Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B2 KV] Problem z temperaturą silnika.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
ogród-lca
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 28 kwie 2016, 15:28
Lokalizacja: Legnica

[B2 KV] Problem z temperaturą silnika.

Post autor: ogród-lca » 13 cze 2019, 11:37

Mam problem z temp cieczy na zegarach jak się nagrzeje mam ponad 100 stopni a jak jadę szybciej to nawet pod 110 podchodzi, wentylator co chwilę włącza się na kilka sekund i się wyłącza . Wcześniej wszystko było OK auto trzymało temp troszkę ponad 90 stopni na wskaźniku wentylator też włączał się co chwile i wyłączał , miałem robiony silnik i od remontu tak się zaczęło dziać przy okazji też założyłem nową chłodnicę, wymieniłem też czujnik od temp na króćcu , ale bez rezultatu dziwne bo po mimo wskazania ponad 100 stopni płyn się nie gotuje. Ostatnio wymieniłem termostat i nic sie nie zmieniło temp trzyma ponad 100 stopni na zegarze , ale co mnie zdziwiło termostat jest na 87 stopni wiec jeśli jest dobry to przy temp 90 stopni wąż powinien się robić gorący a u mnie wąż robi się gorący jak temp na zegarze przekroczy 100 stopni , czy jest możliwe żeby stało się coś z zegarem , z elektryką i temp płynu jest OK a zegar przekłamuje o 10-15 stopni na + ? Dodam że wentylator włącza się jak temp przekroczy 100 stopni a wcześniej włączał się po przekroczeniu 90 .
Ostatnio zmieniony 13 cze 2019, 14:40 przez ogród-lca, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 cze 2019, 14:42

ogród-lca, moim zdanie masz porostu gówniany czujnik.
WRC is for boys.
Group B was for men.

ogród-lca
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 28 kwie 2016, 15:28
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ogród-lca » 13 cze 2019, 17:20

Kolego czujnik był praktycznie nowy , ale jak od remontu silnika temp była za wysoko to pierwsze co wymieniłem czujnik , ale objawy są identyczne jak na poprzednim, dalej wymieniłem termostat i też nic się nie poprawiło.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 cze 2019, 07:21

ogród-lca, to że nowy to jeszcze o niczym nie świadczy ;-) kiedyś 4 kupiłem i dopiero 5 był dobry.
Ewentualnie sprawdź temperaturę pirometrem.
WRC is for boys.
Group B was for men.

ogród-lca
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 28 kwie 2016, 15:28
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ogród-lca » 14 cze 2019, 09:36

To może inaczej jeśli nie czujnik to co ??, bo tak możemy gdybać że nowy też może by wadliwy więc trzeba kupić kolejnych 5 i wymieniać aż będzie dobry, ja bym bardziej skłaniał się ku wskaźnikom , w liczniku jest taki regulator napiecia może to on ?.
Sprawdziłem termometrem laserowym temperaturę krócca przy głowicy gdzie są czujniki temp i temp krócca na pracującym silniku wynosiła 83 stopnie a zegar w liczniku pokazywał 100 stopni.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 cze 2019, 10:04

ogród-lca, stabilizator możesz sprawdzić - ma mieć 10V na wyjściu. Ale ręczej to raczej nie to, gdyż najczęściej wówczas zaniża a nie zawyża no i do tego są problemy ze wskaźnikiem paliwa . Aczkolwiek nie zaszkodzi, i sprawdzić. Czujnik też można by sprawdzić tylko nie wiem czy znajdą się parametry porównawcze.

A temat miliony jest na forum bo ten problem tyczy się wszystkich 80 a nie tylko twojej.
WRC is for boys.
Group B was for men.

ogród-lca
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 28 kwie 2016, 15:28
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ogród-lca » 14 cze 2019, 10:33

A od czego jest drugi czujnik przy króccu jeden jest u góry biały idą do niego 2 przewody i drugi jest u dołu krócca czarny jeden przewód .

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 cze 2019, 10:34

ogród-lca, nie znam akurat tego silnika ale podejrzewam że to na kjetroniku więc 2 pewnie jest do kompa. Chyba że to jakiś gaźnik to wówczas może do czegoś innego np ssania elektronicznego itp.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 cze 2019, 10:48

Stare styki stara i stalacja mało prawdopodobne by oszukiwala na plus tu raczej wina termostat albo czujnik.

ogród-lca
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 28 kwie 2016, 15:28
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ogród-lca » 14 cze 2019, 11:40

Jarewa pisze:Stare styki stara i stalacja mało prawdopodobne by oszukiwala na plus tu raczej wina termostat albo czujnik.
Czujnik wymieniony, termostat wymieniony żadnej różnicy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga