Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] bezpiecznik od urządzeń sterujących silnikiem

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

[B4 1.9 1Z] bezpiecznik od urządzeń sterujących silnikiem

Post autor: mantix » 20 wrz 2019, 15:56

Witam, zaczęło się wczoraj auto straciło moc, silnik chodził twardo, błędy do sterownika silnika, błąd przepływki, przełącznika świateł hamowania i kąt wtrysku poza zakresem regulacji. Okazało się, że przepalony bezpiecznik odpowiedzialny za urządzenia sterujące silnikiem(ten w puszce obok kompa. Wymieniłem i po sprawie, auto przejechało 50 km, a dziś w drodze z pracy znów to samo, spalił się znowu. Coś jest nie tak, tylko od czego zacząć? Komp jest z czipem. Czyżby tam jakieś zwarcie? Przepływkę na podmianę mam, przełcznik świateł hamowania też. Miał ktoś może taką przypadłość?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 wrz 2019, 16:48

Nie szukaj przyczyny tam gdzie jej nie ma ...komputer nie ma z tym nic wspólnego .Bezpiecznik zabezpiecza obwód elektryczny "za komputerem " wiec przyczyna nie może tkwić w samym komputerze .Więc masz albo jakieś zwarcie w którymś z zasilanych bezpiecznikiem "motor " obwodów ,albo za slaby bezpiecznik.Załóż wiekszy i dopiero jak i ten się przepali ,szukaj przyczyny w "kabelkologii ".Najprostsza metoda to odlaczanie pojedynczo każdego z obwódów i obserwacja czy bezpiecznik dalej się przepala ....n75 i n108 to elektrozawory czyli zawierają cewki z cienkiego drutu i to one są najbardziej podejrzane w tym przypadku

Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

Post autor: mantix » 20 wrz 2019, 17:54

Bezpiecznik miał być 15A, zakładałem dziś już 4 razy 20A, zetor siedzi w a4b5, to nie jest ten duży bezpiecznik 30A. przepala się ten obok niego. Zauważyłem, że wystarczy trochę z niższych obrotów pojechać to zaraz pali bezpiecznik. Przyznaję, że mam nastawnik do czyszczenia, trochę szarpie przy wyższych biegach na niższych obrotach ale to chyba nie ma nic do rzeczy.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 wrz 2019, 18:13

mantix pisze:Przyznaję, że mam nastawnik do czyszczenia, trochę szarpie przy wyższych biegach na niższych obrotach ale to chyba nie ma nic do rzeczy.
Nastawnik nie ma z tym bezpiecznikiem nic wspólnego ,a skoro przepala kazdy bezpiecznik ,to jest gdzieś na pewno zwarcie w zabezpieczanym przez ten bezpiecznik obwodzie .... co robic i jak znależć "sprawcę " pisalem wyżej ...najszybciej i najprościej można sprawdzić n 75 i wypinając z niego wtyczke...n108 też można sprawdzić przy pomocy omomierza ...cewka n75 czy n108 ma pewnie minimum kikadziesiat omów (zmierzyć sprawny żaden problem )wskazania opornosci rzedu kilku omów wskazują zwykle na zwarcie ...

Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

Post autor: mantix » 20 wrz 2019, 18:44

Na szczęście przyczyna odnaleziona piwoa80 , kabel, który biegnie od przepływki i od n75 oparł się o łącze elastyczne i przytopił i zwarł się , dzięki Mariusz za zainteresowanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl