Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Próba regulacji gazu

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Miniekzgr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 27 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Gryfino

[B4 2.0 ABT] Próba regulacji gazu

Post autor: Miniekzgr » 18 maja 2019, 01:36

Panowie potrzebuję pomocy.Po wizycie u klku gazowników postanowiłme sam zabrać się za regulację gazu ponieważ w tej chwili spalanie przy delikatnej nodze w trybie mieszanym wynosi 14L.Czy zamiast teg krokowca(foto) mogę założyć zwykłą srubę regulującą przepływ gazu? Na moim krokowcu tej sruby nie da rady ruszyć.Dodam,że układ zapłonowy sprawny,acz kolwiek czytałem,ze za duże spalanie może być odpowedzialny któryś z czujników i nie pamietam czy niebieski czy czarny?Pozdrawiam.
Obrazek

BLUE 80B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Krzywiń

Post autor: BLUE 80B4 » 18 maja 2019, 19:45

Ja bym na twoim miejscu nieruszal gazu dobry gazownik powinien ci ustawic według ustawien na spacjalnym przyrzadzie , samemu mozna wiecej problemow zrobic...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 maja 2019, 19:59

Miniekzgr, a co to ten tryb mieszany, bo to różnie ludzie to interpretują i ile km jednorazowo?

Awatar użytkownika
Miniekzgr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 27 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Miniekzgr » 19 maja 2019, 13:46

PieterB pisze:Miniekzgr, a co to ten tryb mieszany, bo to różnie ludzie to interpretują i ile km jednorazowo?
170kilometrow 70%po mieście reszta poza terenem zabudowanym ,biegi do 2,5tys maksymalnie 110kmh

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 maja 2019, 18:19

Miniekzgr, ale odcinki po ile? 3-5 km więcej? bo to też ma znaczenie. Inna sprawa że to i tak ciut za dużo jak mi się wydaje.
Miniekzgr pisze:biegi do 2,5tys
to nie disel by tak jeździć ;-) a spalanie wcale przez taką jadę nie będzie mniejsze.
Jeśli nikt nie potrafi ci tego wyregulować to możesz se założyć śrubę ale czy będziesz umiał to sam wyregulować. Bo teoretycznie spalanie przy tej instalacji powinieneś mieć mniejsze a niżeli przejście na I gen.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 27 maja 2019, 09:48

A ja polecam pracę od podstaw.
Szczegółowe i wnikliwe(wnikliwe to nie psikanie Plakiem "bo tak się robi") sprawdzenie dolotu, odmy, osobiście wyjąłbym membrany i wyczyścił(wymył porządnie reduktor) lub wymienił. Sprawdzenie pianą instalacji(po stronie ciśnienia, zwłaszcza). Sprawdzenie czy elektrycznie wszystko działa(krokowce i inne pierdoły). Filtr powietrza -lekceważony, a czasem tam doniczkę można zrobić.
Sam widziałem ostatnio u kumpla w warsztacie w stosunkowo młodym aucie zawalony syfem.
Oprócz tego sprawdzenie czy auto się dobrze toczy(czy np. hamulce nie trzymają). A potem dopiero regulacje.
Może być usterka mechaniczna/elektryczna czy zużycie i memłając wszelkie regulacje dołożymy sobie tylko roboty. Zamiast korekty po likwidacji usterki będzie trzeba szukać ustawień od podstaw.

A swoją drogą -jak nie sekwencja to BLOS. Tak bym to widział i tak przez lata robiłem ale oczywiście każdy ma swoje bushido.
PieterB pisze:to nie disel by tak jeździć
Po to Bóg stworzył skrzynię biegów aby z niej korzystać prawda?
Wielocylindrowe silniki o niskim wysileniu, elastyczne i wołkowate fajnie się czują w takim zakresie obrotów ale tutaj jak piszesz -raczej bym się średnich obrotów trzymał.
Marek T. -mój kolega z pracy wiecznie mnie pouczał jak się jeździ. "Jo bym o ciebie auta nie kupił, bo je zabijosz". KAŻDE jakie miał przez te lata co pracowaliśmy razem wysypywał silnikowo.
40km/h i "pionteczka, bo tak mało pali" . Można było tryby w skrzyni liczyć na słuch, od wibracji nadwozia kobietom oczy mgłą zachodziły stres_

Mamy mieć poczucie lekkości pracy silnika i przemieszczania auta. Niekiedy ludziom w sprawnym jeżdżeniu właśnie obrotomierz przeszkadza...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 maja 2019, 19:24

miron72 pisze:A swoją drogą -jak nie sekwencja to BLOS. Tak bym to widział i tak przez lata robiłem ale oczywiście każdy ma swoje bushido.
w abt to raczej sekwencja odpada ;-)
miron72 pisze:PieterB napisał/a:
to nie disel by tak jeździć


Po to Bóg stworzył skrzynię biegów aby z niej korzystać prawda?
Wielocylindrowe silniki o niskim wysileniu, elastyczne i wołkowate fajnie się czują w takim zakresie obrotów ale tutaj jak piszesz -raczej bym się średnich obrotów trzymał.
tak, zgadza się po to jest skrzynia, ale abt dobrze jedzie w przedziale 2500-3500 obrotów a nawet do 4000 i o to mi chodziło. SPalanie nie będzie wcale większe a czasem nawet można się miło zaskoczyć.
Kręcenie do 5000/6000 obr to jest bez sensu tak samo jak zmiana biegów przy 2-2,5 tyś.
Oczywiście czasem można lub jest to w jakiś tam sposób uzasadnione bo i mnie się zdarza ale nie cały czas.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 27 maja 2019, 20:57

PieterB pisze: w abt to raczej sekwencja odpada ;-)
Heh, mój błąd. Nie wiem czemu myślałem, że to ABK. ABT to i BLOS nie ma co się silić. Poza jakimiś mitomanami powszechnie jasny temat, że to gazowy banał. Oczywiście trzeba coś o emulacji sondy wiedzieć....
PieterB pisze:
tak, zgadza się po to jest skrzynia, ale abt dobrze jedzie w przedziale 2500-3500 obrotów a nawet do 4000 i o to mi chodziło. .
No mnie też tylko coś niejasno się wyraziłem. Poniedziałek i pisanie z pracy :-D
Nie ma co mulić silnika, pałować też nie ma zbytnio po co. Zresztą pojęcie obrotów użytecznych można znaleźć nawet w książkach z 60 lat i niżej.
Płynna jazda w odpowiednim zakresie jest przyjemna i wydajna = ekonomiczna i zdrowa dla silnika.
Muli? Redukcja. Znosi się obrotami? Bieg wyżej...

Awatar użytkownika
Miniekzgr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 27 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Miniekzgr » 29 maja 2019, 21:03

Dzisiaj pozmieniałem oleje filtry i faktycznie coś przy dolocie jest kombinowane .Powymieniam te wszystkie rury i zobaczymy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl