Witam panowie ,
pól roku temu spełniłem swoje marzenia i kupiłem Coupe quattro 2.8 , ale wczoraj pojawił się problem , zapala mi się kontrolka oleju , dodam że przejrzałem wszystkie tematy , ale nie otrzymałem odpowiedzi do końca .
A więc tak , auto odpala bez problemu , ciśnienie na dodatkowych zegarach na zimnym , wolne obroty 4,5 przy 2000obr/min MAX , przy rozgrzanym silniku obroty jałowe trochę ponad 2, przy 2000obr/min ponad 4 ,
problem polega na tym że gdy odpalam silnik kontrolka oleju nie świeci , ale gdy ruszę po chwili zapala się powyżej 2000obr , ale gdy puszczę gaz gaśnie poniżej 1500 obr , dodatkowo zauważyłem , że po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym wskazówka ciśnienia oleju faluje od 2 do 2,2 bara .
Dodam jeszcze że auto jest z 93 roku , sprowadzone ze Szwajcarji , przebieg 294tys , bardzo zadbane jak na ten przebieg ,
Pomóżcie panowie , czy to tylko czujnik , czy może pompa kończy się ze względu na przebieg , czy może zaworki albo jeszcze co innego , dodam że nic w silniku nie puka nie facuje , czy nie szarpię
Z góry dziękuje i proszę o pomoc
[b4 2.8 AAH] kontrolka oleju
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
walles, nie wiem jak ty przeglądałeś te tematy ale problem na pewno był opisywany i to nie raz.
Moim zdaniem przyczyny szukaj w wiązce do czujnika(najczęściej wsuwki się urywają lub nie łączą dobrze) albo czujniku to najczęstsze przyczyny.
Nie zaszkodziło by też zmierzyć jakimś zewnętrznym czujnikiem by się upewnić.
Moim zdaniem przyczyny szukaj w wiązce do czujnika(najczęściej wsuwki się urywają lub nie łączą dobrze) albo czujniku to najczęstsze przyczyny.
Nie zaszkodziło by też zmierzyć jakimś zewnętrznym czujnikiem by się upewnić.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Dla aah jest 2.5bar czujnik czerwony.
Jak masz klimę to masz przesr..... będzie ciężko wpiąć manometr zamiast czujnika. A jak ci się uda to się nie przestrasz w v6 panują tam całkiem inne ciśnienia niż w 4cyl..
Falowanie również może wskazywać na uszkodzenie banki... Nic dziwnego ze przy V6 się często psują albo fiksują banka ma zakres do 5bar a w silniku dochodzi do 7bar..
Jak masz klimę to masz przesr..... będzie ciężko wpiąć manometr zamiast czujnika. A jak ci się uda to się nie przestrasz w v6 panują tam całkiem inne ciśnienia niż w 4cyl..
Falowanie również może wskazywać na uszkodzenie banki... Nic dziwnego ze przy V6 się często psują albo fiksują banka ma zakres do 5bar a w silniku dochodzi do 7bar..