałem kiedyś zrobić po kosztach i na używanych częściach.
Odcinkę masz przy 120-tu ???
Wtyczka pasuje, podmieniłem wężyki na nowe, notlauf zażegnany. Samochód jednak nadal ma muła, zwlaszcza gdy porównam go do 90 konnej b5... hmm.Krzysiek 84 pisze:Jeśli wtyczka jest prostokątna w tym N75 i pasuje , to zawór będzie spełniał swoje zadanie.
I tu nasuwa się temat gruszki turbo.
Wydaje mi się że nie pracuje ona prawidłowo. Podczas próby rozruszania gruszki sączyla się z niej bardzo gęsta maź olejopodobna zbierajaca się tam od wielu lat. Robiłem to już jakiś czas temu przy okazji remontu gdy miałem wyjęte kolektory. Po wyciśnięciu mazi samochód odzyskał nieco elastyczności, przestał się męczyć i drgać podczas przyspieszania. Dziś gruszka znowu ma w sobie syf jak mniemam...Po co chcesz zmieniać gruszkę turbo
Temat odmy robi się dosyć poważny. Zauważyłem że olej wywala mi nie tylko przy samym separatorze ale i bagnetem. A odma w styczniu była czyszczona hmm...
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Jak masz olej w gruszce , to też nie dokońca może działac ona poprawnie .
Poluzuj kontrę , odkręć mocowanie gruszki od muszli turbo i obróć gruszkę tak by króciec był na dole i naciągaj i upuszczaj gruszkę by olej cały wyrzuciło z niej, potem poskładaj wszystko do kupy.
Jak mocno wydobywają się opary po wyjęciu bagnetu , to masz już spore przedmuchy do skrzyni korbowej.
Poluzuj kontrę , odkręć mocowanie gruszki od muszli turbo i obróć gruszkę tak by króciec był na dole i naciągaj i upuszczaj gruszkę by olej cały wyrzuciło z niej, potem poskładaj wszystko do kupy.
Jak mocno wydobywają się opary po wyjęciu bagnetu , to masz już spore przedmuchy do skrzyni korbowej.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko