Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Głośna praca, wibracje, utrata mocy.

Maldriax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 22 lip 2019, 17:58
Lokalizacja: SGN

[B4 1.9 1Z] Głośna praca, wibracje, utrata mocy.

Post autor: Maldriax » 22 lip 2019, 18:19

Witam wszystkich użytkowników forum. Choć jestem tutaj nowy, to tak ta prawdę jestem z Wami od dłuższego czasu. Obserwuję, czytam, szukam porad.

Muszę przyznać, że jestem załamany. Otóż dwa tygodnie temu postanowiłem wymienić olej silnikowy. Cała procedura udała się bez większych ekscesów, oprócz jednego...
Mianowicie silnik po wymianie oleju zaczął chodzić głośno... Na prawdę głośno. Dosłownie 10 sekund po uruchomieniu silnika, samochód zaczął niemiłosiernie klekotać. Pomyślałem, że może trefny olej? Nic z tego. Wymieniłem olej ponownie - dla pewności, ale niestety wszystko na nic.
Samochód stracił ducha - DOSŁOWNIE. Oczywiście długi czas szukałem odpowiedzi na różnych forach, a w szczególności na tym, niestety bezskutecznie. Zdecydowałem się na zakup "interfejsu diagnostycznego" Viaken VAG KKL, podłączyłem się za pomocą przejściówki OBD1 > OBD2 do komputera i zacząłem działać. Co zobaczyłem na pierwszy rzut oka:

- Błąd 00550
- Kąt wtrysku 255 na postoju przy rozgrzanym samochodzie

Szukałem problemu w czujniku n108 (poprzedni właściciel niefachowo łączył przewód (musiał się przerwać))

Proszę o poradę.

MIRON DKL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 01 sie 2016, 21:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MIRON DKL » 22 lip 2019, 18:57

Niedługo pewnie wypowie się mistrz TDI MUNIOR to rozwieje wątpliwości, ale jeśli chodzi o to co opisałeś to objaw typowy jak u niektórych po świeżym zakupie auta z "miodem w silniku"
Kąt wtrysku, zapewne po przestawieniu będzie inaczej pracował i odpalał
Ja na VAGU sie nie znam dlatego nic więcej nie doradzę,
Lada chwila chłopaki podpytają i doradzą ;-)

Maldriax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 22 lip 2019, 17:58
Lokalizacja: SGN

Post autor: Maldriax » 22 lip 2019, 19:16

Jestem w stanie zrozumieć kombinacje z miodem. To nie jest moja pierwsze wymiana oleju. W listopadzie kiedy kupowałem samochód, poprzedni właściciel był po zmianie oleju, aczkolwiek zdecydowałem się, że tak czy inaczej go zmienię - dla czystego sumienia. Po 10.000 km. nastąpiła kolejna zmiana oleju. Miód miodem ale myślę, że to tylko niefortunna zbieżność wydarzeń, przypadek.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 lip 2019, 19:44

Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika z nakładką MOTOR

Obrazek

MIRON DKL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 01 sie 2016, 21:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MIRON DKL » 22 lip 2019, 19:50

Z tym miodem to serio nie było ;-) ,domyśliłem się że użytkujesz to auto od jakiegoś czasu i nikt nie zalał jakiegoś specyfiku, chłopaki niebawem coś doradzą ;-)

Maldriax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 22 lip 2019, 17:58
Lokalizacja: SGN

Post autor: Maldriax » 22 lip 2019, 19:55

Krzysiek 84 pisze:Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika z nakładką MOTOR

[url=https://images91.fotosik.pl/221/bb2424d3dbec576a.jpg]Obrazek[/URL]
Bezpiecznik sprawdzony od samego początku. Słychać wyraźną zmianę pracy przy wyjęciu / włożeniu.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 lip 2019, 20:16

Maldriax pisze:ezpiecznik sprawdzony od samego początku. Słychać wyraźną zmianę pracy przy wyjęciu / włożeniu.
Skoro słychać wyrażną różnicę w "klekotaniu" po wyjeciu bezpiecznika ,to n108 działa i jest zasilany ...nie tu tkwi przyczyna .Wymiana oleju razcej nie miała z tym nic wspołnego ,ot przypadek i zbieg okolicznosci .Skoro sprawdziłeś bezpiecznik "motor " i wiadomo ze n108 działa ,to teraz pozostaje sprawdzić rozrzad na znakach ,czyli ustawiasz 0 na kole zamachowym ,aprawdzasz czy w tym ustawieniu w kolo pompy wtryskowej wchodzi blokada w odpowiednim miejscu i czy walek rozrządu jest ustawiony prawidlwowo ...bo albo ci jakimś cudem przeskoczył rozrzad ,albo coś sie zacięło a razczej zapieklo w pompie wtryskowej ...a to "coś " to zwykle zawór cisnienia wewnętrznego ...zapieczony i zablokowany ,będzie dawał własnie objawy glosniego klokotania i odczyt na vagu 255 ...Jako ze ten zawór sprawdzić najprosciej ,bo wystarczy go wykrecic ,to od niego zacznij ...jest obok wejscia paliwa do pompy ,powinien dać sie odkręcić jakąś plaską "dziesiątką " na "sztorc " i jako napęd coś od góry wkladasz ...czasem jest mocno zapieczony i trzeba uzyć przecinaka żeby go wogole wykrecic ...ale to zwyle po "kowalach " ktorzy tam lapy pchali i dokrecili na "chama " ...dobrze jest przed próbą jego odkręcenia "przywalić " mu czymś z góry ,oczywiscie z wyczuciem

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 lip 2019, 20:42

Maldriax, _powitania

Maldriax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 22 lip 2019, 17:58
Lokalizacja: SGN

Post autor: Maldriax » 22 lip 2019, 21:02

Krzysiek 84 pisze:Maldriax, Zanim dołączysz do Polskiego Klubu Audi 80, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań. Miło by było gdybyś przedstawił nam również swoją 80tkę w dziale Moje Audi 80
Mój błąd. Wiedziałem, że o czymś zapomniałem. Już to naprawiam! :).
Jeżeli chodzi o znaki... Nie mogę znaleźć znaku na kole od wału korbowego.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 lip 2019, 21:19

Maldriax pisze:Jeżeli chodzi o znaki... Nie mogę znaleźć znaku na kole od wału korbowego.
Obrazek

Maldriax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 22 lip 2019, 17:58
Lokalizacja: SGN

Post autor: Maldriax » 22 lip 2019, 21:50

Mam rozumieć, że kiedy wysunie się "ząbek" powinienem sprawdzić, czy miejsce blokady pompy jest na właściwym miejscu?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 lip 2019, 21:56

Silnikiem obracasz w prawo , więc znak 0 pojawi się od lewej strony i kręcisz do momentu aż znak 0 zostanie przecięty w pół , jak na foto.

Maldriax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 22 lip 2019, 17:58
Lokalizacja: SGN

Post autor: Maldriax » 26 lip 2019, 11:13

MUNIOR

Dorwałem się do tego zaworka. Nie zauważyłem nic niepokojącego oprócz tego, że w tej chwili samochód zaczyna dziwnie szarpać przy dodawaniu gazu od trzeciego biegu wzwyż. Myślałem, że już gorzej być nie może. Samochód zamulił się jeszcze bardziej, dostał większych wibracji oraz zostawiam za sobą siwą chmurę.


MUNIOR pisze:teraz pozostaje sprawdzić rozrzad na znakach ,czyli ustawiasz 0 na kole zamachowym ,aprawdzasz czy w tym ustawieniu w kolo pompy wtryskowej wchodzi blokada w odpowiednim miejscu i czy walek rozrządu jest ustawiony prawidlwowo ...
Postąpiłem według instrukcji i wydaje mi się, że jednak jest coś nie tak. Może to tylko moje wrażenie. Nigdy nie obcowałem z rozrządami. Wstawiam poniżej kilka fotek:

1 zdjęcie przedstawia znak na kole zamachowym:

Obrazek

2 zdjęcie przedstawia blokadę? na kole pompy wtryskowej:

Obrazek

3 zdjęcie jest dla mnie niezbyt jasne. Widać wyraźne nacięcie na kole pompy wtryskowej, a dalej... jakby znak zrobiony korektorem? Jeżeli moje podejrzenia są trafne, to rozrząd przeskoczył o 1 ząbek? Czy to by znaczyło kąt wtrysku 255?

Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 lip 2019, 15:58

Maldriax pisze:3 zdjęcie jest dla mnie niezbyt jasne. Widać wyraźne nacięcie na kole pompy wtryskowej, a dalej... jakby znak zrobiony korektorem?
Nie interesują cię znaki robione markerem i nacięcia ,bo to nie są znaki fabryczne ....interesuje cię "zero " na kole zamachowym , które ma być ustawione dokladnie tak jak na zdjeciu , i wtedy ma wejsć blokada średnicy ok 15,5 mm w odpowiedni otówor w kole pompy wtryskowej ....jeżeli to na zdjęciu to jest ten otwór o srednicy 15,5 mm i mozesz przez ten otwór włożyć prostopadle coś o średnicy ok 15 mm tak zeby weszło w metalowy wspornik o takiej samej srednicy ,to znaki ci sie zgrywają i jest prawidłowo . Do kompletnego sprawdzenia ustawienia rozrzadu ,pozstaje jeszcze sprawdzić ustawienie wałka rozrządu ,ale akurtat jego ustawienie nie ma żadnego wpływu na poczatek wtrysku ,wiec to sobie na razie odpuść ...skoro pompa i "0 " na wale się zgrywa ,to nic tu inaczej być nie może ,a przyczyną poczatku wtrysku 255 i nadmiernego klekotania jest coś z pompą wtryskową ,albo z pracą i zasilaniem n108 .Sprawdziłbym jeszcze czy pompa wogule reaguje na przestawianie pocżatku na "fasolach " ...czyli popuszczasz wszstkie śruby pompy i "opużniasz " pocżatek wtrysku na maxa ,odsuwajac pompę maxymalnie "od silnika " ,czyl "z obrotami "

Maldriax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 22 lip 2019, 17:58
Lokalizacja: SGN

Post autor: Maldriax » 26 lip 2019, 16:36

A więc zdecydowałem się zdemontować pokrywę zaworów. Oto jaki widok zastałem :/

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tak czy inaczej czeka mnie remont silnika. Powiedzcie mi teraz czy ta usterka łączy się w jakiś sposób z błędem 00550?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl