Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] zwiększenie mocy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

[B3 1.8 PM] zwiększenie mocy

Post autor: Sebandi » 02 mar 2017, 21:15

Witam otóż postanowiłem spróbować zwiększyć moc w moim Audi 80 B3 1.8 PM :) a mianowicie odetkanie dolotu i wydechu. Z racji tego że kupiłem komplet gratów od AAE
za małą kasę :).
Porównanie części od PM i AAE:
Komplet gratów od AAE
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/egSm ... bvpp8flZlL
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/zQgi ... KEjIFmVyZf
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/B3aE ... pwU2xVus2h
1.Teraz porównanie wtrysku z czerwoną taśma to część od PM :
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/wcee ... IKpea7QePO
Wtryski z wyglądu są praktycznie takie same ,ponoć różnią się regulatorem ciśnienia paliwa
2.Przepustnica
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/WTZo ... 860nv66r2Q
- Silniczek krokowy 4pinowy P&P(nowsze AAE 5pinów) można zamienić od swojego
- czujnik położenia przepustnicy P&P
- przepustnica w PM 38mm , AAE 40mm
3.Kolektor ssący
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/oTzD ... zERmJ5YrfA
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/gnGL ... TgRoZa5WYm
Kolektor od AAE wyraźnie większe kanały , podstawa wtrysku 40mm
4.Sterownik Monotronic
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/TKk7 ... 19J4i8YWcu
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/qTiG ... ywcUWy2cJJ
Sterowniki różnią się numerami ale mają po 35 pinów i powinny pasować P&P (ale to się okaże )
5.Kolektory wydechowe
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/vkA1 ... tnih44V4w1
Kolektor PM
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/~z0i ... _7twSJxCGH
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/1IKm ... R1WEKvSpdD
Kolektor AAE
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/8nCt ... rZp9utOObb
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/T9wm ... he~VNMxWaU
Kolektor jedno otworowy od PM słaba konstrukcja bardzo dławi silnik na wysokich obrotach praktycznie spaliny zapychają go wystarczy popatrzeć na niego porównać z AAE lub ABK jest to samo średnica otworu 43mm .
Kolektor dwu otworowy AAE ładnie wyprofilowane wyloty z cylindrów które przechodzą w dwu rurkę były montowane w AAE,ABK i nowszych ABT nie dławią silnika .
6.Portki AAE,ABK,Nowsze ABT
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/_AVo ... 9bxl7hDBtd
Średnica rury PM 43 mm
Średnica rury 43 mm x2 wiadomo czemu lepsze

Planuje zmienić to co mam na pierwszym zdjęciu wraz z wycinką mojego kata z PM (wstawienie łącznika elastycznego), wycinka jeżą, rozwiercenie miksera LPG , filtr zostawiam z okrągły z mojego PM.
Jak zrobię napisze czy jest różnica w mocy,ewentualne nie pasujące rzeczy choć powinno wszystko pasować.

popkuszdw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 17 cze 2014, 15:26
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: popkuszdw » 03 mar 2017, 19:49

Fajnie by było jakbyś później na hamowni sprawdził ile dały takie mody :-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11731
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 mar 2017, 20:10

popkuszdw pisze:Fajnie by było jakbyś później na hamowni sprawdził ile dały takie mody :-)
później to będzie ciut za późno bo dla porównania trzeba by przed zrobić jeszcze.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8413
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 mar 2017, 21:00

Sebandi pisze:Kolektor AAE
http://www.fotosik.pl/zdj...gE1VarZp9utOObb
http://www.fotosik.pl/zdj...f4rKOhe~VNMxWaU
Kolektor jedno otworowy od PM słaba konstrukcja bardzo dławi silnik na wysokich obrotach praktycznie spaliny zapychają go wystarczy popatrzeć na niego porównać z AAE lub ABK jest to samo średnica otworu 43mm .
Kolektor dwu otworowy AAE ładnie wyprofilowane wyloty z cylindrów które przechodzą w dwu rurkę były montowane w AAE,ABK i nowszych ABT nie dławią silnika .
6.Portki AAE,ABK,Nowsze ABT
http://www.fotosik.pl/zdj...fwBxH9bxl7hDBtd
Średnica rury PM 43 mm
Średnica rury 43 mm x2 wiadomo czemu lepsze


BZDURA a jednym słowem to tylko + do lansu.

popkuszdw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 17 cze 2014, 15:26
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: popkuszdw » 03 mar 2017, 21:12

później to będzie ciut za późno bo dla porównania trzeba by przed zrobić jeszcze.
to jest oczywiste że należy zrobić pomiar przed i po :-)

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 03 mar 2017, 23:05

Rób kolego, zobaczymy jak to będzie jechało w PM-ie :-) Po odetkaniu ssania i wydechu powinna być różnica.

popkuszdw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 17 cze 2014, 15:26
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: popkuszdw » 04 mar 2017, 20:49

A gdyby tak na kolektor od AAE dać gaźnik Webera...?? i odetkać wydech :-)

koles154
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 30 lip 2018, 17:58
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: koles154 » 05 sie 2018, 18:50

szkoda zakładac ten sam temat wiec maly odkop
mam zdrowe 1.8 na podtlenku gazu i myśle o tych modach właśnie
kolektor 4-2-1 wydechowy, ssący AAM, przepustnica aam albo rozwiert i nowa blaszka na 42mm, usunuęcie podgrzewania kolektora, wywalenie jeża, usuniecie kata, zamontowanie blosa zamiast miksera (mam) i regeneracja reduktora.
na gazie te wszystkie podgrzewania nie mają sensu bo gaz jest lotny i nie musi odparowywać. druga sprawa odpada strojenie, chipy itp bo się to zrobi na reduktorze i blosie.
mam kilka pytań wobec tego. :-) 1 czy kolektor AAM ma sens skoro kanaly w głowicy się zmniejszą względem kolektora?
2 może zapodać wałek z PF albo PG czyli 1.8 GT/GTI? i czy pasuje p&p?
3 czy jest sens wymieniać wydechowy na ten z ABK, AAM?
4. ile koni się po tym spodziewać? ze 115? :D

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11731
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 sie 2018, 19:15

koles154 pisze:4. ile koni się po tym spodziewać? ze 115? :D
szaleństwo Cię poniosło chyba do granic możliwości ;-) bardziej może 5 a nie 25

Jeździłem jednym takim przed i po i dla mnie bez różnicy, no może z dołu cit szybciej się zbierał ale też nie jestem pewien.
Niestety sporo ludzi to robiło ale nikt nie pochwalił się jakimś wykresami.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8413
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 sie 2018, 19:48

Mają ludzi wyobraźnie.. Silniki Pb sa mało podatne na tuning bez dużej rzeźby nic się nie zrobi lepiej. A taniej już swapa zrobić.

koles154
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 30 lip 2018, 17:58
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: koles154 » 14 lip 2019, 15:21

wymieniłem kilka gratów tj. kolektor wydechowy z portkami ABK, mikser z 36 na 38mm, spiłowany jeż, podszlifowane kanały w ssaku i usunięty kat. audiczka zrobiła się wyraźnie żwawsza ale mam problem bo kolektor ssący jest zaraz nad wydechowym i grzeje się od niego. po jeździe jest gorący ssący mierzyłem termometrem kilka stopni mniej niż silnik a ma zaślepione podgrzewanie.
czy mogę owinąć kolektor wydechowy bandażem? czy nie popęka od wzrostu temperatury?(żeliwniak) i czy skutecznie odizoluje gorąc do ssącego?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5491
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 lip 2019, 15:58

To owiń bandażem termoizolacyjnym , jeśli znajdziesz gdzieś , to możesz dołożyć uszczelkę termoizolacyjną do kolektora dolotowego.

koles154
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 30 lip 2018, 17:58
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: koles154 » 01 mar 2020, 16:02

owinąłem czarnym bandażem z allegro kolektor i kawałeczek dwururki i trochę pomogło tylko dużo pipcenia żeby to dobrze zrobić bo mało miejsca na przeciaganie taśmy i ma nieregularny kształt. a co do izolacji kolektora od silnika to uszczelka nowa zalozona z tworzywa to już tego nie ruszałem cos tam izoluje zawsze. ale zrobie zimny dolot na stożku w obudowie i zdam relacje ale to po rozwiercie przepustnicy :)

[ Dodano: 2020-03-01, 16:02 ]
w styczniu zrobiłem w mojej b3 rozrząd i przy okazji zmieniłem wałek od 2E, czuc że górny zakres obrotów się poprawił, także polecam operację. spasował P&P. nie duża zmiana ale odczuwalna. okok polecam sprawdzic stan i wydajnosc reduktora przy LPG bo na starym brakowało dawki powyżej 4tys :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl