[B4 2.0 ABK] Wgięty próg od lewarka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07
[B4 2.0 ABK] Wgięty próg od lewarka
Witam,
podnosząc auto auto lewarkiem i wymieniając łącznik stabilizatora po skończonej robocie zauważyłem, że wgiął mi się lekko próg, przy okazji lekko naderwała się konserwacja. Co dziwne na drugim progu, ale z tyłu jest podobnie, ale to już nie moja zasługa, tak już kupiłem. Samochód oczywiście był lewarowany we wzmocnionym miejscu progu, a obok dla bezpieczeństwa podłożony był pieniek, ale jakaś część siły opierała się na lewarku. Te progi tak łatwo się wginają, czy może ja coś źle zrobiłem?
Na zdjęciu jest to słabo widoczne, ale próg się ewidentnie wgniótł
https://tufotki.pl/e8QHH
podnosząc auto auto lewarkiem i wymieniając łącznik stabilizatora po skończonej robocie zauważyłem, że wgiął mi się lekko próg, przy okazji lekko naderwała się konserwacja. Co dziwne na drugim progu, ale z tyłu jest podobnie, ale to już nie moja zasługa, tak już kupiłem. Samochód oczywiście był lewarowany we wzmocnionym miejscu progu, a obok dla bezpieczeństwa podłożony był pieniek, ale jakaś część siły opierała się na lewarku. Te progi tak łatwo się wginają, czy może ja coś źle zrobiłem?
Na zdjęciu jest to słabo widoczne, ale próg się ewidentnie wgniótł
https://tufotki.pl/e8QHH
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
mnie to nie wygląda na próg od audi 80...powinno to wyglądać zupełnie inaczej ....nie widać wzmocnionego "rantu " na lewarek ...widać za to jakieś dziwne "lepiszcza " co sugerowalo by jakieś ingerencje "blacharskie" ...albo zrobiłeś tak zdjęcie że nie można rozpoznać ,albo masz coś pokombinowane ....przy ori progach ze wzmocnieniem w audi 80 nie ma prawa nic się "powgniatać " przy podnoszeniu auta ori lewarkiem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1066
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Też uważam, że to gruba rzeźba. Powinieneś mieć wystającą pionowo blachę - miejsce łączeń kilku blach, o czym wspomniał kolega wyżej, a ja tu na podstawie zdjęcia widzę na gładko zagiętą blachę. Na Twoim miejscu zdjąłbym zaślepki progów i obejrzał wszystko z obu stron endoskopem. Dalej idąc, oglądaj podwozie pod kątem podobnych śladów napraw. Wtedy wyciągnij wnioski i dobrze sobie przemyśl, czy dalej chcesz mieć to auto.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07
Blacha jest tylko sporo w swoim życiu przez różnego rodzaje podnośniki i się trochę rozwarstwiła. Według mnie to progi są oryginalne. Samochód nie raz oglądałem od spodu i nie widziałem żadnych śladów napraw. Dodaję kilka nowych zdjęć.
https://tufotki.pl/URfJC
Nie wiem czy to było winą, ale samochód podnosiłem kilka cm od tego kwadracika oznaczającego wzmocnienie właśnie przez ten przeszkadzający rozwarstwiony zgrzew i się trochę z nim szarpałem, ale mimo wszystko trochę mnie zdziwiło to wgniecenie. Może rzeczywiście coś w środku się dzieję
https://tufotki.pl/URfJC
Nie wiem czy to było winą, ale samochód podnosiłem kilka cm od tego kwadracika oznaczającego wzmocnienie właśnie przez ten przeszkadzający rozwarstwiony zgrzew i się trochę z nim szarpałem, ale mimo wszystko trochę mnie zdziwiło to wgniecenie. Może rzeczywiście coś w środku się dzieję
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
kolego też jestem zdania jak koledzy wyżej pisali że albo coś tu źle zrobiłeś fotkę albo faktycznie masz coś nie ten teges.
Tak wygląda próg w audi 80 z uchwytem do podnoszenia auta i zakładania lewarka. Troszkę też źle widać ale nie chciało mi się lewarować auto by zrobić lepiej.
Widać natomiast wypust taki na którym zakłada się podnośnik i nie zdarzyło mi się jeszcze by się wgniótł z tego powodu.
Nie w audi 80!
Tak wygląda próg w audi 80 z uchwytem do podnoszenia auta i zakładania lewarka. Troszkę też źle widać ale nie chciało mi się lewarować auto by zrobić lepiej.
Widać natomiast wypust taki na którym zakłada się podnośnik i nie zdarzyło mi się jeszcze by się wgniótł z tego powodu.
Nie w audi 80!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07
Już zgłupiałem, sam mam wątpliwości . Wstawiam zdjęcia lewego i prawego progu.
https://tufotki.pl/IBuQS
Przedostatnie zdjęcie to prawy przód, a ostatnie lewy przód.
https://tufotki.pl/IBuQS
Przedostatnie zdjęcie to prawy przód, a ostatnie lewy przód.
Progi 99% oryginał.
Nie zawracałbym sobie głowy tym, że minimalnie naderwałeś konserwację, będziesz miał co najwyżej rdzawy nalot. To co jest głębiej za zgrzewem blach pod lewarek (czyli fragment już podłogi) faktycznie jest wgięte. Wg mnie uszkodzenie powstałe albo w wyniku niewłaściwego podparcia, albo w czasie jazdy.
Z ciekawości na jakim podłożu podnosiłeś auto?
Nie zawracałbym sobie głowy tym, że minimalnie naderwałeś konserwację, będziesz miał co najwyżej rdzawy nalot. To co jest głębiej za zgrzewem blach pod lewarek (czyli fragment już podłogi) faktycznie jest wgięte. Wg mnie uszkodzenie powstałe albo w wyniku niewłaściwego podparcia, albo w czasie jazdy.
Z ciekawości na jakim podłożu podnosiłeś auto?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1066
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Faktycznie to wygląda na oryginał. Pierwsze foto było z takiego rzutu zrobione, że wyglądało na jedną lekko tylko wygiętą powierzchnię.
Z mojej strony jedynie zasugeruję endoskop. Po skonczonej inspekcji dobrze zabezpiecz otwór zdjętej zaślepki technologicznej, jeśli choć trochę ta masa by odprysła np. beżowym poliuretanem.
Lewawek na pewno pasuje do progu? Powinien w zasadzie największy nacisk wywierać na ten zgrzew, a nie do poszycia (które rzecz jasna nie jest z blachy 3 mm), na pierwszym zdjęciu wygląda jakby ów podnośnik miał za głębokie gniazdo na łączenie blach.
Swoją drogą lewarek pantografowy nadaje się tylko "na wszelki wypadek", zawsze lepiej podnieść przynajmniej dobrze zabezpieczoną żabą z miękkim klockiem, ale i tak taki awaryjny podnośnik musi być dobrze dopasowany.
Z mojej strony jedynie zasugeruję endoskop. Po skonczonej inspekcji dobrze zabezpiecz otwór zdjętej zaślepki technologicznej, jeśli choć trochę ta masa by odprysła np. beżowym poliuretanem.
Lewawek na pewno pasuje do progu? Powinien w zasadzie największy nacisk wywierać na ten zgrzew, a nie do poszycia (które rzecz jasna nie jest z blachy 3 mm), na pierwszym zdjęciu wygląda jakby ów podnośnik miał za głębokie gniazdo na łączenie blach.
Swoją drogą lewarek pantografowy nadaje się tylko "na wszelki wypadek", zawsze lepiej podnieść przynajmniej dobrze zabezpieczoną żabą z miękkim klockiem, ale i tak taki awaryjny podnośnik musi być dobrze dopasowany.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07
Samochód stał na trawniku, a pod lewarek podłożyłem deskę. Co do lewarka, to jest fabryczny od Audi. Plan działania jest taki, zdejmę zaślepkę i zobaczę co się dzieje w środku.
Edit
Udało mi się znaleźć stare zdjęcie progów sprzed prawie roku, jeszcze przed tym jak znajomy psiknął mi te progi na czarno. Ciężko stwierdzić po tym ujęciu, ale być może te wgniecienie już było, tylko na nie nie zwróciłem wcześniej uwagi, a teraz tylko naruszyłem konserwację :oops: .
https://tufotki.pl/dMfUf
Edit
Udało mi się znaleźć stare zdjęcie progów sprzed prawie roku, jeszcze przed tym jak znajomy psiknął mi te progi na czarno. Ciężko stwierdzić po tym ujęciu, ale być może te wgniecienie już było, tylko na nie nie zwróciłem wcześniej uwagi, a teraz tylko naruszyłem konserwację :oops: .
https://tufotki.pl/dMfUf