[B4 2.0 ABK] Spalanie detonacyjne
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
U mnie test działa na biegu jałowym, bo z tatką lampą żeśmy świecili i pukaliśmy przez breszkę przy czujniku - reaguje. Komp silnika oczywiście odblokowany, w stanie normalnej pracy, auto wyprodukowane 05.1993.PieterB pisze:Apropos testu młoteczkowego to też kiedyś robiłem próby i bez efektu
Poza tą uwagą to w zasadzie już nie jestem w stanie pomóc, zresztą Autor tutaj pisał, że jest gorzej jak odpina czujnik stukowy, co trochę mnie dziwi, chyba że zbyt delikatnie używa młotka w trakcie próby.
Szczerze mówiąc myślałem, że problem będzie podobny jak u mnie, lecz ja miałem po rozgrzaniu dźwięk pukania, terkotania w zasadzie słyszalny tylko przy wzroście obrotów i na 1800-2200 rpm. Panewki wymienione, nic to nie dało. I tak zrobiłem z tym pukaniem prawie 40 tys. km. Co ciekawe jak raz mi pompa oleju zastrajkowała to i tak potem wzrostu stukotu nie sĺyszałem. Dopiero niedawno zmiana stosowanego oleju na inny, ale także 10W40 niemal zupełnie rozwiązała problem, przy okazji spadło mi zużycie oleju.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
samo na luzie?(w logach nic nie widać takiego), czy przy dodawaniu gazu? bo jeśli przy przyspieszaniu to to normalny objawxRead pisze:PS: Dodam, że jak wracałem z podłączonym laptopem na grupie 004 czasem się pojawiało jakieś 2.4 ATDC potem znów przeskakiwało na dajmy na to 22.0 BTDC, o co z tym chodzi ?
przepływka ma dość spory wpływ na zapłon , możesz ją dla pewności podmienić jak masz od kogo - chodź tu w logach jest ok więc ją wykluczam aczkolwiek podmienić nie zaszkodzi dla pewnościxRead pisze:Gdy jest ustawiony na 2' przed GMP, czas wtrysku wynosi teraz 2.00ms przedtem 1.50ms oraz przepływka była 17,2% a wczoraj jakoś 15% gdy było 6' hmm ...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Można też po otwarciu pokrywy filtra powietrza sprawdzić płynność działania klapy i odczyty na włączonym zapłonie i zatrzymanym silniku precyzyjnie przy powolnym ręcznym poruszaniu klapą czy nie ma żadnych przerw oraz odczyt czujnika temperatury powietrza wlotowego, potem na dowolnych wartościach powyżej zera poruszać wtyczkami, kablami czy nic nie przerywa, lekko opukać przepływomierz itd. Tak samo sprawdzić TPS. Wtedy nie trzeba podmieniać ww. czujników.PieterB pisze:przepływka ma dość spory wpływ na zapłon , możesz ją dla pewności podmienić jak masz od kogo - chodź tu w logach jest ok więc ją wykluczam aczkolwiek podmienić nie zaszkodzi dla pewności
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Przepływki mam jeszcze dwie w zapasie więc mogę je podmienić.
Jutro umówiłem się ze znajomym mechanikiem na pomiar ciśnienia sprężania, zobaczymy co wyjdzie aż jestem ciekaw.
te ATDC to chyba było podczas lekkiego przyspieszania albo jakiś błąd w VAGu po prostu.
Mam pytanie trochę odbiegające od tematu...
1. Czy po demontażu głowicy rozebrać ją na części pierwsze oraz wszystko posprawdzać, wyczyścić itd ? Czy wystarczy tylko splanowanie jeśli nie ma z nią problemów ?
2. Ile razy bezpiecznie można planować głowicę w ABK ? Mam jeszcze kilka głowic w zapasie tylko nie wiem czy były planowane czy nie.. Tak to bym po prostu oddał na szlifiernie i podmienił głowicę na drugą. Tylko w swoim wiem, że nigdy nie była ściągana i nie wiem co tu rozsądniej zrobić.
Jutro umówiłem się ze znajomym mechanikiem na pomiar ciśnienia sprężania, zobaczymy co wyjdzie aż jestem ciekaw.
te ATDC to chyba było podczas lekkiego przyspieszania albo jakiś błąd w VAGu po prostu.
Mam pytanie trochę odbiegające od tematu...
1. Czy po demontażu głowicy rozebrać ją na części pierwsze oraz wszystko posprawdzać, wyczyścić itd ? Czy wystarczy tylko splanowanie jeśli nie ma z nią problemów ?
2. Ile razy bezpiecznie można planować głowicę w ABK ? Mam jeszcze kilka głowic w zapasie tylko nie wiem czy były planowane czy nie.. Tak to bym po prostu oddał na szlifiernie i podmienił głowicę na drugą. Tylko w swoim wiem, że nigdy nie była ściągana i nie wiem co tu rozsądniej zrobić.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
myślę że wystarczyło byxRead pisze:1. Czy po demontażu głowicy rozebrać ją na części pierwsze oraz wszystko posprawdzać, wyczyścić itd ? Czy wystarczy tylko splanowanie jeśli nie ma z nią problemów ?
tego nie wiem, ale pewnie kilka takxRead pisze:2. Ile razy bezpiecznie można planować głowicę w ABK ?
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
No właśnie i to miał taki manometr które są po 50zł na allegro. Zanim mi to sprawdził auto stało prawie godzinę. Najpierw gadał, że 1 cylinder ma 12bar, później kazałem jeszcze raz to mówi ze 12,5bar. Więc traktuje to z przymróżeniem oka. A co jeśli tak jest naprawdę ?
[ Dodano: 2019-06-29, 22:29 ]
Dzisiaj tatuś znalazł dla synka trochę czasu i pomógł przy ustawianiu zapłonu. Trochę się pobawiłem ale bez skutku
Wtedy nie dwa stopnie a 1' był ustawiony dla sprostowania
Próbowałem od 7' i w po jednym w dół. Ten dźwięk słychać aż do 2 stopnia oczywiście każdy w doł to mniej intensywnie ale jednak. Przy 1 stopniu nie ma tego a bynajmniej nic nie słyszę. Dla mnie to cholernie dziwne.
Czy te luzy są w normie ?
[ Dodano: 2019-06-29, 22:29 ]
Dzisiaj tatuś znalazł dla synka trochę czasu i pomógł przy ustawianiu zapłonu. Trochę się pobawiłem ale bez skutku
Wtedy nie dwa stopnie a 1' był ustawiony dla sprostowania
Próbowałem od 7' i w po jednym w dół. Ten dźwięk słychać aż do 2 stopnia oczywiście każdy w doł to mniej intensywnie ale jednak. Przy 1 stopniu nie ma tego a bynajmniej nic nie słyszę. Dla mnie to cholernie dziwne.
Czy te luzy są w normie ?