[B3 2.2 KV] Problem z pompą wspomagania?
- KonradoMoreno
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 30 lip 2015, 11:19
[B3 2.2 KV] Problem z pompą wspomagania?
Cześć
Od około miesiąca mam następujący problem w Audi 90 B3, przy maksymalnym skręcaniu kierownicą w lewo słychać coś w rodzaju szumu, tarcia które też trochę czuć na kierownicy. Przy maksymalnym skręcaniu w prawo nic takiego się nie dzieje. Mechanik specjalizujący się w Audi stwierdził że to pompa wspomagania, argumentował to tym że przy maksymalnym skręcaniu w lewo i w prawo pompa "syczy" tak specyficznie "dmucha". Jak myślicie, ma rację? Jeśli tak to pojawia się moje drugie pytanie odnośnie tego czy taką pompę regenerować czy kupić nową-mam okazję taką pompę nabyć lecz ta jak i każda inna z pewnego źródła nie występuje z kołem pasowym, a "mój" mechanik twierdzi że może być problem z tym żeby to koło pasowe przełożyć, a po drugie ciężki to temat bo trzeba je naprasować itp. Jak to jest z tymi pompami, dlaczego nie występują razem z tym kołem pasowym by można było je od razu założyć do auta?
Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam
Od około miesiąca mam następujący problem w Audi 90 B3, przy maksymalnym skręcaniu kierownicą w lewo słychać coś w rodzaju szumu, tarcia które też trochę czuć na kierownicy. Przy maksymalnym skręcaniu w prawo nic takiego się nie dzieje. Mechanik specjalizujący się w Audi stwierdził że to pompa wspomagania, argumentował to tym że przy maksymalnym skręcaniu w lewo i w prawo pompa "syczy" tak specyficznie "dmucha". Jak myślicie, ma rację? Jeśli tak to pojawia się moje drugie pytanie odnośnie tego czy taką pompę regenerować czy kupić nową-mam okazję taką pompę nabyć lecz ta jak i każda inna z pewnego źródła nie występuje z kołem pasowym, a "mój" mechanik twierdzi że może być problem z tym żeby to koło pasowe przełożyć, a po drugie ciężki to temat bo trzeba je naprasować itp. Jak to jest z tymi pompami, dlaczego nie występują razem z tym kołem pasowym by można było je od razu założyć do auta?
Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
A poziom oleju to ty sprawdził??
Nowej pompy nie kupisz....
Ja bym na razie olał temat zamontuj na zbiorniku magnesy neodymne obowiązkowo co pół roku zmiana oleju i płukanie zbiornika to co magnes wyłapie. BYć może jak bedą dobre waruki pompa sobie dotrze gładzie i sie uciszy.
Nowej pompy nie kupisz....
Ja bym na razie olał temat zamontuj na zbiorniku magnesy neodymne obowiązkowo co pół roku zmiana oleju i płukanie zbiornika to co magnes wyłapie. BYć może jak bedą dobre waruki pompa sobie dotrze gładzie i sie uciszy.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2019, 21:44 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.
- KonradoMoreno
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 30 lip 2015, 11:19
- KonradoMoreno
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 30 lip 2015, 11:19
Wychodzi na to że mogę mieć możliwość kupna nowej ZF.Jarewa pisze:A poziom oleju to ty sprawdził??
Nowej pompy nie kupisz....
Ja bym na razie olał temat zamontuj na zbiorniku magnesy neodymne obowiązkowo co pół roku zmiana oleju i płukanie zbiornika to co magnes wyłapie. BYć może jak bedą dobre waruki pompa sobie dotrze gładzie i sie uciszy.
Mam tą Audi około 4 lat niecałe i przyznam że jeżdzę na tym oleju co jest, nie zmieniałem. Jutro wrzucę fotki, po prostu pytam o ten montaż koła pasowego bo mechanik twierdzi że jest wprasowywane, mi też się wydaje że jest na śrubach...Jarewa pisze:A kiedy olej wymieniałeś?
W sumie nie wiem dokładnie jakie jest rozwiazenie w pompie w 2.2 KV ale w innych autach jest koło przykręcane zdjecia byś rzucił
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
No jak masz jakieś dobre znajmości u producenta to tak bo nowa kosztuje ponad 2tyś. a te w sklepach to są pompy po regeneracji..KonradoMoreno pisze:Wychodzi na to że mogę mieć możliwość kupna nowej ZF.
Wrzuć fotki bo w zwykłych b3 i b4 ori pompa koło jest wymienialne na śrubki
Jak nie wymieniałeś oleju to trzeba by było przepłukać układ z dwa razy jakimś najtańszym olejem.
- KonradoMoreno
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 30 lip 2015, 11:19
Podsyłam zdjęcia pompy, po dzisiejszej rozmowie z mechanikiem wyszło na to że się nie zrozumieliśmy i ostatecznie doszliśmy do wniosku że to koło pasowe jest na śrubach, on miał jakieś inne na myśli, nie wiem które ale jakieś miał. Jaki olej polecilibyście do zalania nowej pompy i jaki olej do przepłukania układu? Mi ktoś polecił ATF II Mineral czerwony. Ile potrzeba oleju do zalania układu wspomagania?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Do przepłukania zalej najtańszy do skrzyń automatycznych litr wystarczy oczywiscie mi nie chodzi o to by wlać/wylać trzeba tak z 50km najlepiej po mieście by sporo kręcić prawo lewo obowiazkowo neodymny musi być wtedy uważaj bo może się pogorszyć wspomaganie na najtanszym oleju . Docelowy febi zileony mineralny.
pompa standardowa jak u wszystkich...
pompa standardowa jak u wszystkich...
- KonradoMoreno
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 30 lip 2015, 11:19
Ponoć Febi zielony mineralny 6162 jest polecany? Czyli pompa o takim symbolu: 050145155A podejdzie?
Edit: Jak coś to mam do sprzedania nową pompę wspomagania prosto z pudełka, a w sumie w pudełku oryginał ZF 7681 502 109 do silników 5 cylindrowych, pompa z dwuletnią gwarancją. W moim przypadku okazało się że ta w samochodzie jest sprawna, problem leży gdzie indziej, a ja pośpieszyłem się z zakupem.
Edit: Jak coś to mam do sprzedania nową pompę wspomagania prosto z pudełka, a w sumie w pudełku oryginał ZF 7681 502 109 do silników 5 cylindrowych, pompa z dwuletnią gwarancją. W moim przypadku okazało się że ta w samochodzie jest sprawna, problem leży gdzie indziej, a ja pośpieszyłem się z zakupem.