[B4 1.9 1Z] zwiększenie mocy
[B4 1.9 1Z] zwiększenie mocy
Wiem, wiem....... temat wałkowany wielokrotnie..... przejrzałem forum i sporo doczytałem...
Po kolei.....
Mój traktor posiada najgorszy osprzęt czyli Bosch....
Konsultowałem temat z kumplem, który prowadzi warszat specjalizujący się w strojeniu diesli i zajmuje się tym od wielu lat.
Stanęło na tym:
- przełożyć komp na 16 bit np. od AFN
- pompa AFN
- kolektor + turbo AWX
- wtryski 216
- przepływka out
Teraz pytanie:
Z tego co patrzyłem najmniej zabawy byłoby z podpięciem kompa np. od golfa 3 AFN, numer 028906021DF........
Jak jest z pinami? Wszystko pasuje czy trzeba zamieniać 27 z 48 i 48 z 26 (podgrzewacz płynu i kontrolka świec)???
Immo oczywiście trzeba będzie usunąć........
Po kolei.....
Mój traktor posiada najgorszy osprzęt czyli Bosch....
Konsultowałem temat z kumplem, który prowadzi warszat specjalizujący się w strojeniu diesli i zajmuje się tym od wielu lat.
Stanęło na tym:
- przełożyć komp na 16 bit np. od AFN
- pompa AFN
- kolektor + turbo AWX
- wtryski 216
- przepływka out
Teraz pytanie:
Z tego co patrzyłem najmniej zabawy byłoby z podpięciem kompa np. od golfa 3 AFN, numer 028906021DF........
Jak jest z pinami? Wszystko pasuje czy trzeba zamieniać 27 z 48 i 48 z 26 (podgrzewacz płynu i kontrolka świec)???
Immo oczywiście trzeba będzie usunąć........
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Więc pisz w tematach tam gdzie jest to poruszane , bo jest tego sporo,dziekan pisze:Wiem, wiem....... temat wałkowany wielokrotnie..... przejrzałem forum i sporo doczytałem...
Coś słabo przejrzałeś forum:
dziekan pisze:Mój traktor posiada najgorszy osprzęt czyli Bosch....
dziekan pisze:Z tego co patrzyłem najmniej zabawy byłoby z podpięciem kompa np. od golfa 3 AFN
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Szkoda ze kumpel od razu "pojechał z grubej rury" proponując ci taką "rewolucję " , zamiast na poczatek zaproponować ci najprostszy , najszybszy i najtańszy sposób zwiększenia ,czyli zmiany map twojego ori sterownika .O ile wszystko masz sprawne to na ori wtryskach mozna samym tuningiem sterownika uzyskać ok 115 koni ...po zmianie wtrysków na AFN powinno byc już ok 120konidziekan pisze:Stanęło na tym:
- przełożyć komp na 16 bit np. od AFN
- pompa AFN
- kolektor + turbo AWX
- wtryski 216
- przepływka out
Coś chyba słabo patrzyłeś skoro nie zauważyłes że twój sterownik i sterownik 16 bit ,to dwa zupelnie inne sterowniki i zupełnie inne wtyki.... o ile dobrze zrozumialem ze pisząc "mam najgorszy osprzet boscha ", mialeś na myśli przepływke bosch i nastawnik potencjometryczny ...takze żadna zmiana pinów nie jest mozliwa ,bo twoja wtyka nie pasuje do sterownika 16 bit .....i żebyś mógł zalożyć 16 bitowy sterownik ,musial byś zmieniać całą wiązkę elektryczną silnika z wtyką do komputera .Takze moje zdanie jest takie : Kosztowną i pracochlonną "rewolucję " zawsze zdążysz zrobić ,a na początek powinien ci zrobić zmianę map w sterowniku ,bo te 115-120 koni to już calkiem przyzwoita moc pozwalajaca na przyjemną jazdę i swobodne wyprzedzaniedziekan pisze:Z tego co patrzyłem najmniej zabawy byłoby z podpięciem kompa np. od golfa 3 AFN, numer 028906021DF........
Jak jest z pinami? Wszystko pasuje czy trzeba zamieniać 27 z 48 i 48 z 26 (podgrzewacz płynu i kontrolka świec)???
Dzięki MUNIOR za rzeczową odpowiedź.
Rewolucja zdecydowanie tak z dwóch powodów:
- nie chcę do tematu podchodzić 2 razy
- kolejna sprawa to problem z nabyciem kości do 8 bitowych sterowników, ponieważ są to zabytki do tego kwestia że nie zawsze nabyta kość chce się poddać zapisowi (tak powiedział kumpel)
Środek i tak będzie demontowany ze względu na montaż elektryki szyb, więc przy okazji można ogarnąć wiązkę silnika (nie jest to duży problem).
Co do wtyków to masz rację nie zajrzałem dobrze sądząc że wystkie 80tki mają pojedynczy prostokątny wtyk i stąd pomysł na sterownik starszego typo np. od golfa III czy paska b4.
Wyprowadziłeś mnie z błedu.
W takim razie będzie można montować srebrną puchę nowszego typu np. z A4 lub paska b5 (2 wtyki z tego co pamiętam). Chyba, że znow jestem w błędzie.
Może ewentualnie podpowiesz z czego targać najlepiej wiązkę i sterownik?
Wiem, że masz sporą wiedzę na ten temat więc może tak będzie łatwiej.
Jeśli masz coś takiego na składzie chętnie nabędę. Z pewnością sie dogadamy.
Fajnie byłoby nabyć sterownik w którym są już podstawki, do tego ewentualnie pomodzone kości, gdzie można zrobić ewentualne korekty w oparciu o pomiary z hamowni.
Rewolucja zdecydowanie tak z dwóch powodów:
- nie chcę do tematu podchodzić 2 razy
- kolejna sprawa to problem z nabyciem kości do 8 bitowych sterowników, ponieważ są to zabytki do tego kwestia że nie zawsze nabyta kość chce się poddać zapisowi (tak powiedział kumpel)
Środek i tak będzie demontowany ze względu na montaż elektryki szyb, więc przy okazji można ogarnąć wiązkę silnika (nie jest to duży problem).
Co do wtyków to masz rację nie zajrzałem dobrze sądząc że wystkie 80tki mają pojedynczy prostokątny wtyk i stąd pomysł na sterownik starszego typo np. od golfa III czy paska b4.
Wyprowadziłeś mnie z błedu.
W takim razie będzie można montować srebrną puchę nowszego typu np. z A4 lub paska b5 (2 wtyki z tego co pamiętam). Chyba, że znow jestem w błędzie.
Może ewentualnie podpowiesz z czego targać najlepiej wiązkę i sterownik?
Wiem, że masz sporą wiedzę na ten temat więc może tak będzie łatwiej.
Jeśli masz coś takiego na składzie chętnie nabędę. Z pewnością sie dogadamy.
Fajnie byłoby nabyć sterownik w którym są już podstawki, do tego ewentualnie pomodzone kości, gdzie można zrobić ewentualne korekty w oparciu o pomiary z hamowni.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Krzysiek 84, budżet jest więc nie ma obaw
Gorzej z czasem......
Zasięg modów jest jasno określony - ok. 150KM. Na więcej nie idę...... przynajmniej na ten moment.
Naście lat temu robiliśmy nie jednego VAGa, ale akurat nie Audi i nie z 8-bitową puchą.
150KM to optimum, które przy umiejętnym traktowaniu nie będzie wymagać ingerencji w układ napędowy, którego w tej chwili nie będę ruszał.
W tym momencie ogarniam mechanikę, na przyszły rok tematy wizualne.
Nie chcę robić OT, ale tak dodałem żeby był jakiś obraz sytuacji i aby nikt nie myślał, że jestem kolejną osobą, która zakłada temat w celu pogadania.
Podsumowując - konkrety i działamy
MUNIOR, daj info co masz na składzie.
Jeśli masz jakieś inne ciekawe rozwiązania jakich gratów użyć, by uzyskać zbliżone osiągi, jestem otwarty na propozycje.
Gorzej z czasem......
Zasięg modów jest jasno określony - ok. 150KM. Na więcej nie idę...... przynajmniej na ten moment.
Naście lat temu robiliśmy nie jednego VAGa, ale akurat nie Audi i nie z 8-bitową puchą.
150KM to optimum, które przy umiejętnym traktowaniu nie będzie wymagać ingerencji w układ napędowy, którego w tej chwili nie będę ruszał.
W tym momencie ogarniam mechanikę, na przyszły rok tematy wizualne.
Nie chcę robić OT, ale tak dodałem żeby był jakiś obraz sytuacji i aby nikt nie myślał, że jestem kolejną osobą, która zakłada temat w celu pogadania.
Podsumowując - konkrety i działamy
MUNIOR, daj info co masz na składzie.
Jeśli masz jakieś inne ciekawe rozwiązania jakich gratów użyć, by uzyskać zbliżone osiągi, jestem otwarty na propozycje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Z tego co moglo by ci sie przydac do tych modów ,mam jedynie jednowtykowy 16 bitowy sterownik z softem pod VNT i 216 tki .Wiec gdybyś szukał wiazki to musiała by to byc wiązka z audi 80 tdi na nowszym osprzecie ,czyli ze sterownikiem 028906021 ...wiązki z innych tdi ,czy to z A4 czy z vw ,nie podejdą do 80 tki bo jest zupelnie inne umiejscowienie skrzynki bezpieczników i komputeradziekan pisze:MUNIOR, daj info co masz na składzie.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
To wtryskiwacze 216-tki wstawiaj
pompę wtryskową Afn , ewentualnie przerobić ją na 11-tkę
Turbo od Filipa GT 1549s na WG , lub iść w Vnt.
Fmic 550x180x65
Sprzęgło można podesłać do AAronex'u , Maklandu ewentualnie na Skoczylasa do Warszawy celem obicia tarczy kevlarem , zabielenia docisku i koła zamachowego lub konkretne custom sprzęgło 240 mm.
Hamulce z przodu ogarnąć też od razu , minimum 280 wentylowana.
pompę wtryskową Afn , ewentualnie przerobić ją na 11-tkę
Turbo od Filipa GT 1549s na WG , lub iść w Vnt.
Fmic 550x180x65
Sprzęgło można podesłać do AAronex'u , Maklandu ewentualnie na Skoczylasa do Warszawy celem obicia tarczy kevlarem , zabielenia docisku i koła zamachowego lub konkretne custom sprzęgło 240 mm.
Hamulce z przodu ogarnąć też od razu , minimum 280 wentylowana.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko