[B4 1.9 1Z] bezpiecznik od urządzeń sterujących silnikiem
[B4 1.9 1Z] bezpiecznik od urządzeń sterujących silnikiem
Witam, zaczęło się wczoraj auto straciło moc, silnik chodził twardo, błędy do sterownika silnika, błąd przepływki, przełącznika świateł hamowania i kąt wtrysku poza zakresem regulacji. Okazało się, że przepalony bezpiecznik odpowiedzialny za urządzenia sterujące silnikiem(ten w puszce obok kompa. Wymieniłem i po sprawie, auto przejechało 50 km, a dziś w drodze z pracy znów to samo, spalił się znowu. Coś jest nie tak, tylko od czego zacząć? Komp jest z czipem. Czyżby tam jakieś zwarcie? Przepływkę na podmianę mam, przełcznik świateł hamowania też. Miał ktoś może taką przypadłość?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie szukaj przyczyny tam gdzie jej nie ma ...komputer nie ma z tym nic wspólnego .Bezpiecznik zabezpiecza obwód elektryczny "za komputerem " wiec przyczyna nie może tkwić w samym komputerze .Więc masz albo jakieś zwarcie w którymś z zasilanych bezpiecznikiem "motor " obwodów ,albo za slaby bezpiecznik.Załóż wiekszy i dopiero jak i ten się przepali ,szukaj przyczyny w "kabelkologii ".Najprostsza metoda to odlaczanie pojedynczo każdego z obwódów i obserwacja czy bezpiecznik dalej się przepala ....n75 i n108 to elektrozawory czyli zawierają cewki z cienkiego drutu i to one są najbardziej podejrzane w tym przypadku
Bezpiecznik miał być 15A, zakładałem dziś już 4 razy 20A, zetor siedzi w a4b5, to nie jest ten duży bezpiecznik 30A. przepala się ten obok niego. Zauważyłem, że wystarczy trochę z niższych obrotów pojechać to zaraz pali bezpiecznik. Przyznaję, że mam nastawnik do czyszczenia, trochę szarpie przy wyższych biegach na niższych obrotach ale to chyba nie ma nic do rzeczy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nastawnik nie ma z tym bezpiecznikiem nic wspólnego ,a skoro przepala kazdy bezpiecznik ,to jest gdzieś na pewno zwarcie w zabezpieczanym przez ten bezpiecznik obwodzie .... co robic i jak znależć "sprawcę " pisalem wyżej ...najszybciej i najprościej można sprawdzić n 75 i wypinając z niego wtyczke...n108 też można sprawdzić przy pomocy omomierza ...cewka n75 czy n108 ma pewnie minimum kikadziesiat omów (zmierzyć sprawny żaden problem )wskazania opornosci rzedu kilku omów wskazują zwykle na zwarcie ...mantix pisze:Przyznaję, że mam nastawnik do czyszczenia, trochę szarpie przy wyższych biegach na niższych obrotach ale to chyba nie ma nic do rzeczy.