Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.8 AAH] kontrolka oleju

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
walles
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 cze 2012, 22:10

[b4 2.8 AAH] kontrolka oleju

Post autor: walles » 16 cze 2019, 09:08

Witam panowie ,
pól roku temu spełniłem swoje marzenia i kupiłem Coupe quattro 2.8 , ale wczoraj pojawił się problem , zapala mi się kontrolka oleju , dodam że przejrzałem wszystkie tematy , ale nie otrzymałem odpowiedzi do końca .

A więc tak , auto odpala bez problemu , ciśnienie na dodatkowych zegarach na zimnym , wolne obroty 4,5 przy 2000obr/min MAX , przy rozgrzanym silniku obroty jałowe trochę ponad 2, przy 2000obr/min ponad 4 ,

problem polega na tym że gdy odpalam silnik kontrolka oleju nie świeci , ale gdy ruszę po chwili zapala się powyżej 2000obr , ale gdy puszczę gaz gaśnie poniżej 1500 obr , dodatkowo zauważyłem , że po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym wskazówka ciśnienia oleju faluje od 2 do 2,2 bara .

Dodam jeszcze że auto jest z 93 roku , sprowadzone ze Szwajcarji , przebieg 294tys , bardzo zadbane jak na ten przebieg ,

Pomóżcie panowie , czy to tylko czujnik , czy może pompa kończy się ze względu na przebieg , czy może zaworki albo jeszcze co innego , dodam że nic w silniku nie puka nie facuje , czy nie szarpię

Z góry dziękuje i proszę o pomoc

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 cze 2019, 09:25

walles, nie wiem jak ty przeglądałeś te tematy ale problem na pewno był opisywany i to nie raz.
Moim zdaniem przyczyny szukaj w wiązce do czujnika(najczęściej wsuwki się urywają lub nie łączą dobrze) albo czujniku to najczęstsze przyczyny.

Nie zaszkodziło by też zmierzyć jakimś zewnętrznym czujnikiem by się upewnić.

walles
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 cze 2012, 22:10

Post autor: walles » 16 cze 2019, 09:30

dzięki za odpowiedź , czytałem tematy ale zastanawia mnie to falowanie wskaźnika ciśnienia , czy to nie objaw podtartej pompy , ale zrobie jak napisałeś na początek sprawdzę czujniki

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 cze 2019, 09:31

Jak zapala się zawsze powyżej 2kRPM to może być winny ten mały czujnik ciśnienia oleju z jednym przyłączem (1.8 bara). Czujnik w bańce z dwoma przyłączami zapala kontrolkę gdy ciśnienie spadnie poniżej 0,3 bara na każdych obrotach a drugim przyłączem wysyła informacje na dodatkowe zegary.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 cze 2019, 11:31

Dla aah jest 2.5bar czujnik czerwony.

Jak masz klimę to masz przesr..... będzie ciężko wpiąć manometr zamiast czujnika. A jak ci się uda to się nie przestrasz w v6 panują tam całkiem inne ciśnienia niż w 4cyl..

Falowanie również może wskazywać na uszkodzenie banki... Nic dziwnego ze przy V6 się często psują albo fiksują banka ma zakres do 5bar a w silniku dochodzi do 7bar..

walles
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 cze 2012, 22:10

Post autor: walles » 16 cze 2019, 17:55

dzięki Panowie za wszelką pomoc , odpiąłem wszystkie kabelki popsikałem sprayem na styki , i kontrolka zgasła , ale fakt że przez kompresor klimy dojście do tego czerwonego czujnika dramat , jeszcze raz dzięki za szybką odpowiedź

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl