No i stało się to, co po cichu podejrzewałem Padła uszczelka pod głowicą. Szykuję się do zdjęcia głowic, jednak mam pytanie:
Czy da się i jak ocenić stan pierścieni ? Pomiar kompresji nie wchodzi już w grę z racji uszkodzonej uszczelki Da się sprawdzić pierścienie bez wyciągania tłoków ?
Co jeszcze przy okazji tej roboty warto zrobić ? Czyszczenie i uszczelnienie kolektora, przepustnicy itp, wymiana zaworków ciśnieniowych w głowicy i bloku... Coś pominąłem ? ( o ewentualnym remoncie głowic nie wspominam bo wydaje mi się to oczywiste )
Pozdrawiam!
[B4 2.6 ABC] Wymiana uszczelek pod głowicą
-
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Jestem w trakcie rozbiórki silnika i na tą chwile już widzę że poprzedniemu właścicielowi zje**** rozrząd Na dole pasek napięty dość mocno, a u góry nie... dwoma paluszkami można pompą wody kręcić nie poruszając paskiem...
A ja uwierzyłem przy zakupie że rozrząd świeżo robiony, faktura jest itp i tam nie zajrzałem nawet (
[ Dodano: 2019-07-09, 10:01 ]
Piszę tutaj bo nie chcę zakładać nowego tematu...
Powie mi ktoś gdzie w bloku znajduje się i jak wygląda owa śruba do spuszczania płynu chłodniczego z bloku ? Szukam patrzę i nie widzę nic takiego
A ja uwierzyłem przy zakupie że rozrząd świeżo robiony, faktura jest itp i tam nie zajrzałem nawet (
[ Dodano: 2019-07-09, 10:01 ]
Piszę tutaj bo nie chcę zakładać nowego tematu...
Powie mi ktoś gdzie w bloku znajduje się i jak wygląda owa śruba do spuszczania płynu chłodniczego z bloku ? Szukam patrzę i nie widzę nic takiego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4667
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tu na 23 stronie jest obrazek: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF
Choć on też dużo nie mówi.
Choć on też dużo nie mówi.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Nie złość się Bez kanału, czołgając się pod samochodem nie jest prosto znaleźć czasami
Znalazłem właśnie jeszcze jedną fotkę dla potomnych:
https://www.audi-80-scene.de/forum/inde ... c5f07a1afd
Edit:
Silnik poskładany, pracuje dużo lepiej niż wcześniej. Ale nie ma się co dziwić - głowice przeszły kompletny remont znaczy wszystkie zawory wymienione uszczelniacze itp.
Dla osób które będą robić podobny remont... Co do kosztów... kompletny remont 2 głowic - 1600zł, wszystko razem ( poza głowicami wszystko robiłem sam ) - 3600zł, ale w tych pieniądzach zrobiona maglownica, kilka węży chłodzenia, kolektor dolotowy, kolektor wydechowy wymieniony i jeszcze sporo innych rzeczy które wynikły podczas rozbierania silnika... Więc wiadomo jak to się kosztowo przedstawia. No i jeszcze niech ktoś da to mechanikowi i zapłaci za robotę
I kolejna ważna sprawa... Po złożeniu wszystkiego i pierwszej przejażdżce zasłona dymna za samochodem. Ludzie dosłownie mrygali awaryjnymi że coś jest nie tak, a za mną dosłownie mgła Byłem w wielkim stresie. 100km dalej troszkę lepiej ale dymił jak smok, objechałem wszystkich znajomych mechaników. Jeden mówi pierścienie - niebieski dym, drugi że dym jest biały i jest to płyn, wiec głowice znów do roboty...
Ale zrobiłem kolejne 100km autostradą i ostatecznie rozgoniłem dym ) Dlatego więc nie ma co się stresować jeśli ostro kopci po robocie ) Wydech jednak potrzebuje sporo czasu żeby wypalić to co się tam dostało po awarii ( 4.5h pracy silnika wg komputera i 200 km przejechane )
To tyle w temacie, pozdrawiam!
Znalazłem właśnie jeszcze jedną fotkę dla potomnych:
https://www.audi-80-scene.de/forum/inde ... c5f07a1afd
Edit:
Silnik poskładany, pracuje dużo lepiej niż wcześniej. Ale nie ma się co dziwić - głowice przeszły kompletny remont znaczy wszystkie zawory wymienione uszczelniacze itp.
Dla osób które będą robić podobny remont... Co do kosztów... kompletny remont 2 głowic - 1600zł, wszystko razem ( poza głowicami wszystko robiłem sam ) - 3600zł, ale w tych pieniądzach zrobiona maglownica, kilka węży chłodzenia, kolektor dolotowy, kolektor wydechowy wymieniony i jeszcze sporo innych rzeczy które wynikły podczas rozbierania silnika... Więc wiadomo jak to się kosztowo przedstawia. No i jeszcze niech ktoś da to mechanikowi i zapłaci za robotę
I kolejna ważna sprawa... Po złożeniu wszystkiego i pierwszej przejażdżce zasłona dymna za samochodem. Ludzie dosłownie mrygali awaryjnymi że coś jest nie tak, a za mną dosłownie mgła Byłem w wielkim stresie. 100km dalej troszkę lepiej ale dymił jak smok, objechałem wszystkich znajomych mechaników. Jeden mówi pierścienie - niebieski dym, drugi że dym jest biały i jest to płyn, wiec głowice znów do roboty...
Ale zrobiłem kolejne 100km autostradą i ostatecznie rozgoniłem dym ) Dlatego więc nie ma co się stresować jeśli ostro kopci po robocie ) Wydech jednak potrzebuje sporo czasu żeby wypalić to co się tam dostało po awarii ( 4.5h pracy silnika wg komputera i 200 km przejechane )
To tyle w temacie, pozdrawiam!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga