Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Rolka napinajaca

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

[B4 2.0 ABK] Rolka napinajaca

Post autor: xRead » 23 lip 2019, 20:58

Siema powiedzcie mi czym się tak naprawdę różni rolka plastikowa z metalową. Z tego co zauważyłem metalowa ma ciut mniejszą średnicę ale przecież pasek itd jest taki sam to o co tutaj chodzi ? Na szpilkę siada tak samo. Pytam bo mam nową plastikową SKF a metalowy SKF po 200km puścił smar z łożyska

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 lip 2019, 16:18

Prosta podpowiedź czym sie rożni klucz oczkowo płaski o długości 10cm a tym 20cm? Kręcisz śrubki to powinieneś zajarzyć...

Metalowa rolka jest do tłumika drgań.
Plastikowa do izotermicznego napinacza pasa..


Zmieniając rolkę zmieniasz też siły występujące. Może to i 5mm ale to czasem sporo. Gdyby zmieniać w całości to jak najbardziej nie ma problemów. Ale jak mieszasz już zaburzasz prawidłowe działanie określone przez producenta. I zamiast izotermiczny napinacz poluźnić 2mm poluźni mm.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 25 lip 2019, 19:30

Masz może org numery tłumika drgań oraz tego izotermicznego ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 lip 2019, 20:20

048109479A

050109479A

Ten termiczny ma sie wysunąć 7,2mm miedzy stanem zimnym a rozgrzanym silnika.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1039
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 26 lip 2019, 10:31

Jarewa, bardzo cenna wskazówka, dzięki.
Ciekawi mnie jakie skutki ma użycie metalowej rolki w połączeniu z termicznym napinaczem. Czy przykładowo może być przyczyną klepotania na obrotach przy rozgrzanym silniku?
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 lip 2019, 11:43

Klepac nie ale pasek może furczec głośniej. Tak jak to jest w przypadku zbyt mocnego naciągniecia.

cinek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 04 sie 2018, 18:17
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: cinek70 » 26 lip 2019, 13:33

Podczepię się pod temat. Wymieniam rozrząd i mechanik "odkrył", że napinacz rolki paska rozrządu jest krzywy czy cuś i w związku z tym nie działa. Pytanie brzmi, jakie skutki może mieć zamontowanie "sztywnego" napinacza?
Audi 80 B4 Avant (8C5) 2.0 E 115KM, 85kW

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 sie 2019, 19:09

cinek70, moim zdanie troszku będzie bardziej obciążony w pewnych sytuacjach. Ale i takie auta jeżdżą i nic się nie dzieje więc....

ps i nie jest to napinacz tylko bardziej poluźniacz ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 01 sie 2019, 23:37

A właśnie jeszcze zapytam. Bo mam te metalową rolkę przykręcaną nakrętką na klucz 10mm do tej szpilki i to normalne ze ona przesuwa się przód-tył na tej szpilce ? tak z 1mm luzu. Dokręcić się bardziej tego nie da.

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 sie 2019, 07:17

xRead, tak ma być
WRC is for boys.
Group B was for men.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1039
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 02 sie 2019, 16:09

Jarewa pisze: pasek może furczec głośniej.
Trochę gwiżdże powyżej 4-4,5 tys. obr/min., przy czym bardzo rzadko wprowadzam auto w takie obroty. Oczywiście sprawdzane na rozgrzanym - zimny silnik z moją nogą prawie nigdy nie przekracza 3 tys.

Jeździć tak jak jest? Napęd na ok. 40 tys. km przebiegu, pasek jeszcze ładnie wygląda przy tym na zimnym silniku książkowo daje się skręcić o 90°, ale przy ok. 60 tys. już chciałbym robić, bo jednak auto ma dość spory przebieg, to i pewnie pasek inaczej się układa na sędziwych kołach. Przy okazji spytam - kliny na wałkach obowiązkowo też posprawdzać wszystkie jak będę wymieniał paski?
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 sie 2019, 11:18

h/k pisze:pasek jeszcze ładnie wygląda przy tym na zimnym silniku książkowo daje się skręcić o 90°
No własnie tu zawsze jest problem :| bo książki piszą tylko o 90st , ale Pudzian albo jakiś lichy człowiek mają inną siłę w palcach a tego książki nie uwzględniają.

Ja ostatnio przeszedłem na tensjometr

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 09 sie 2019, 23:35

No właśnie hehe U mnie jak i u Koguta da się przekręcić o 90' tyle, że on napięty ma jak struna a mój jest bardziej luźny

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1039
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 10 sie 2019, 11:11

U mnie z dużym oporem idzie do 90 stopni, potem koniec i nic dalej. Siła w łapkach że tak powiem standardowa. Tata mechanik mówił, że jest OK, ale jak tu o tych rolkach piszecie to mnie zasatanawia i na pewno trzeba będzie przy najbliższej wymianie paska zrobić jak należy. Chociaż względem Golfa to i tak przepaść, tam według WKŁ też był termiczny poluźniacz, a mimo poprawnie zrobionego rozrządu pasek zajechany po 40 tys. km - rów na całej długości. :(
Ja ostatnio przeszedłem na tensjometr
W B3 według tej mojej serwisówki zalecano użycie przyrządu VW 210. Dlaczego w B4 już nie przewidziano tego narzędzia to nie mam pojęcia. Z drugiej strony i tak większość mechaników pewnie to robi i tak "na rękę", by jeździło, rozumiem takie coś tylko w przypadku dużego doświadczenia i dobrego wyczucia warsztatowca.
Wydaje mi się, że to tak jak ze składaniem kół w rowerze - niezbyt zaawansowany gość nie poradzi sobie nawet chociaż z trochę lepszymi kołami, bo albo za luźne albo zbyt napięte szprychy zostawi, a jedno i drugie jest szkodliwe dla obręczy.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 265
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 10 sie 2019, 13:15

U mnie wisi, dosłownie luźno wisi na zimnym, da się obrócić o 90st bez najmniejszego użycia siły w palcach i dopiero wtedy czuć powyżej 90st że trzeba użyć większej siły. Dopiero po nagrzaniu silnika pasek napina się dość mocno i myślę że tak powinno być, bo jak odrobinkę mocniej napiąłem to tak na 1100-1200obr/min rolka wydawała dziwne dźwięki przypominające skrzypienie starych drzwi na zagrzanym silniku a brzmi to tak: (Filmik nie jest mój)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga