Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Wymiana uszczelek pod głowicą

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

[B4 2.6 ABC] Wymiana uszczelek pod głowicą

Post autor: Kociemb » 30 cze 2019, 20:19

No i stało się to, co po cichu podejrzewałem :) Padła uszczelka pod głowicą. Szykuję się do zdjęcia głowic, jednak mam pytanie:

Czy da się i jak ocenić stan pierścieni ? Pomiar kompresji nie wchodzi już w grę z racji uszkodzonej uszczelki :) Da się sprawdzić pierścienie bez wyciągania tłoków ?

Co jeszcze przy okazji tej roboty warto zrobić ? Czyszczenie i uszczelnienie kolektora, przepustnicy itp, wymiana zaworków ciśnieniowych w głowicy i bloku... Coś pominąłem ? ( o ewentualnym remoncie głowic nie wspominam bo wydaje mi się to oczywiste )

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 cze 2019, 21:16

Nie da się, choć możesz ocenić gładzie cylindrów (honowanie) jak i próg i zrobić próbę szczelności nalać do cylindra nafty by zalać tłok i ocenić szybkość uciekania..

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kociemb » 01 lip 2019, 12:06

Co do próby z naftą to jest jakiś określony mniej więcej czas uciekania nafty z cylindra ? Czy chodzi o to żeby ocenić czy wszystkie cylindry równo trzymają ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 lip 2019, 19:25

Mniej więcej ma równo uciekać może to trochę potrwać , jak na którymś cylindrze ucieknie sporo szybciej to oznaka że albo pierścienie zapieczone albo za duże już przerwy na pierścieniu..

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kociemb » 09 lip 2019, 10:01

Jestem w trakcie rozbiórki silnika i na tą chwile już widzę że poprzedniemu właścicielowi zje**** rozrząd :) Na dole pasek napięty dość mocno, a u góry nie... dwoma paluszkami można pompą wody kręcić nie poruszając paskiem...
A ja uwierzyłem przy zakupie że rozrząd świeżo robiony, faktura jest itp i tam nie zajrzałem nawet :((

[ Dodano: 2019-07-09, 10:01 ]
Piszę tutaj bo nie chcę zakładać nowego tematu...

Powie mi ktoś gdzie w bloku znajduje się i jak wygląda owa śruba do spuszczania płynu chłodniczego z bloku ? Szukam patrzę i nie widzę nic takiego :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4643
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 lip 2019, 11:23

Tu na 23 stronie jest obrazek: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF

Choć on też dużo nie mówi.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kociemb » 09 lip 2019, 14:48

Zawsze coś, choć rzeczywiście nie wiele wiadomo z tego rysunku...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 lip 2019, 14:56

No kurcze przeciesz wyraźnie widać że na połączeniu między skrzynia a silnikiem koło sroby miski

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kociemb » 09 lip 2019, 15:29

Nie złość się ;) Bez kanału, czołgając się pod samochodem nie jest prosto znaleźć czasami :)
Znalazłem właśnie jeszcze jedną fotkę dla potomnych:

https://www.audi-80-scene.de/forum/inde ... c5f07a1afd


Edit:

Silnik poskładany, pracuje dużo lepiej niż wcześniej. Ale nie ma się co dziwić - głowice przeszły kompletny remont znaczy wszystkie zawory wymienione uszczelniacze itp.

Dla osób które będą robić podobny remont... Co do kosztów... kompletny remont 2 głowic - 1600zł, wszystko razem ( poza głowicami wszystko robiłem sam ) - 3600zł, ale w tych pieniądzach zrobiona maglownica, kilka węży chłodzenia, kolektor dolotowy, kolektor wydechowy wymieniony i jeszcze sporo innych rzeczy które wynikły podczas rozbierania silnika... Więc wiadomo jak to się kosztowo przedstawia. No i jeszcze niech ktoś da to mechanikowi i zapłaci za robotę :)

I kolejna ważna sprawa... Po złożeniu wszystkiego i pierwszej przejażdżce zasłona dymna za samochodem. Ludzie dosłownie mrygali awaryjnymi że coś jest nie tak, a za mną dosłownie mgła :) Byłem w wielkim stresie. 100km dalej troszkę lepiej ale dymił jak smok, objechałem wszystkich znajomych mechaników. Jeden mówi pierścienie - niebieski dym, drugi że dym jest biały i jest to płyn, wiec głowice znów do roboty...
Ale zrobiłem kolejne 100km autostradą i ostatecznie rozgoniłem dym :)) Dlatego więc nie ma co się stresować jeśli ostro kopci po robocie :)) Wydech jednak potrzebuje sporo czasu żeby wypalić to co się tam dostało po awarii ( 4.5h pracy silnika wg komputera i 200 km przejechane )

To tyle w temacie, pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga