[B4 2.0 ABK] Spalanie detonacyjne
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Zamieszczę też tu zdjęcie prosto po demontażu głowicy, może ktoś coś więcej zobaczy
Dodam, że zawsze przy wykręcaniu świec 1 i 4 cylindra gwint jest mokry a 2 i 3 gar ma suche gwinty.
Pobór oleju to z 0,5L/8000km Motul X-Clean 8100 5W40
A podłączałem wtyczkę OBD i zostawiłem ją na podszybiu, otworzyłem maskę i kostkę docisneło do szyby i pekła
Mam pytanie, czy do wtryskiwaczy oringi muszą być jakieś specjalne ? Czy moge kupić takie w sklepie z oringami ? Bo te na starej listwie wtryskowej są jak plastik więc póki co bez sensu ruszać to gdy brak oringów.
[ Dodano: 2019-07-26, 23:04 ]
Jako, że nie udało mi się nigdy nagrać tego dźwięku z powodu szumów itd to znalazłem w necie filmik z praktycznie podobnym dźwiękiem
od ok 2:45min oraz 3:00 słychać to dobrze, mam tak samo (2:50 najbardziej słychać i tak jest u mnie przez jakąś sekunde )
[ Dodano: 2019-07-27, 16:05 ]
@@@@@@@@@@@
Dzisiaj odkryłem kolejny chyba problem, ponieważ przyjechał Kogut w odwiedziny i przypadkiem znaleźliśmy problem z przepustnicą. Teraz pytanie u kogo jest ok a u kogo jest źle
Zamieszczam tutaj filmik. Pierwsze ujęcie to jest mój silnik, drugie ujęcie to u Koguta
Kolejna rzecz to, że w mojej przepustnicy ktoś kręcił tą śrubką na której oparta jest dźwigienka od gazu i jest bardziej wysunięta niż u niego oraz on dodatkowo na nakrętce ma plombę u mnie jej brak
Zdjęcia mojej śrubki
Następnie dwa zdjęcia zderzaka tego od tej mniejszej klapki co jest połączona cięgnami ( tą co trzymamy na filmiku )
U mnie wynosi szczelina 1,30mm
U Koguta 0,60mm
Może tutaj gdzieś leży mój problem. Dodam też, że praca wtryskiwaczy jest u mnie trochę głośniejsza niż u niego.
@@Update
Mam w zapasie jeszcze dwie przepustnice i te śrubki były ustawione tak jak u Koguta więc poszedłem do auta i przestawiłem na takie wymiary jak powinny być. Efekt taki, że wolne obroty stały się łagodniejsze, płynniejsze i nie "rzuca" już tak silnikiem. Dałem mu nastawy podstawowe poprzez VCDS i o dziwo jak nigdy przedtem spadł dosyć mocno z obrotów i tak równo na nich sobie pyrkał. Wcześniej jeśli spadał to niezbyt zauważalne były ty zmiany. Jazdy próbnej jeszcze nie wykonałem bo po piwku się nie jeździ
Dodam, że zawsze przy wykręcaniu świec 1 i 4 cylindra gwint jest mokry a 2 i 3 gar ma suche gwinty.
Pobór oleju to z 0,5L/8000km Motul X-Clean 8100 5W40
A podłączałem wtyczkę OBD i zostawiłem ją na podszybiu, otworzyłem maskę i kostkę docisneło do szyby i pekła
Mam pytanie, czy do wtryskiwaczy oringi muszą być jakieś specjalne ? Czy moge kupić takie w sklepie z oringami ? Bo te na starej listwie wtryskowej są jak plastik więc póki co bez sensu ruszać to gdy brak oringów.
[ Dodano: 2019-07-26, 23:04 ]
Jako, że nie udało mi się nigdy nagrać tego dźwięku z powodu szumów itd to znalazłem w necie filmik z praktycznie podobnym dźwiękiem
od ok 2:45min oraz 3:00 słychać to dobrze, mam tak samo (2:50 najbardziej słychać i tak jest u mnie przez jakąś sekunde )
[ Dodano: 2019-07-27, 16:05 ]
@@@@@@@@@@@
Dzisiaj odkryłem kolejny chyba problem, ponieważ przyjechał Kogut w odwiedziny i przypadkiem znaleźliśmy problem z przepustnicą. Teraz pytanie u kogo jest ok a u kogo jest źle
Zamieszczam tutaj filmik. Pierwsze ujęcie to jest mój silnik, drugie ujęcie to u Koguta
Kolejna rzecz to, że w mojej przepustnicy ktoś kręcił tą śrubką na której oparta jest dźwigienka od gazu i jest bardziej wysunięta niż u niego oraz on dodatkowo na nakrętce ma plombę u mnie jej brak
Zdjęcia mojej śrubki
Następnie dwa zdjęcia zderzaka tego od tej mniejszej klapki co jest połączona cięgnami ( tą co trzymamy na filmiku )
U mnie wynosi szczelina 1,30mm
U Koguta 0,60mm
Może tutaj gdzieś leży mój problem. Dodam też, że praca wtryskiwaczy jest u mnie trochę głośniejsza niż u niego.
@@Update
Mam w zapasie jeszcze dwie przepustnice i te śrubki były ustawione tak jak u Koguta więc poszedłem do auta i przestawiłem na takie wymiary jak powinny być. Efekt taki, że wolne obroty stały się łagodniejsze, płynniejsze i nie "rzuca" już tak silnikiem. Dałem mu nastawy podstawowe poprzez VCDS i o dziwo jak nigdy przedtem spadł dosyć mocno z obrotów i tak równo na nich sobie pyrkał. Wcześniej jeśli spadał to niezbyt zauważalne były ty zmiany. Jazdy próbnej jeszcze nie wykonałem bo po piwku się nie jeździ
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
xRead, najlepiej jak się ma nieruszaną wiadomo, można się nią posugerować aczkolwiek ustawienie tego to też nie jest problem - trzeba tylko wiedzieć jak i tyle.
I o ile do obrotów wolnych ma to znaczenia jak najbardziej i o tym pisane na forum nie raz było ale do tego co jest u ciebie, nie - jak czegoś takiego nie widziałem.
I o ile do obrotów wolnych ma to znaczenia jak najbardziej i o tym pisane na forum nie raz było ale do tego co jest u ciebie, nie - jak czegoś takiego nie widziałem.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
xRead, może spróbuj sobie pojeździć z vagiem i obserwuj albo loguj(dla bezpieczeństwa) grupę tam gdzie masz obliczony punkt zapłonu i zobacz czy mocno cofa lub jakieś inne dziwne rzeczy w momencie gdy ten dźwięk występuje.
Jeszcze się zastanawiam czy nie winne może być samo ecu lub knock sensor bo tam momentami jakieś dziwne wskazania były. A może jakieś spore luzy w aparacie zapłonowym i tym zapłonem jakoś dziwnie rzuca - chodź tego nie było widać w poprzednich twoich logach, więc tu tylko tak dywaguje.
Jeszcze się zastanawiam czy nie winne może być samo ecu lub knock sensor bo tam momentami jakieś dziwne wskazania były. A może jakieś spore luzy w aparacie zapłonowym i tym zapłonem jakoś dziwnie rzuca - chodź tego nie było widać w poprzednich twoich logach, więc tu tylko tak dywaguje.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Ja mam słaby słuch i nie słyszę już prawidłowo. Na filmiku oglądałem i nic nie usłyszałem.xRead pisze:No to co twoim zdaniem to jest ? Gość na filmiku tym amerykańskim też pokazuje dźwięk spalania stukowego i jest identyczny. I jeśli to nie byłoby stukowe to słyszałbym to także przy zapłonie ustawionym na taki 1'
Robiłeś jeden test na paliwie 100 oktan i też było. A paliwo 100 oktanowe jest bardziej odporne na spalanie stukowe, nie zastanawiało się dlaczego przy 95 i 100 oktan jest tak samo??
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Na 100oktanach pojawiało się wtedy ale o wiele wiele mniej. Na 95 wtedy tak to się odzywało, że masakra była. Najlepsze jest to, że to się zwiększa gdy ECU się już "nauczy". Gdy zjadę z trasy to tego praktycznie nie można usłyszeć dopiero dajmy na to w tym upale postoje z 1min na wolnych obrotach ruszę to najbardziej się to objawia. Jakby coś się w tym momencie nagrzewało. Myślę, jeszcze wymienić termostat, może on powoduje za mocne rozgrzanie jednostki i za późno puszcza na chłodnice. Bo może i bym podejrzewał coś "mechanicznego" ale to by było cały czas po rozgrzaniu a nie, że raz jest raz nie.
Przypomniało mi się, że na 4 cylindrze po ściągnięciu "czapki" ujrzałem takie coś ale pod palcem to nie wyczuwalne. Pozostałe 3 idealne
Przypomniało mi się, że na 4 cylindrze po ściągnięciu "czapki" ujrzałem takie coś ale pod palcem to nie wyczuwalne. Pozostałe 3 idealne
Re: [B4 2.0 ABK] Spalanie detonacyjne
I co w końcu było?