Witam,
jak w temacie od kilku dni zauważyłem że tylne koła mi lekko hamują. Dzieje sie to tylko jak przejade ponad 10 km.
Gdy jade do pracy (5km) problem nie wystepuje. Gdy kola zaczynaja blokowac czuje jakbym ciagna dosc ciezka przyczepkę. Wczoraj z tylnego prawego koła już smierdziało okładzinami.
Po zatrzymaniu przednie felgi zimne, lewa tylna goraca a prawa parzy.
Od czego zacząć ogledziny?
[B4 2.0 ABK] Tylne koła lekko hamują, gorące felgi
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Zacząć od wymiany łożysk z tyłu, bo w obecnych już smar do tego wyparował i się rozlecą jak nie teraz to zaraz.
Teraz jeśli chodzi o układ hamulcowy to zaczynasz od odkręcenia zacisku od prowadnic i oceny czy te prowadnice jeszcze pracują bez oporu i ewentualnie czy nie są krzywe, następnie próba wyciągnięcia klocków skończy się na trzaskaniu ich młotkiem bo pewnie siedzą przyklejone rdzą w jarzmach - na 90% są do wymiany bo spalone.
Przy okazji sprawdzasz jeszcze stan tłoczków(Jakimś cieńkim śrubokrętem bez ostrych rantów podważasz gumkę osłaniającą), odpowietrzenie układu hamulcowego i drożność(Tutaj po odkręceniu odpowietrznika powinien jakoś lecieć płyn metodą grawitacji, u mnie tak było), czy układ ręcznego odbija i działa prawidłowo.
Teraz jeśli chodzi o układ hamulcowy to zaczynasz od odkręcenia zacisku od prowadnic i oceny czy te prowadnice jeszcze pracują bez oporu i ewentualnie czy nie są krzywe, następnie próba wyciągnięcia klocków skończy się na trzaskaniu ich młotkiem bo pewnie siedzą przyklejone rdzą w jarzmach - na 90% są do wymiany bo spalone.
Przy okazji sprawdzasz jeszcze stan tłoczków(Jakimś cieńkim śrubokrętem bez ostrych rantów podważasz gumkę osłaniającą), odpowietrzenie układu hamulcowego i drożność(Tutaj po odkręceniu odpowietrznika powinien jakoś lecieć płyn metodą grawitacji, u mnie tak było), czy układ ręcznego odbija i działa prawidłowo.
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Wszystko tam się mogło stać, wymieniłem prawie wszystkie możliwości. Pamiętaj że metal się rozszerza pod wpływem temperatury i też te klocki w jarzmach jako tako na zimno coś tam się ruszą(na siłę), ale jak się to lekko zagrzeje to się blokuje całkowicie. Zapowietrzenie też jest możliwe, szczególnie jak płyn był wymieniany lata temu i jest tam woda to też takie rzeczy mogą się dziać.
Zacznij od tego co napisałem, czyli próby wyciągnięcia klocków - w 95% przypadkach przy wymianie starych klocków trzeba było młotkiem je wybijać, a powinny bardzo lekko się poruszać a nawet mieć jakiś luz
Zacznij od tego co napisałem, czyli próby wyciągnięcia klocków - w 95% przypadkach przy wymianie starych klocków trzeba było młotkiem je wybijać, a powinny bardzo lekko się poruszać a nawet mieć jakiś luz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 91
- Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Podkarpackie
Sorry ze odpisuje pozno ale zawsze..
Klocki faktycznie były pozapiekane wiec powyjmowalem je, wyczyscilem cale jarzma, zaciski, wszystko spsikalem WD i takim preparatem do mycia hamulcow. Po zlozeniu przez jeden dzień jeszcze kola byly cieple, lecz juz nie gorace. Po zrobieniu trasy 100 km problem odpuscił calkowicie. Nic nie trzyma, koła zimne.
I zauwazylem ze reczny zaczął szybciej lapac, wczesniej lapał na 2 zabku, teraz juz trzyma od 1 choc nic nie regulowalem w linkach.
Klocki faktycznie były pozapiekane wiec powyjmowalem je, wyczyscilem cale jarzma, zaciski, wszystko spsikalem WD i takim preparatem do mycia hamulcow. Po zlozeniu przez jeden dzień jeszcze kola byly cieple, lecz juz nie gorace. Po zrobieniu trasy 100 km problem odpuscił calkowicie. Nic nie trzyma, koła zimne.
I zauwazylem ze reczny zaczął szybciej lapac, wczesniej lapał na 2 zabku, teraz juz trzyma od 1 choc nic nie regulowalem w linkach.