Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[B2 KV] Problem z temperaturą silnika.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
ogród-lca
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 28 kwie 2016, 15:28
Lokalizacja: Legnica

[B2 KV] Problem z temperaturą silnika.

Post autor: ogród-lca » 13 cze 2019, 11:37

Mam problem z temp cieczy na zegarach jak się nagrzeje mam ponad 100 stopni a jak jadę szybciej to nawet pod 110 podchodzi, wentylator co chwilę włącza się na kilka sekund i się wyłącza . Wcześniej wszystko było OK auto trzymało temp troszkę ponad 90 stopni na wskaźniku wentylator też włączał się co chwile i wyłączał , miałem robiony silnik i od remontu tak się zaczęło dziać przy okazji też założyłem nową chłodnicę, wymieniłem też czujnik od temp na króćcu , ale bez rezultatu dziwne bo po mimo wskazania ponad 100 stopni płyn się nie gotuje. Ostatnio wymieniłem termostat i nic sie nie zmieniło temp trzyma ponad 100 stopni na zegarze , ale co mnie zdziwiło termostat jest na 87 stopni wiec jeśli jest dobry to przy temp 90 stopni wąż powinien się robić gorący a u mnie wąż robi się gorący jak temp na zegarze przekroczy 100 stopni , czy jest możliwe żeby stało się coś z zegarem , z elektryką i temp płynu jest OK a zegar przekłamuje o 10-15 stopni na + ? Dodam że wentylator włącza się jak temp przekroczy 100 stopni a wcześniej włączał się po przekroczeniu 90 .
Ostatnio zmieniony 13 cze 2019, 14:40 przez ogród-lca, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 cze 2019, 14:42

ogród-lca, moim zdanie masz porostu gówniany czujnik.

ogród-lca
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 28 kwie 2016, 15:28
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ogród-lca » 13 cze 2019, 17:20

Kolego czujnik był praktycznie nowy , ale jak od remontu silnika temp była za wysoko to pierwsze co wymieniłem czujnik , ale objawy są identyczne jak na poprzednim, dalej wymieniłem termostat i też nic się nie poprawiło.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 cze 2019, 07:21

ogród-lca, to że nowy to jeszcze o niczym nie świadczy ;-) kiedyś 4 kupiłem i dopiero 5 był dobry.
Ewentualnie sprawdź temperaturę pirometrem.

ogród-lca
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 28 kwie 2016, 15:28
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ogród-lca » 14 cze 2019, 09:36

To może inaczej jeśli nie czujnik to co ??, bo tak możemy gdybać że nowy też może by wadliwy więc trzeba kupić kolejnych 5 i wymieniać aż będzie dobry, ja bym bardziej skłaniał się ku wskaźnikom , w liczniku jest taki regulator napiecia może to on ?.
Sprawdziłem termometrem laserowym temperaturę krócca przy głowicy gdzie są czujniki temp i temp krócca na pracującym silniku wynosiła 83 stopnie a zegar w liczniku pokazywał 100 stopni.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 cze 2019, 10:04

ogród-lca, stabilizator możesz sprawdzić - ma mieć 10V na wyjściu. Ale ręczej to raczej nie to, gdyż najczęściej wówczas zaniża a nie zawyża no i do tego są problemy ze wskaźnikiem paliwa . Aczkolwiek nie zaszkodzi, i sprawdzić. Czujnik też można by sprawdzić tylko nie wiem czy znajdą się parametry porównawcze.

A temat miliony jest na forum bo ten problem tyczy się wszystkich 80 a nie tylko twojej.

ogród-lca
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 28 kwie 2016, 15:28
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ogród-lca » 14 cze 2019, 10:33

A od czego jest drugi czujnik przy króccu jeden jest u góry biały idą do niego 2 przewody i drugi jest u dołu krócca czarny jeden przewód .

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 cze 2019, 10:34

ogród-lca, nie znam akurat tego silnika ale podejrzewam że to na kjetroniku więc 2 pewnie jest do kompa. Chyba że to jakiś gaźnik to wówczas może do czegoś innego np ssania elektronicznego itp.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8425
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 cze 2019, 10:48

Stare styki stara i stalacja mało prawdopodobne by oszukiwala na plus tu raczej wina termostat albo czujnik.

ogród-lca
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 28 kwie 2016, 15:28
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ogród-lca » 14 cze 2019, 11:40

Jarewa pisze:Stare styki stara i stalacja mało prawdopodobne by oszukiwala na plus tu raczej wina termostat albo czujnik.
Czujnik wymieniony, termostat wymieniony żadnej różnicy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl