[B3 1.8 PM] zwiększenie mocy
[B3 1.8 PM] zwiększenie mocy
Witam otóż postanowiłem spróbować zwiększyć moc w moim Audi 80 B3 1.8 PM a mianowicie odetkanie dolotu i wydechu. Z racji tego że kupiłem komplet gratów od AAE
za małą kasę .
Porównanie części od PM i AAE:
Komplet gratów od AAE
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/egSm ... bvpp8flZlL
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/zQgi ... KEjIFmVyZf
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/B3aE ... pwU2xVus2h
1.Teraz porównanie wtrysku z czerwoną taśma to część od PM :
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/wcee ... IKpea7QePO
Wtryski z wyglądu są praktycznie takie same ,ponoć różnią się regulatorem ciśnienia paliwa
2.Przepustnica
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/WTZo ... 860nv66r2Q
- Silniczek krokowy 4pinowy P&P(nowsze AAE 5pinów) można zamienić od swojego
- czujnik położenia przepustnicy P&P
- przepustnica w PM 38mm , AAE 40mm
3.Kolektor ssący
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/oTzD ... zERmJ5YrfA
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/gnGL ... TgRoZa5WYm
Kolektor od AAE wyraźnie większe kanały , podstawa wtrysku 40mm
4.Sterownik Monotronic
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/TKk7 ... 19J4i8YWcu
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/qTiG ... ywcUWy2cJJ
Sterowniki różnią się numerami ale mają po 35 pinów i powinny pasować P&P (ale to się okaże )
5.Kolektory wydechowe
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/vkA1 ... tnih44V4w1
Kolektor PM
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/~z0i ... _7twSJxCGH
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/1IKm ... R1WEKvSpdD
Kolektor AAE
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/8nCt ... rZp9utOObb
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/T9wm ... he~VNMxWaU
Kolektor jedno otworowy od PM słaba konstrukcja bardzo dławi silnik na wysokich obrotach praktycznie spaliny zapychają go wystarczy popatrzeć na niego porównać z AAE lub ABK jest to samo średnica otworu 43mm .
Kolektor dwu otworowy AAE ładnie wyprofilowane wyloty z cylindrów które przechodzą w dwu rurkę były montowane w AAE,ABK i nowszych ABT nie dławią silnika .
6.Portki AAE,ABK,Nowsze ABT
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/_AVo ... 9bxl7hDBtd
Średnica rury PM 43 mm
Średnica rury 43 mm x2 wiadomo czemu lepsze
Planuje zmienić to co mam na pierwszym zdjęciu wraz z wycinką mojego kata z PM (wstawienie łącznika elastycznego), wycinka jeżą, rozwiercenie miksera LPG , filtr zostawiam z okrągły z mojego PM.
Jak zrobię napisze czy jest różnica w mocy,ewentualne nie pasujące rzeczy choć powinno wszystko pasować.
za małą kasę .
Porównanie części od PM i AAE:
Komplet gratów od AAE
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/egSm ... bvpp8flZlL
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/zQgi ... KEjIFmVyZf
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/B3aE ... pwU2xVus2h
1.Teraz porównanie wtrysku z czerwoną taśma to część od PM :
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/wcee ... IKpea7QePO
Wtryski z wyglądu są praktycznie takie same ,ponoć różnią się regulatorem ciśnienia paliwa
2.Przepustnica
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/WTZo ... 860nv66r2Q
- Silniczek krokowy 4pinowy P&P(nowsze AAE 5pinów) można zamienić od swojego
- czujnik położenia przepustnicy P&P
- przepustnica w PM 38mm , AAE 40mm
3.Kolektor ssący
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/oTzD ... zERmJ5YrfA
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/gnGL ... TgRoZa5WYm
Kolektor od AAE wyraźnie większe kanały , podstawa wtrysku 40mm
4.Sterownik Monotronic
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/TKk7 ... 19J4i8YWcu
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/qTiG ... ywcUWy2cJJ
Sterowniki różnią się numerami ale mają po 35 pinów i powinny pasować P&P (ale to się okaże )
5.Kolektory wydechowe
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/vkA1 ... tnih44V4w1
Kolektor PM
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/~z0i ... _7twSJxCGH
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/1IKm ... R1WEKvSpdD
Kolektor AAE
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/8nCt ... rZp9utOObb
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/T9wm ... he~VNMxWaU
Kolektor jedno otworowy od PM słaba konstrukcja bardzo dławi silnik na wysokich obrotach praktycznie spaliny zapychają go wystarczy popatrzeć na niego porównać z AAE lub ABK jest to samo średnica otworu 43mm .
Kolektor dwu otworowy AAE ładnie wyprofilowane wyloty z cylindrów które przechodzą w dwu rurkę były montowane w AAE,ABK i nowszych ABT nie dławią silnika .
6.Portki AAE,ABK,Nowsze ABT
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/_AVo ... 9bxl7hDBtd
Średnica rury PM 43 mm
Średnica rury 43 mm x2 wiadomo czemu lepsze
Planuje zmienić to co mam na pierwszym zdjęciu wraz z wycinką mojego kata z PM (wstawienie łącznika elastycznego), wycinka jeżą, rozwiercenie miksera LPG , filtr zostawiam z okrągły z mojego PM.
Jak zrobię napisze czy jest różnica w mocy,ewentualne nie pasujące rzeczy choć powinno wszystko pasować.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8413
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Sebandi pisze:Kolektor AAE
http://www.fotosik.pl/zdj...gE1VarZp9utOObb
http://www.fotosik.pl/zdj...f4rKOhe~VNMxWaU
Kolektor jedno otworowy od PM słaba konstrukcja bardzo dławi silnik na wysokich obrotach praktycznie spaliny zapychają go wystarczy popatrzeć na niego porównać z AAE lub ABK jest to samo średnica otworu 43mm .
Kolektor dwu otworowy AAE ładnie wyprofilowane wyloty z cylindrów które przechodzą w dwu rurkę były montowane w AAE,ABK i nowszych ABT nie dławią silnika .
6.Portki AAE,ABK,Nowsze ABT
http://www.fotosik.pl/zdj...fwBxH9bxl7hDBtd
Średnica rury PM 43 mm
Średnica rury 43 mm x2 wiadomo czemu lepsze
BZDURA a jednym słowem to tylko + do lansu.
szkoda zakładac ten sam temat wiec maly odkop
mam zdrowe 1.8 na podtlenku gazu i myśle o tych modach właśnie
kolektor 4-2-1 wydechowy, ssący AAM, przepustnica aam albo rozwiert i nowa blaszka na 42mm, usunuęcie podgrzewania kolektora, wywalenie jeża, usuniecie kata, zamontowanie blosa zamiast miksera (mam) i regeneracja reduktora.
na gazie te wszystkie podgrzewania nie mają sensu bo gaz jest lotny i nie musi odparowywać. druga sprawa odpada strojenie, chipy itp bo się to zrobi na reduktorze i blosie.
mam kilka pytań wobec tego. 1 czy kolektor AAM ma sens skoro kanaly w głowicy się zmniejszą względem kolektora?
2 może zapodać wałek z PF albo PG czyli 1.8 GT/GTI? i czy pasuje p&p?
3 czy jest sens wymieniać wydechowy na ten z ABK, AAM?
4. ile koni się po tym spodziewać? ze 115?
mam zdrowe 1.8 na podtlenku gazu i myśle o tych modach właśnie
kolektor 4-2-1 wydechowy, ssący AAM, przepustnica aam albo rozwiert i nowa blaszka na 42mm, usunuęcie podgrzewania kolektora, wywalenie jeża, usuniecie kata, zamontowanie blosa zamiast miksera (mam) i regeneracja reduktora.
na gazie te wszystkie podgrzewania nie mają sensu bo gaz jest lotny i nie musi odparowywać. druga sprawa odpada strojenie, chipy itp bo się to zrobi na reduktorze i blosie.
mam kilka pytań wobec tego. 1 czy kolektor AAM ma sens skoro kanaly w głowicy się zmniejszą względem kolektora?
2 może zapodać wałek z PF albo PG czyli 1.8 GT/GTI? i czy pasuje p&p?
3 czy jest sens wymieniać wydechowy na ten z ABK, AAM?
4. ile koni się po tym spodziewać? ze 115?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
szaleństwo Cię poniosło chyba do granic możliwości bardziej może 5 a nie 25koles154 pisze:4. ile koni się po tym spodziewać? ze 115?
Jeździłem jednym takim przed i po i dla mnie bez różnicy, no może z dołu cit szybciej się zbierał ale też nie jestem pewien.
Niestety sporo ludzi to robiło ale nikt nie pochwalił się jakimś wykresami.
wymieniłem kilka gratów tj. kolektor wydechowy z portkami ABK, mikser z 36 na 38mm, spiłowany jeż, podszlifowane kanały w ssaku i usunięty kat. audiczka zrobiła się wyraźnie żwawsza ale mam problem bo kolektor ssący jest zaraz nad wydechowym i grzeje się od niego. po jeździe jest gorący ssący mierzyłem termometrem kilka stopni mniej niż silnik a ma zaślepione podgrzewanie.
czy mogę owinąć kolektor wydechowy bandażem? czy nie popęka od wzrostu temperatury?(żeliwniak) i czy skutecznie odizoluje gorąc do ssącego?
czy mogę owinąć kolektor wydechowy bandażem? czy nie popęka od wzrostu temperatury?(żeliwniak) i czy skutecznie odizoluje gorąc do ssącego?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5491
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
owinąłem czarnym bandażem z allegro kolektor i kawałeczek dwururki i trochę pomogło tylko dużo pipcenia żeby to dobrze zrobić bo mało miejsca na przeciaganie taśmy i ma nieregularny kształt. a co do izolacji kolektora od silnika to uszczelka nowa zalozona z tworzywa to już tego nie ruszałem cos tam izoluje zawsze. ale zrobie zimny dolot na stożku w obudowie i zdam relacje ale to po rozwiercie przepustnicy
[ Dodano: 2020-03-01, 16:02 ]
w styczniu zrobiłem w mojej b3 rozrząd i przy okazji zmieniłem wałek od 2E, czuc że górny zakres obrotów się poprawił, także polecam operację. spasował P&P. nie duża zmiana ale odczuwalna. polecam sprawdzic stan i wydajnosc reduktora przy LPG bo na starym brakowało dawki powyżej 4tys
[ Dodano: 2020-03-01, 16:02 ]
w styczniu zrobiłem w mojej b3 rozrząd i przy okazji zmieniłem wałek od 2E, czuc że górny zakres obrotów się poprawił, także polecam operację. spasował P&P. nie duża zmiana ale odczuwalna. polecam sprawdzic stan i wydajnosc reduktora przy LPG bo na starym brakowało dawki powyżej 4tys