[B4 2.0 ABK] Spalanie detonacyjne
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
A dodając gazu na postoju też masz ten dźwięk z wciśniętym jak i puszczonym pedale sprzęgła? Weź go dokładnie posłuchaj, może masz te dżwięki niezależnie od obciążenia.
Druga sprawa - test młoteczkowy. Pisał o nim kiedyś czarekj. Zrób go bezwzględnie od tego, kiedy te stuki występują. Czyli lampa w dłoń i na biegu jałowym opukujesz lekko małym młotkiem przez rurkę blok w okolicach czujnika. Komputer w trybie normalnej pracy powinien zareagować opóźniając zapłon. Wykluczy to możliwy tu brak reakcji ECU na spalanie stukowe.
Druga sprawa - test młoteczkowy. Pisał o nim kiedyś czarekj. Zrób go bezwzględnie od tego, kiedy te stuki występują. Czyli lampa w dłoń i na biegu jałowym opukujesz lekko małym młotkiem przez rurkę blok w okolicach czujnika. Komputer w trybie normalnej pracy powinien zareagować opóźniając zapłon. Wykluczy to możliwy tu brak reakcji ECU na spalanie stukowe.
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Nie ma żadnych dźwięków. To jest na 100% spalanie stukowe, ponieważ jak już wspominałem po odpięciu czujnika spalania stukowego oraz obciążeniu silnika słychać wtedy to głośniej i w ciągu. Natomiast z czujnikiem jest to po prostu "zzz" i cisza po sekundzie.
Wieczorem spróbuje zrobić ten test młoteczkowy. Kiedyś pamiętam robiłem to na słuch nie bylo żadnej reakcji silnika. Tym razem sprawdzę lampą czy coś tam się dzieje z zapłonem po "stukaniu"
[ Dodano: 2019-06-11, 21:33 ]
Miałem małą eksplozje chłodnicy pod maską więc sprawdzę jutro haha
[ Dodano: 2019-06-23, 19:56 ]
Przepraszam, że dopiero teraz ale nie miałem zbytnio czasu.
Dzisiaj znalazłem przełamany wężyk podciśnienia "Kolektor --> Regulator ciśnienia paliwa" ale zbytnio to chyba nie przyniosło efektów. Czujnik niebieski podmieniony też nic.
Przyjechał kolega z forum Kogutiru, robiliśmy test młoteczkowy u mnie jak i u niego i jakoś to nie przynosiło zmian w pracy silnika ani na lampie ani na VAGu.
Przejechał się ze mną chyba z dobre 20min jeździliśmy i ten dźwięk oboje usłyszeliśmy parę raz. Jak na złość prawie to nie występowało.
Mam pytanie czy hydrauliczny popychacz pod mocnym obciążeniem może wydać z siebie taki szelest metaliczny ( nawet nie wiemy do czego ten dźwięk porównać ).
Wieczorem spróbuje zrobić ten test młoteczkowy. Kiedyś pamiętam robiłem to na słuch nie bylo żadnej reakcji silnika. Tym razem sprawdzę lampą czy coś tam się dzieje z zapłonem po "stukaniu"
[ Dodano: 2019-06-11, 21:33 ]
Miałem małą eksplozje chłodnicy pod maską więc sprawdzę jutro haha
[ Dodano: 2019-06-23, 19:56 ]
Przepraszam, że dopiero teraz ale nie miałem zbytnio czasu.
Dzisiaj znalazłem przełamany wężyk podciśnienia "Kolektor --> Regulator ciśnienia paliwa" ale zbytnio to chyba nie przyniosło efektów. Czujnik niebieski podmieniony też nic.
Przyjechał kolega z forum Kogutiru, robiliśmy test młoteczkowy u mnie jak i u niego i jakoś to nie przynosiło zmian w pracy silnika ani na lampie ani na VAGu.
Przejechał się ze mną chyba z dobre 20min jeździliśmy i ten dźwięk oboje usłyszeliśmy parę raz. Jak na złość prawie to nie występowało.
Mam pytanie czy hydrauliczny popychacz pod mocnym obciążeniem może wydać z siebie taki szelest metaliczny ( nawet nie wiemy do czego ten dźwięk porównać ).
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Tylko słychać to szybko np 3 razy w ciągu sekundy
Wykonałem logi grupy 004
*Wiadomość skopiowana z fb, którą pisałem do znajomego
Logi wykonałem
3 Pierwsze logi wykonane mniej więcej 1500-3500 III bieg ( na miare możliwości zrobić to bezpiecznie samemu w czasie jazdy ) Podczas których bynajmniej nie słyszałem spalania stukowego
2 następne wykonane podczas takiego zwykłego przyspieszania z 1 aż do 4 biegu. Tutaj już coś się powoli odzywało szczególnie po zapięciu kolejnego biegu ( 2,3 bieg najbardziej ) I wciśnięciu gazu przy ok 2000RPM. Pare razy zabrzęczało z pod maski podczas wykonywania tych dwóch ostatnich logów.
1. http://vaglogger.apphb.com/log/5d0fda788a19a9a420b872b2
2. http://vaglogger.apphb.com/log/5d0fda788a19a9a420b872b3
3. http://vaglogger.apphb.com/log/5d0fda788a19a9a420b872b2
Oraz te dwa ostatnie
1. http://vaglogger.apphb.com/log/5d0fda788a19a9a420b872b4
2. http://vaglogger.apphb.com/log/5d0fda798a19a9a420b872b5
Wykonałem logi grupy 004
*Wiadomość skopiowana z fb, którą pisałem do znajomego
Logi wykonałem
3 Pierwsze logi wykonane mniej więcej 1500-3500 III bieg ( na miare możliwości zrobić to bezpiecznie samemu w czasie jazdy ) Podczas których bynajmniej nie słyszałem spalania stukowego
2 następne wykonane podczas takiego zwykłego przyspieszania z 1 aż do 4 biegu. Tutaj już coś się powoli odzywało szczególnie po zapięciu kolejnego biegu ( 2,3 bieg najbardziej ) I wciśnięciu gazu przy ok 2000RPM. Pare razy zabrzęczało z pod maski podczas wykonywania tych dwóch ostatnich logów.
1. http://vaglogger.apphb.com/log/5d0fda788a19a9a420b872b2
2. http://vaglogger.apphb.com/log/5d0fda788a19a9a420b872b3
3. http://vaglogger.apphb.com/log/5d0fda788a19a9a420b872b2
Oraz te dwa ostatnie
1. http://vaglogger.apphb.com/log/5d0fda788a19a9a420b872b4
2. http://vaglogger.apphb.com/log/5d0fda798a19a9a420b872b5
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
xRead, w sumie nic nie widać, chodź ten zapłon jest jakoś dość mało wyprzedzany bo tak góra do 23-24 gdzieś ze dwa razy się zdarzyło że ciut więcej ale w sumie nie wiem jakie ma to znaczenie. Moim zdaniem nie powinno mi to występować spalanie stukowe.
Zwykle ciut więcej tak do 30 czasem nawet więcej przy tych obrotach rzędu 4-5 tyś, chodź vag zwykle tylko do ok 30 pokazuje ale to już czasem też i od kabla zależy.
Próbowałeś może ciut więcej ustawić np 7-8 stopni?
Zwykle ciut więcej tak do 30 czasem nawet więcej przy tych obrotach rzędu 4-5 tyś, chodź vag zwykle tylko do ok 30 pokazuje ale to już czasem też i od kabla zależy.
Próbowałeś może ciut więcej ustawić np 7-8 stopni?
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Podmieniałem ECU, Odpinałem sondę lambdę i bez efektów. Opoźniłem bardzo delikatnie aparat zapłonowy, sprawdziłem lampą wyszło ok. 2' wyprzedzenia ( bym próbował ustawić na 4/5 ale nie miałem nikogo kto by pomógł trzymać obroty ) No i spalania stukowego już nie słychać - więc to było na pewno to. Szkoda już było mi słuchać tego jak silnik się męczy ale pytanie gdzie leży problem hmm... Myślę poczekać z tym do ściągnięcia głowicy i zobaczyć jak będzie po oczyszczeniu z nagarów itd. Może tam jest problem.
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Dzisiaj jeszcze zrobiłem logi na podmienionym ECU
Grupa 001 - Na jałowych obrotach. Nie ma za małego czasu wtrysku czasem ?
http://vaglogger.apphb.com/log/5d111c908a19a92184577403
Grupa 004 - Podczas obciażenia
http://vaglogger.apphb.com/log/5d111c8e8a19a92184577401
Oraz tutaj podczas kolejnego normalnego przyspieszania w którym było słychać spalanie stukowe
http://vaglogger.apphb.com/log/5d111c908a19a92184577402
Na tych 2 stopniach znikło to całkowicie. Zapłon opóźniłem dlatego, że dziś zrobiło się gorąco na dworze i występowało bardzo często. Jakiś pomysł Pieter ? Bo serio to już jakiś czeski film ...
Grupa 001 - Na jałowych obrotach. Nie ma za małego czasu wtrysku czasem ?
http://vaglogger.apphb.com/log/5d111c908a19a92184577403
Grupa 004 - Podczas obciażenia
http://vaglogger.apphb.com/log/5d111c8e8a19a92184577401
Oraz tutaj podczas kolejnego normalnego przyspieszania w którym było słychać spalanie stukowe
http://vaglogger.apphb.com/log/5d111c908a19a92184577402
Na tych 2 stopniach znikło to całkowicie. Zapłon opóźniłem dlatego, że dziś zrobiło się gorąco na dworze i występowało bardzo często. Jakiś pomysł Pieter ? Bo serio to już jakiś czeski film ...
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
xRead, patrząc po wykresie sondy co coś ze składem mieszanki jest coś nie ten teges. Czas wtrysku króciutki ale taki też nie raz widywałem i auta chodziły ok.
Nie zdarzyło mi się taka sytuacja jak u Ciebie i bym musiał komuś cofać zapłon - nigdy.
A spróbuj mi zrobić log na wolnych i w czasie jazdy grupy - razem 004 i 001 tam gdzie jest wykres z czasów wtrysku i sonda.
Bo tak po za tym nic nie widać specjalnego - i ecu nawet razu nie próbował cofać zapłonu tak jakby w ogóle nie widział tu żadnego spalania detonacyjnego.
Apropos testu młoteczkowego to też kiedyś robiłem próby i bez efektu
Nie zdarzyło mi się taka sytuacja jak u Ciebie i bym musiał komuś cofać zapłon - nigdy.
A spróbuj mi zrobić log na wolnych i w czasie jazdy grupy - razem 004 i 001 tam gdzie jest wykres z czasów wtrysku i sonda.
Bo tak po za tym nic nie widać specjalnego - i ecu nawet razu nie próbował cofać zapłonu tak jakby w ogóle nie widział tu żadnego spalania detonacyjnego.
Apropos testu młoteczkowego to też kiedyś robiłem próby i bez efektu
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Wykonałem tak jak PieterB chciałeś logi statyczne oraz dynamiczne grupy 001 oraz 004 przy zapłonie ustawionym na 2'
Statyczne
001: http://vaglogger.apphb.com/log/5d1269098a19a98e607d9f2e
004: http://vaglogger.apphb.com/log/5d1269098a19a98e607d9f2d
Dynamiczne
001: http://vaglogger.apphb.com/log/5d1269098a19a98e607d9f2b
004: http://vaglogger.apphb.com/log/5d1269098a19a98e607d9f2c
Co do pytania Jarewy:
Nie sprawdzałem mu kompresji, ponieważ nie mam czym. Silnik kupowałem u gościa w okolicach Gorzowa Wielkopolskiego. Znalazłem go w internecie, facet miał sporo silników do 80tki. Jak wymieniałem silnik głowicy nie ruszałem. Jest jeszcze org. uszczelka pod głowicą, która mi się coraz bardziej poci po stronie kanału między 2 a 3 cylindrem oraz zauważyłem też na rogu od strony rozrządu a kolektorem wydechowym. Dlatego w lipcu biorę się za głowicę części już kupione. Jedyne co wymieniałem to uszczelniacze zaworowe bez demontażu głowicy, ponieważ wciągał 400ml/1000km aż kopcił na niebiesko. Po wymianie uszczelniaczy zużycie oleju spadło na 0,5L/8000km 5W40. Coraz bardziej podejrzewam nagar w komorze spalania czy coś, nie wiem o co już tu chodzi. Jak wyjechałem od ciebie było wszystko ok. Zaczęło się w tych upałach co teraz są.
Statyczne
001: http://vaglogger.apphb.com/log/5d1269098a19a98e607d9f2e
004: http://vaglogger.apphb.com/log/5d1269098a19a98e607d9f2d
Dynamiczne
001: http://vaglogger.apphb.com/log/5d1269098a19a98e607d9f2b
004: http://vaglogger.apphb.com/log/5d1269098a19a98e607d9f2c
Co do pytania Jarewy:
Nie sprawdzałem mu kompresji, ponieważ nie mam czym. Silnik kupowałem u gościa w okolicach Gorzowa Wielkopolskiego. Znalazłem go w internecie, facet miał sporo silników do 80tki. Jak wymieniałem silnik głowicy nie ruszałem. Jest jeszcze org. uszczelka pod głowicą, która mi się coraz bardziej poci po stronie kanału między 2 a 3 cylindrem oraz zauważyłem też na rogu od strony rozrządu a kolektorem wydechowym. Dlatego w lipcu biorę się za głowicę części już kupione. Jedyne co wymieniałem to uszczelniacze zaworowe bez demontażu głowicy, ponieważ wciągał 400ml/1000km aż kopcił na niebiesko. Po wymianie uszczelniaczy zużycie oleju spadło na 0,5L/8000km 5W40. Coraz bardziej podejrzewam nagar w komorze spalania czy coś, nie wiem o co już tu chodzi. Jak wyjechałem od ciebie było wszystko ok. Zaczęło się w tych upałach co teraz są.
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Już też myślałem, że gdy ma 6' układ tłokowo-korbowy jest bardziej obciążony i stuka jakaś panewka, sworzeń, luz tłok-cylinder ale wątpie... te elementy wydają inny dźwięk oraz zapewne bym usłyszał to na jakichś podjazdach czy coś.
Już się chyba boje ściągać z niego głowicę żebym nie ujrzał czegoś co mnie zniechęci do ponownego montażu haha.
PS: Dodam, że jak wracałem z podłączonym laptopem na grupie 004 czasem się pojawiało jakieś 2.4 ATDC potem znów przeskakiwało na dajmy na to 22.0 BTDC, o co z tym chodzi ?
Gdy jest ustawiony na 2' przed GMP, czas wtrysku wynosi teraz 2.00ms przedtem 1.50ms oraz przepływka była 17,2% a wczoraj jakoś 15% gdy było 6' hmm ...
Kogutirowi ustawiałem nawet 12' i nic nie było takiego słychać.
Już się chyba boje ściągać z niego głowicę żebym nie ujrzał czegoś co mnie zniechęci do ponownego montażu haha.
PS: Dodam, że jak wracałem z podłączonym laptopem na grupie 004 czasem się pojawiało jakieś 2.4 ATDC potem znów przeskakiwało na dajmy na to 22.0 BTDC, o co z tym chodzi ?
Gdy jest ustawiony na 2' przed GMP, czas wtrysku wynosi teraz 2.00ms przedtem 1.50ms oraz przepływka była 17,2% a wczoraj jakoś 15% gdy było 6' hmm ...
Kogutirowi ustawiałem nawet 12' i nic nie było takiego słychać.