No i stało się to, co po cichu podejrzewałem Padła uszczelka pod głowicą. Szykuję się do zdjęcia głowic, jednak mam pytanie:
Czy da się i jak ocenić stan pierścieni ? Pomiar kompresji nie wchodzi już w grę z racji uszkodzonej uszczelki Da się sprawdzić pierścienie bez wyciągania tłoków ?
Co jeszcze przy okazji tej roboty warto zrobić ? Czyszczenie i uszczelnienie kolektora, przepustnicy itp, wymiana zaworków ciśnieniowych w głowicy i bloku... Coś pominąłem ? ( o ewentualnym remoncie głowic nie wspominam bo wydaje mi się to oczywiste )
Pozdrawiam!
[B4 2.6 ABC] Wymiana uszczelek pod głowicą
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Jestem w trakcie rozbiórki silnika i na tą chwile już widzę że poprzedniemu właścicielowi zje**** rozrząd Na dole pasek napięty dość mocno, a u góry nie... dwoma paluszkami można pompą wody kręcić nie poruszając paskiem...
A ja uwierzyłem przy zakupie że rozrząd świeżo robiony, faktura jest itp i tam nie zajrzałem nawet (
[ Dodano: 2019-07-09, 10:01 ]
Piszę tutaj bo nie chcę zakładać nowego tematu...
Powie mi ktoś gdzie w bloku znajduje się i jak wygląda owa śruba do spuszczania płynu chłodniczego z bloku ? Szukam patrzę i nie widzę nic takiego
A ja uwierzyłem przy zakupie że rozrząd świeżo robiony, faktura jest itp i tam nie zajrzałem nawet (
[ Dodano: 2019-07-09, 10:01 ]
Piszę tutaj bo nie chcę zakładać nowego tematu...
Powie mi ktoś gdzie w bloku znajduje się i jak wygląda owa śruba do spuszczania płynu chłodniczego z bloku ? Szukam patrzę i nie widzę nic takiego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tu na 23 stronie jest obrazek: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF
Choć on też dużo nie mówi.
Choć on też dużo nie mówi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Nie złość się Bez kanału, czołgając się pod samochodem nie jest prosto znaleźć czasami
Znalazłem właśnie jeszcze jedną fotkę dla potomnych:
https://www.audi-80-scene.de/forum/inde ... c5f07a1afd
Edit:
Silnik poskładany, pracuje dużo lepiej niż wcześniej. Ale nie ma się co dziwić - głowice przeszły kompletny remont znaczy wszystkie zawory wymienione uszczelniacze itp.
Dla osób które będą robić podobny remont... Co do kosztów... kompletny remont 2 głowic - 1600zł, wszystko razem ( poza głowicami wszystko robiłem sam ) - 3600zł, ale w tych pieniądzach zrobiona maglownica, kilka węży chłodzenia, kolektor dolotowy, kolektor wydechowy wymieniony i jeszcze sporo innych rzeczy które wynikły podczas rozbierania silnika... Więc wiadomo jak to się kosztowo przedstawia. No i jeszcze niech ktoś da to mechanikowi i zapłaci za robotę
I kolejna ważna sprawa... Po złożeniu wszystkiego i pierwszej przejażdżce zasłona dymna za samochodem. Ludzie dosłownie mrygali awaryjnymi że coś jest nie tak, a za mną dosłownie mgła Byłem w wielkim stresie. 100km dalej troszkę lepiej ale dymił jak smok, objechałem wszystkich znajomych mechaników. Jeden mówi pierścienie - niebieski dym, drugi że dym jest biały i jest to płyn, wiec głowice znów do roboty...
Ale zrobiłem kolejne 100km autostradą i ostatecznie rozgoniłem dym ) Dlatego więc nie ma co się stresować jeśli ostro kopci po robocie ) Wydech jednak potrzebuje sporo czasu żeby wypalić to co się tam dostało po awarii ( 4.5h pracy silnika wg komputera i 200 km przejechane )
To tyle w temacie, pozdrawiam!
Znalazłem właśnie jeszcze jedną fotkę dla potomnych:
https://www.audi-80-scene.de/forum/inde ... c5f07a1afd
Edit:
Silnik poskładany, pracuje dużo lepiej niż wcześniej. Ale nie ma się co dziwić - głowice przeszły kompletny remont znaczy wszystkie zawory wymienione uszczelniacze itp.
Dla osób które będą robić podobny remont... Co do kosztów... kompletny remont 2 głowic - 1600zł, wszystko razem ( poza głowicami wszystko robiłem sam ) - 3600zł, ale w tych pieniądzach zrobiona maglownica, kilka węży chłodzenia, kolektor dolotowy, kolektor wydechowy wymieniony i jeszcze sporo innych rzeczy które wynikły podczas rozbierania silnika... Więc wiadomo jak to się kosztowo przedstawia. No i jeszcze niech ktoś da to mechanikowi i zapłaci za robotę
I kolejna ważna sprawa... Po złożeniu wszystkiego i pierwszej przejażdżce zasłona dymna za samochodem. Ludzie dosłownie mrygali awaryjnymi że coś jest nie tak, a za mną dosłownie mgła Byłem w wielkim stresie. 100km dalej troszkę lepiej ale dymił jak smok, objechałem wszystkich znajomych mechaników. Jeden mówi pierścienie - niebieski dym, drugi że dym jest biały i jest to płyn, wiec głowice znów do roboty...
Ale zrobiłem kolejne 100km autostradą i ostatecznie rozgoniłem dym ) Dlatego więc nie ma co się stresować jeśli ostro kopci po robocie ) Wydech jednak potrzebuje sporo czasu żeby wypalić to co się tam dostało po awarii ( 4.5h pracy silnika wg komputera i 200 km przejechane )
To tyle w temacie, pozdrawiam!