[all b4] linka otwarcia maski - jak to działa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 AGG+lpg
- Lokalizacja: Legnica
Ez smar sylikonowy z PTFE i nasmaruj zaczepy w masce tam gdzie jest sprężyna wciśnij to i po całej bieżni tego mechanizmu nałóż smar następnie mechanizm w pasie.
Zasada działania tego mechanizmu jest taka ze pancerz opiera sie o tę sprężynę blokującą maskę (strona kierowcy), a drugi koniec czyli linka zapiera sie o drugą sprężynę blokującą maskę (strona filtra powietrza), jeśli sprężyna jedna z nich stawia wiekszy opor niż druga to tak sie wlasnie dzieje.
Zasada działania tego mechanizmu jest taka ze pancerz opiera sie o tę sprężynę blokującą maskę (strona kierowcy), a drugi koniec czyli linka zapiera sie o drugą sprężynę blokującą maskę (strona filtra powietrza), jeśli sprężyna jedna z nich stawia wiekszy opor niż druga to tak sie wlasnie dzieje.
W takim razie co po stronie pasażera moze stawiac za duży opór? Wszystkie elementy całej tej układanki zlane ostro smarem silikonowym w sprayu i nic to nie dalo. Który element mam wg Ciebie nasmarowac, trzpien ze sprężyną wchodzący w dziure w pasie przednim czy drut Który przytrzymuje ten bolec przy zamkniętej masce? Ogólnie to juz te elementy smarowałem dlatego mam nadzieje że jeszcze ktoś coś podrzuci
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 AGG+lpg
- Lokalizacja: Legnica
W pasie są plastikowe elementy w których powinna być linka prawdopodobnie jak ktoś zakładał pas mogł niepoprawnie ułożyć tę linkę i wtedy za bardzo linka będzie trzeć miedzy blokadami
Ostatnio zmieniony 15 cze 2019, 19:16 przez Kogutiru, łącznie zmieniany 1 raz.
To nie to, dzisiaj sam ściągałem pas przedni i te plastiki wypinałem a później linkę wpinałem spowrotem i jak było przed tak jest i po. Wszystko wysmarowane aż się świeci. Jak ciągnę linkę ręcznie pod maską to druty trzymające się otwierają jak trzeba.Kogutiru pisze:W pasie są plastikowe elementy w których powinna być linka prawdopodobnie jak ktoś zakładał pas mogł niepoprawnie ułożyć tę linkę i wtedy za bardzo linka będzie trzeć miedzy blokadami
Dodam, że problem nie istnieje w tym przypadku "od zawsze", zaczęło się jakiś czas temu a auto mam kilka lat, dlatego moje podejrzenia padają na rozciągniętą linkę...Tyle tylko że jak ją naciągam to pręty mi nie trzymają maski, nie mogę samemu złapać takiego momentu żeby była linka naciągnięta i jednocześnie pręty zamknięte
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
odbijaki się reguluje prawo lewo góra doł i dodadkowo więcej mniej wystające praktycznie w każda stronę idzie.
Spróbuj pierw odbijak praw ciut wystawic by był mniejszy opór na sprzynie w nim ale porównuj wystawane maski by pasowało do błotnika.
Tam pod sprężyna niby podkładka niby na klucz to nakrętka kontrująca ja sie popucza i wtedu mozna odbijak regulować w kazda strone a jak się chce wydłużyć skrucić to trzeba trzpien wykrecić lub wkrecić ale zeby ta nakretka kontrujaca stała w miejscu.
Spróbuj pierw odbijak praw ciut wystawic by był mniejszy opór na sprzynie w nim ale porównuj wystawane maski by pasowało do błotnika.
Tam pod sprężyna niby podkładka niby na klucz to nakrętka kontrująca ja sie popucza i wtedu mozna odbijak regulować w kazda strone a jak się chce wydłużyć skrucić to trzeba trzpien wykrecić lub wkrecić ale zeby ta nakretka kontrujaca stała w miejscu.
Niestety regulacja odbijaka nie daje nic, chyba że zmianę na gorsze. Wobec tego mam prośbę, czy ktoś dobry, kto u siebie ma poprawnie działającą maską, może mi zmierzyć, ile wystaje odbijak od strony pasażera? I drugie pytanko - prośba o zdjęcie linki, tzn jak wygląda od przelotki w grodzi do pierwszego mechanizmu (odcinek z pancerzem), żebym sobie porównał, jak by ktoś mógł jeszcze zdjęcie zakończenia linki przy odbijaku pasażera wstawić to w goóle byłoby ekstra
Witam
Wymieniałem błotnik kierowcy i mam następujący problem z maską:
-po każdym otwarciu maski pancerz z linką przesuwają sie w stronę przodu auta przez co gdy zamknę maskę to prawy zamek trzyma a lewy nie do końcaa. Po otwarciu widać ze zamek prawy jest bardziej "wysunięty" niż lewy. Jak naciągnę pancerz z linką w stronę wnętrza auta to znowu jest ok, klapa się zamyka aż do kolejnego otwarcia.
Pytanie brzmi - jak zamocowany jest ten pancerz żeby nie przesuwał sie przy otwieraniu maski ? Coś go trzyma przy błotniku czy jak ?
Wymieniałem błotnik kierowcy i mam następujący problem z maską:
-po każdym otwarciu maski pancerz z linką przesuwają sie w stronę przodu auta przez co gdy zamknę maskę to prawy zamek trzyma a lewy nie do końcaa. Po otwarciu widać ze zamek prawy jest bardziej "wysunięty" niż lewy. Jak naciągnę pancerz z linką w stronę wnętrza auta to znowu jest ok, klapa się zamyka aż do kolejnego otwarcia.
Pytanie brzmi - jak zamocowany jest ten pancerz żeby nie przesuwał sie przy otwieraniu maski ? Coś go trzyma przy błotniku czy jak ?
Kogutiru, uczepiłeś się tego oporu a ja wcale nigdzie nie napisałem, że nie sprawdzę/nie sprawdziłem/nie mam z kim - sprawdzone - oporu nie ma ani w tym miejscu na Twoim rysunku ani w zasadzie nigdzie indziej na całym biegu linki. Dlatego właśnie poszukuję innych ewentualnych rozwiązań problemu Jarewa, dzięki. A jeszcze tak na logikę, teoretycznie-jeśli odbijak nie wybija maski to żeby lepiej wybijał powinienem go skrócić czy wydłużyć? Na moje chyba skrócić bo wtedy będzie większe napięcie sprężyny i lepiej wybije maskę. Chyba że źle myślę?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
No żle myślisz bo jak go skrócisz to jest potrzebna większa siłą na lince bo zatrzask mocniej trzyma, jak wydłużysz to siła na zatrzasku mniejsza. Ale ta regulacja to też regulacja wysokości maski do błotnika. wiec nie można tym sobie o tak kręcić bo trzeba wziąć pod uwagę właśnie wysokość maski do błotników.
On ma być luźny.GerB3 pisze:Pytanie brzmi - jak zamocowany jest ten pancerz żeby nie przesuwał sie przy otwieraniu maski ? Coś go trzyma przy błotniku czy jak ?
Czyli wychodzi na to że linka blokuje sie w pancerzu i przesuwa razem z nim.Jarewa pisze:On ma być luźny.
Wg Etki jest to taka linka, ale z kolei w opisie pisze ze to do 100 i A6 - może ktoś potwierdzić ze pasuje do B3?
https://autowanda.pl/czesc/linka-pokryw ... -707,31gks