[B4 2.0 ABK] Rolka napinajaca
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
[B4 2.0 ABK] Rolka napinajaca
Siema powiedzcie mi czym się tak naprawdę różni rolka plastikowa z metalową. Z tego co zauważyłem metalowa ma ciut mniejszą średnicę ale przecież pasek itd jest taki sam to o co tutaj chodzi ? Na szpilkę siada tak samo. Pytam bo mam nową plastikową SKF a metalowy SKF po 200km puścił smar z łożyska
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Prosta podpowiedź czym sie rożni klucz oczkowo płaski o długości 10cm a tym 20cm? Kręcisz śrubki to powinieneś zajarzyć...
Metalowa rolka jest do tłumika drgań.
Plastikowa do izotermicznego napinacza pasa..
Zmieniając rolkę zmieniasz też siły występujące. Może to i 5mm ale to czasem sporo. Gdyby zmieniać w całości to jak najbardziej nie ma problemów. Ale jak mieszasz już zaburzasz prawidłowe działanie określone przez producenta. I zamiast izotermiczny napinacz poluźnić 2mm poluźni mm.
Metalowa rolka jest do tłumika drgań.
Plastikowa do izotermicznego napinacza pasa..
Zmieniając rolkę zmieniasz też siły występujące. Może to i 5mm ale to czasem sporo. Gdyby zmieniać w całości to jak najbardziej nie ma problemów. Ale jak mieszasz już zaburzasz prawidłowe działanie określone przez producenta. I zamiast izotermiczny napinacz poluźnić 2mm poluźni mm.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Trochę gwiżdże powyżej 4-4,5 tys. obr/min., przy czym bardzo rzadko wprowadzam auto w takie obroty. Oczywiście sprawdzane na rozgrzanym - zimny silnik z moją nogą prawie nigdy nie przekracza 3 tys.Jarewa pisze: pasek może furczec głośniej.
Jeździć tak jak jest? Napęd na ok. 40 tys. km przebiegu, pasek jeszcze ładnie wygląda przy tym na zimnym silniku książkowo daje się skręcić o 90°, ale przy ok. 60 tys. już chciałbym robić, bo jednak auto ma dość spory przebieg, to i pewnie pasek inaczej się układa na sędziwych kołach. Przy okazji spytam - kliny na wałkach obowiązkowo też posprawdzać wszystkie jak będę wymieniał paski?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
U mnie z dużym oporem idzie do 90 stopni, potem koniec i nic dalej. Siła w łapkach że tak powiem standardowa. Tata mechanik mówił, że jest OK, ale jak tu o tych rolkach piszecie to mnie zasatanawia i na pewno trzeba będzie przy najbliższej wymianie paska zrobić jak należy. Chociaż względem Golfa to i tak przepaść, tam według WKŁ też był termiczny poluźniacz, a mimo poprawnie zrobionego rozrządu pasek zajechany po 40 tys. km - rów na całej długości.
Wydaje mi się, że to tak jak ze składaniem kół w rowerze - niezbyt zaawansowany gość nie poradzi sobie nawet chociaż z trochę lepszymi kołami, bo albo za luźne albo zbyt napięte szprychy zostawi, a jedno i drugie jest szkodliwe dla obręczy.
W B3 według tej mojej serwisówki zalecano użycie przyrządu VW 210. Dlaczego w B4 już nie przewidziano tego narzędzia to nie mam pojęcia. Z drugiej strony i tak większość mechaników pewnie to robi i tak "na rękę", by jeździło, rozumiem takie coś tylko w przypadku dużego doświadczenia i dobrego wyczucia warsztatowca.Ja ostatnio przeszedłem na tensjometr
Wydaje mi się, że to tak jak ze składaniem kół w rowerze - niezbyt zaawansowany gość nie poradzi sobie nawet chociaż z trochę lepszymi kołami, bo albo za luźne albo zbyt napięte szprychy zostawi, a jedno i drugie jest szkodliwe dla obręczy.
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
U mnie wisi, dosłownie luźno wisi na zimnym, da się obrócić o 90st bez najmniejszego użycia siły w palcach i dopiero wtedy czuć powyżej 90st że trzeba użyć większej siły. Dopiero po nagrzaniu silnika pasek napina się dość mocno i myślę że tak powinno być, bo jak odrobinkę mocniej napiąłem to tak na 1100-1200obr/min rolka wydawała dziwne dźwięki przypominające skrzypienie starych drzwi na zagrzanym silniku a brzmi to tak: (Filmik nie jest mój)