Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] zwiększenie mocy

dziekan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 11 sty 2013, 00:10
Lokalizacja: LDZ

[B4 1.9 1Z] zwiększenie mocy

Post autor: dziekan » 18 sie 2019, 20:34

Wiem, wiem....... temat wałkowany wielokrotnie..... przejrzałem forum i sporo doczytałem...

Po kolei.....
Mój traktor posiada najgorszy osprzęt czyli Bosch....

Konsultowałem temat z kumplem, który prowadzi warszat specjalizujący się w strojeniu diesli i zajmuje się tym od wielu lat.

Stanęło na tym:
- przełożyć komp na 16 bit np. od AFN
- pompa AFN
- kolektor + turbo AWX
- wtryski 216
- przepływka out

Teraz pytanie:
Z tego co patrzyłem najmniej zabawy byłoby z podpięciem kompa np. od golfa 3 AFN, numer 028906021DF........
Jak jest z pinami? Wszystko pasuje czy trzeba zamieniać 27 z 48 i 48 z 26 (podgrzewacz płynu i kontrolka świec)???
Immo oczywiście trzeba będzie usunąć........

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 18 sie 2019, 20:42

dziekan pisze:Wiem, wiem....... temat wałkowany wielokrotnie..... przejrzałem forum i sporo doczytałem...
Więc pisz w tematach tam gdzie jest to poruszane , bo jest tego sporo,
Coś słabo przejrzałeś forum:
dziekan pisze:Mój traktor posiada najgorszy osprzęt czyli Bosch....
dziekan pisze:Z tego co patrzyłem najmniej zabawy byłoby z podpięciem kompa np. od golfa 3 AFN

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 sie 2019, 22:18

dziekan pisze:Stanęło na tym:
- przełożyć komp na 16 bit np. od AFN
- pompa AFN
- kolektor + turbo AWX
- wtryski 216
- przepływka out
Szkoda ze kumpel od razu "pojechał z grubej rury" proponując ci taką "rewolucję " , zamiast na poczatek zaproponować ci najprostszy , najszybszy i najtańszy sposób zwiększenia ,czyli zmiany map twojego ori sterownika .O ile wszystko masz sprawne to na ori wtryskach mozna samym tuningiem sterownika uzyskać ok 115 koni ...po zmianie wtrysków na AFN powinno byc już ok 120koni
dziekan pisze:Z tego co patrzyłem najmniej zabawy byłoby z podpięciem kompa np. od golfa 3 AFN, numer 028906021DF........
Jak jest z pinami? Wszystko pasuje czy trzeba zamieniać 27 z 48 i 48 z 26 (podgrzewacz płynu i kontrolka świec)???
Coś chyba słabo patrzyłeś skoro nie zauważyłes że twój sterownik i sterownik 16 bit ,to dwa zupelnie inne sterowniki i zupełnie inne wtyki.... o ile dobrze zrozumialem ze pisząc "mam najgorszy osprzet boscha ", mialeś na myśli przepływke bosch i nastawnik potencjometryczny ...takze żadna zmiana pinów nie jest mozliwa ,bo twoja wtyka nie pasuje do sterownika 16 bit .....i żebyś mógł zalożyć 16 bitowy sterownik ,musial byś zmieniać całą wiązkę elektryczną silnika z wtyką do komputera .Takze moje zdanie jest takie : Kosztowną i pracochlonną "rewolucję " zawsze zdążysz zrobić ,a na początek powinien ci zrobić zmianę map w sterowniku ,bo te 115-120 koni to już calkiem przyzwoita moc pozwalajaca na przyjemną jazdę i swobodne wyprzedzanie

dziekan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 11 sty 2013, 00:10
Lokalizacja: LDZ

Post autor: dziekan » 21 sie 2019, 14:23

Dzięki MUNIOR za rzeczową odpowiedź.

Rewolucja zdecydowanie tak z dwóch powodów:
- nie chcę do tematu podchodzić 2 razy
- kolejna sprawa to problem z nabyciem kości do 8 bitowych sterowników, ponieważ są to zabytki do tego kwestia że nie zawsze nabyta kość chce się poddać zapisowi (tak powiedział kumpel)

Środek i tak będzie demontowany ze względu na montaż elektryki szyb, więc przy okazji można ogarnąć wiązkę silnika (nie jest to duży problem).

Co do wtyków to masz rację nie zajrzałem dobrze sądząc że wystkie 80tki mają pojedynczy prostokątny wtyk i stąd pomysł na sterownik starszego typo np. od golfa III czy paska b4.
Wyprowadziłeś mnie z błedu.

W takim razie będzie można montować srebrną puchę nowszego typu np. z A4 lub paska b5 (2 wtyki z tego co pamiętam). Chyba, że znow jestem w błędzie.

Może ewentualnie podpowiesz z czego targać najlepiej wiązkę i sterownik?
Wiem, że masz sporą wiedzę na ten temat więc może tak będzie łatwiej.

Jeśli masz coś takiego na składzie chętnie nabędę. Z pewnością sie dogadamy.
Fajnie byłoby nabyć sterownik w którym są już podstawki, do tego ewentualnie pomodzone kości, gdzie można zrobić ewentualne korekty w oparciu o pomiary z hamowni.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 sie 2019, 20:44

dziekan, Rób przekładke na pełny nowy osprzęt , Sterownik kupisz od Muniora 16 bit z podkładkami pod kości eprom , a potem możesz iść w moc , w zalezności ile kasy chcesz przeznaczyc na to lub jaką kwotą operujesz na takie zabiegi, to się coś dobierze.

dziekan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 11 sty 2013, 00:10
Lokalizacja: LDZ

Post autor: dziekan » 21 sie 2019, 21:53

Krzysiek 84, budżet jest więc nie ma obaw
Gorzej z czasem......
Zasięg modów jest jasno określony - ok. 150KM. Na więcej nie idę...... przynajmniej na ten moment.
Naście lat temu robiliśmy nie jednego VAGa, ale akurat nie Audi i nie z 8-bitową puchą.
150KM to optimum, które przy umiejętnym traktowaniu nie będzie wymagać ingerencji w układ napędowy, którego w tej chwili nie będę ruszał.
W tym momencie ogarniam mechanikę, na przyszły rok tematy wizualne.
Nie chcę robić OT, ale tak dodałem żeby był jakiś obraz sytuacji i aby nikt nie myślał, że jestem kolejną osobą, która zakłada temat w celu pogadania.

Podsumowując - konkrety i działamy cwaniak_ :-)

MUNIOR, daj info co masz na składzie.
Jeśli masz jakieś inne ciekawe rozwiązania jakich gratów użyć, by uzyskać zbliżone osiągi, jestem otwarty na propozycje.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 sie 2019, 22:30

dziekan pisze:MUNIOR, daj info co masz na składzie.
Z tego co moglo by ci sie przydac do tych modów ,mam jedynie jednowtykowy 16 bitowy sterownik z softem pod VNT i 216 tki .Wiec gdybyś szukał wiazki to musiała by to byc wiązka z audi 80 tdi na nowszym osprzecie ,czyli ze sterownikiem 028906021 ...wiązki z innych tdi ,czy to z A4 czy z vw ,nie podejdą do 80 tki bo jest zupelnie inne umiejscowienie skrzynki bezpieczników i komputera

dziekan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 11 sty 2013, 00:10
Lokalizacja: LDZ

Post autor: dziekan » 21 sie 2019, 23:59

MUNIOR,
Sterownik raczej przygarnę.
Napisałem na PW.

Z okablowaniem racja. Za dużo rzeźby z przerabianiem wiązki od innych VAGów.

Dzięki.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 sie 2019, 07:34

To wtryskiwacze 216-tki wstawiaj
pompę wtryskową Afn , ewentualnie przerobić ją na 11-tkę
Turbo od Filipa GT 1549s na WG , lub iść w Vnt.
Fmic 550x180x65
Sprzęgło można podesłać do AAronex'u , Maklandu ewentualnie na Skoczylasa do Warszawy celem obicia tarczy kevlarem , zabielenia docisku i koła zamachowego lub konkretne custom sprzęgło 240 mm.
Hamulce z przodu ogarnąć też od razu , minimum 280 wentylowana.

dziekan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 11 sty 2013, 00:10
Lokalizacja: LDZ

Post autor: dziekan » 22 sie 2019, 10:49

Krzysiek 84,
Spokojnie....
Zrobimy jedno a później zobaczymy.
Plan już jest więc trzeba go zrealizować.
Największą przeszkodą okazała się cholerna wiązka, którą trudno zdobyć, więc jakbyście mieli jakieś info kto może mieć to dajcie znać.
Jeśli nie będzie rzeźba z wiązki od jakiejś trójki lub paska ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 sie 2019, 20:23

dziekan,
Pytałem kolegi , ale chwilowo też nie ma , wszystko poszło co miał na stanie.

dziekan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 11 sty 2013, 00:10
Lokalizacja: LDZ

Post autor: dziekan » 22 sie 2019, 22:49

Krzysiek 84,
Chwilowo zamówiłem u naszego kolegi 8bitowy. W międzyczasie pozbieram graty, zaś na ten tymczasowy będę miał później nabywca więc spoko.
Wici rozpuszczone więc czekam na info odnośnie tej wiązki.

MAN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 27 gru 2019, 14:45
Lokalizacja: Ostrołeka

Post autor: MAN » 27 gru 2019, 21:14

panowie poszukuje informacji na temat softu hama 1.9 tdi audi 80 na boschu

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 gru 2019, 10:40

MAN pisze:panowie poszukuje informacji na temat softu hama 1.9 tdi audi 80 na boschu
Napisz jeszcze raz czego poszukujesz ,bo nie wiem jak inni ,ale ja nic z tego nie rozumiem :shock:

MAN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 27 gru 2019, 14:45
Lokalizacja: Ostrołeka

Post autor: MAN » 28 gru 2019, 10:51

na kościach w sterowniku sa naklejki ,,tuning hama'' ,ciekaw jestem ile to daje mocy

[ Dodano: 2019-12-28, 10:51 ]
na kościach w sterowniku sa naklejki ,,tuning hama '' jestem ciekaw ile daje to mocy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl