Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[B3 1.8 PM] zwiększenie mocy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
ODPOWIEDZ
Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

[B3 1.8 PM] zwiększenie mocy

Post autor: Sebandi » 02 mar 2017, 21:15

Witam otóż postanowiłem spróbować zwiększyć moc w moim Audi 80 B3 1.8 PM :) a mianowicie odetkanie dolotu i wydechu. Z racji tego że kupiłem komplet gratów od AAE
za małą kasę :).
Porównanie części od PM i AAE:
Komplet gratów od AAE
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/egSm ... bvpp8flZlL
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/zQgi ... KEjIFmVyZf
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/B3aE ... pwU2xVus2h
1.Teraz porównanie wtrysku z czerwoną taśma to część od PM :
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/wcee ... IKpea7QePO
Wtryski z wyglądu są praktycznie takie same ,ponoć różnią się regulatorem ciśnienia paliwa
2.Przepustnica
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/WTZo ... 860nv66r2Q
- Silniczek krokowy 4pinowy P&P(nowsze AAE 5pinów) można zamienić od swojego
- czujnik położenia przepustnicy P&P
- przepustnica w PM 38mm , AAE 40mm
3.Kolektor ssący
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/oTzD ... zERmJ5YrfA
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/gnGL ... TgRoZa5WYm
Kolektor od AAE wyraźnie większe kanały , podstawa wtrysku 40mm
4.Sterownik Monotronic
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/TKk7 ... 19J4i8YWcu
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/qTiG ... ywcUWy2cJJ
Sterowniki różnią się numerami ale mają po 35 pinów i powinny pasować P&P (ale to się okaże )
5.Kolektory wydechowe
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/vkA1 ... tnih44V4w1
Kolektor PM
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/~z0i ... _7twSJxCGH
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/1IKm ... R1WEKvSpdD
Kolektor AAE
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/8nCt ... rZp9utOObb
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/T9wm ... he~VNMxWaU
Kolektor jedno otworowy od PM słaba konstrukcja bardzo dławi silnik na wysokich obrotach praktycznie spaliny zapychają go wystarczy popatrzeć na niego porównać z AAE lub ABK jest to samo średnica otworu 43mm .
Kolektor dwu otworowy AAE ładnie wyprofilowane wyloty z cylindrów które przechodzą w dwu rurkę były montowane w AAE,ABK i nowszych ABT nie dławią silnika .
6.Portki AAE,ABK,Nowsze ABT
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/_AVo ... 9bxl7hDBtd
Średnica rury PM 43 mm
Średnica rury 43 mm x2 wiadomo czemu lepsze

Planuje zmienić to co mam na pierwszym zdjęciu wraz z wycinką mojego kata z PM (wstawienie łącznika elastycznego), wycinka jeżą, rozwiercenie miksera LPG , filtr zostawiam z okrągły z mojego PM.
Jak zrobię napisze czy jest różnica w mocy,ewentualne nie pasujące rzeczy choć powinno wszystko pasować.
Audi 80 B3 1.8 T AJL
Audi 80 B3 1.8 PM + LPG

popkuszdw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 17 cze 2014, 15:26
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: popkuszdw » 03 mar 2017, 19:49

Fajnie by było jakbyś później na hamowni sprawdził ile dały takie mody :-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11608
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 mar 2017, 20:10

popkuszdw pisze:Fajnie by było jakbyś później na hamowni sprawdził ile dały takie mody :-)
później to będzie ciut za późno bo dla porównania trzeba by przed zrobić jeszcze.
Ustawianie zapłonu w abk

Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.Dziękuję

Srebrna Kula

Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i Ty szukaj search.php

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8118
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 mar 2017, 21:00

Sebandi pisze:Kolektor AAE
http://www.fotosik.pl/zdj...gE1VarZp9utOObb
http://www.fotosik.pl/zdj...f4rKOhe~VNMxWaU
Kolektor jedno otworowy od PM słaba konstrukcja bardzo dławi silnik na wysokich obrotach praktycznie spaliny zapychają go wystarczy popatrzeć na niego porównać z AAE lub ABK jest to samo średnica otworu 43mm .
Kolektor dwu otworowy AAE ładnie wyprofilowane wyloty z cylindrów które przechodzą w dwu rurkę były montowane w AAE,ABK i nowszych ABT nie dławią silnika .
6.Portki AAE,ABK,Nowsze ABT
http://www.fotosik.pl/zdj...fwBxH9bxl7hDBtd
Średnica rury PM 43 mm
Średnica rury 43 mm x2 wiadomo czemu lepsze


BZDURA a jednym słowem to tylko + do lansu.

popkuszdw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 17 cze 2014, 15:26
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: popkuszdw » 03 mar 2017, 21:12

później to będzie ciut za późno bo dla porównania trzeba by przed zrobić jeszcze.
to jest oczywiste że należy zrobić pomiar przed i po :-)

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 03 mar 2017, 23:05

Rób kolego, zobaczymy jak to będzie jechało w PM-ie :-) Po odetkaniu ssania i wydechu powinna być różnica.
Audi 80 B3 1.8 G60 ADP
Audi 80 B3 1.8 PM


Audi z kompresorem:
https://audi80.pl/80-b3-18s-projekt- ... htm#654181

popkuszdw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 17 cze 2014, 15:26
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: popkuszdw » 04 mar 2017, 20:49

A gdyby tak na kolektor od AAE dać gaźnik Webera...?? i odetkać wydech :-)

koles154
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 30 lip 2018, 17:58
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: koles154 » 05 sie 2018, 18:50

szkoda zakładac ten sam temat wiec maly odkop
mam zdrowe 1.8 na podtlenku gazu i myśle o tych modach właśnie
kolektor 4-2-1 wydechowy, ssący AAM, przepustnica aam albo rozwiert i nowa blaszka na 42mm, usunuęcie podgrzewania kolektora, wywalenie jeża, usuniecie kata, zamontowanie blosa zamiast miksera (mam) i regeneracja reduktora.
na gazie te wszystkie podgrzewania nie mają sensu bo gaz jest lotny i nie musi odparowywać. druga sprawa odpada strojenie, chipy itp bo się to zrobi na reduktorze i blosie.
mam kilka pytań wobec tego. :-) 1 czy kolektor AAM ma sens skoro kanaly w głowicy się zmniejszą względem kolektora?
2 może zapodać wałek z PF albo PG czyli 1.8 GT/GTI? i czy pasuje p&p?
3 czy jest sens wymieniać wydechowy na ten z ABK, AAM?
4. ile koni się po tym spodziewać? ze 115? :D

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11608
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 sie 2018, 19:15

koles154 pisze:4. ile koni się po tym spodziewać? ze 115? :D
szaleństwo Cię poniosło chyba do granic możliwości ;-) bardziej może 5 a nie 25

Jeździłem jednym takim przed i po i dla mnie bez różnicy, no może z dołu cit szybciej się zbierał ale też nie jestem pewien.
Niestety sporo ludzi to robiło ale nikt nie pochwalił się jakimś wykresami.
Ustawianie zapłonu w abk

Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.Dziękuję

Srebrna Kula

Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i Ty szukaj search.php

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8118
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 sie 2018, 19:48

Mają ludzi wyobraźnie.. Silniki Pb sa mało podatne na tuning bez dużej rzeźby nic się nie zrobi lepiej. A taniej już swapa zrobić.

koles154
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 30 lip 2018, 17:58
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: koles154 » 14 lip 2019, 15:21

wymieniłem kilka gratów tj. kolektor wydechowy z portkami ABK, mikser z 36 na 38mm, spiłowany jeż, podszlifowane kanały w ssaku i usunięty kat. audiczka zrobiła się wyraźnie żwawsza ale mam problem bo kolektor ssący jest zaraz nad wydechowym i grzeje się od niego. po jeździe jest gorący ssący mierzyłem termometrem kilka stopni mniej niż silnik a ma zaślepione podgrzewanie.
czy mogę owinąć kolektor wydechowy bandażem? czy nie popęka od wzrostu temperatury?(żeliwniak) i czy skutecznie odizoluje gorąc do ssącego?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5232
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 lip 2019, 15:58

To owiń bandażem termoizolacyjnym , jeśli znajdziesz gdzieś , to możesz dołożyć uszczelkę termoizolacyjną do kolektora dolotowego.
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

koles154
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 30 lip 2018, 17:58
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: koles154 » 01 mar 2020, 16:02

owinąłem czarnym bandażem z allegro kolektor i kawałeczek dwururki i trochę pomogło tylko dużo pipcenia żeby to dobrze zrobić bo mało miejsca na przeciaganie taśmy i ma nieregularny kształt. a co do izolacji kolektora od silnika to uszczelka nowa zalozona z tworzywa to już tego nie ruszałem cos tam izoluje zawsze. ale zrobie zimny dolot na stożku w obudowie i zdam relacje ale to po rozwiercie przepustnicy :)

[ Dodano: 2020-03-01, 16:02 ]
w styczniu zrobiłem w mojej b3 rozrząd i przy okazji zmieniłem wałek od 2E, czuc że górny zakres obrotów się poprawił, także polecam operację. spasował P&P. nie duża zmiana ale odczuwalna. okok polecam sprawdzic stan i wydajnosc reduktora przy LPG bo na starym brakowało dawki powyżej 4tys :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce