Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 JN] kable alternator

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
seba1025
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 435
Rejestracja: 29 lip 2007, 23:29
Lokalizacja: z kąd koła nisą

[B3 JN] kable alternator

Post autor: seba1025 » 03 sty 2008, 12:50

Witam,
Od alternatora ile kabli powinno odchodzić przy tym silniku...(JN)??
bo w gaźnikowym mniałem (chyba) dwa mały niebieski przykrecany do obudowy alternatora i drugi gruby idący z alternatora do rozrusznika...a w tym mam tylko jeden idący z alternatora do rozrusznika gruby... ?? zielony jestem w elektryce...

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 03 sty 2008, 13:12

Ten cieńki niebeiski to jest sterwoanie, wzbudzanie ładowania przy niskich obrotach. I wydaje mi sie iż powinien również tam być. Ale jeśli nie rozładowywuje Ci akumulatora to jest wszystko ok.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 03 sty 2008, 13:20

Cienki to tylko obwód kontrolki. By alternator prawidłowo działał wystarczy podłączyć gruby przewód.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 03 sty 2008, 14:32

czarekj, Kiedyś w audi coupe silnk NG urwał mi sie ten niebieski kabel, i po 2-3 dniach padł akumulator, pojechałem do elektryka i powiedział mi ze urwał sie kabel który wzbódza altenator na wolnych obrotach (właśnie ten niebieski) przylutowałem go i było wszystko ok. Predzej po wskaźnikach (ładowania) widziałem ze nie było łądowania przy niskich obrotach dopiero wskazówka ruszała powyżej 3-4tyś obr. Wiec czy aby napewno ten niebieski nie ma nic do gadania poza kątrolka, czy to byl jakiś zbiego okoliczności?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 03 sty 2008, 15:30

ok
Ostatnio zmieniony 29 sty 2008, 20:42 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.

seba1025
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 435
Rejestracja: 29 lip 2007, 23:29
Lokalizacja: z kąd koła nisą

Post autor: seba1025 » 03 sty 2008, 17:52

hm... taki mały kabelek a tyle krzyku.... otuż... ów kabelek jak podłaczyłem do jedynego zwisającego kabelka przy instalacji i wpiołem go gdzie teoretycznie powinien być ucichło wycie w konsoli przy kierowcy... jak kabelka nie ma wyje jak syrena... wiec skoro sie aż konsola o niego domaga to go podlączylem... i konkretnie powiem co i jak z nim jak uruchomie silnik bo jak narazie brak mi "pumpki" bezyny....(troche namieszałem) cdn...


pozdrawiam

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 04 sty 2008, 10:12

czarekj, Z tego co zrozumiałem to znaczy ze są alternatory które nie wymagają tego kabelka, bo wzbudziaja sie przy niskich obrotach. Wiec teoretycznie mając taki alternator można smigać bez kabelka.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 sty 2008, 13:48

Kabelek lepiej mieć, bo bez niego nie ma sprawnego obwodu kontrolki. Do tego jeżeli auto stoi bardzo długo to może się okazać, że wirnik za bardzo jest rozmagnesowany i się nie "podniesie", wtedy tych kilka miliamperów prądu może okazać się zbawienne.
To prawie tak samo jak z lawiną, jedne schodzą samoistnie a inne potrzebuję niewielkiego czynnika inicjującego.

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 04 sty 2008, 17:48

Teoretycznie jest samowzbudny alternator,ale nieraz spotkałem się,że bez tej żaróweczki nie startował(skoro ten obwód jest to jest potrzebny).W jednym francuzie natomiast śmiga 3 rok z dyndającym przewodem,bez kontrolki i jest super.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl